مدرسه

شهریه مدارس غیرانتفاعی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ چقدر افزایش می یابد؟

با توجه به جایگاهی که تحصیلات در زندگی امروزه دارند، بسیاری از والدین مشتاق هستند تا فرزندان خود را در مدارسی ثبت نام کنند که امکانات آموزشی خاصی ارائه می دهند؛ از این رو مدارس غیرانتفاعی اهمیت ویژه ای میابند. در این میان بحث هزینه ها و شهریه مدارس نقش مهمی دارد. زیرا تقریبا هر ساله شهریه مدارس غیرانتفاعی افزایش می یابد.

مدرسه آنلاین- مدارس غیرانتفاعی به ازای ارائه خدمات آموزشی شهریه دریافت می‌کنند. میزان این شهریه هر سال براساس اطلاعیه سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تغییر می‌کند. مدرسه آنلاین در این مطلب تلاش کرده است تا به بررسی شهریه مدارس غیرانتفاعی 1403-1402 بپردازد.

شهریه در مدارس غیرانتفاعی 

مدارس غیر دولتی به مدارسی گفته میشه که به صورت خصوصی و یا از طریق مشارکت مردمی، مطابق ضوابط و دستوالعمل های آموزش و پرورش تاسیس و اداره شوند. منظور از غیر انتفاعی بودن مدارس یعنی این که درآمد این مدارس از طریق شهریه های مشخص بدست اومده و صرفا برای هزینه های جاری مدرسه و توسعه اون در سال های آینده صرف میشه.

مدارس غیر انتفاعی تحت نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کنند اما برای تامین هزینه های مدرسه و پرداخت دستمزد اساتید و معلمان، بودجه ای از سوی دولت دریافت نمی کنند. این دسته از مدارس برای تامین هزینه ها، اقدام به دریافت شهریه از خانواده ها می کنند. بنابراین مدارس غیرانتفاعی به صورت شهریه پرداز اداره می شوند.

نشانی اینترنتی برای استعلام شهریه

یکی از سوالاتی که برای علاقه مندان به تحصیل در مدارس غیرانتفاعی وجود دارد، میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی می باشد. خانواده های دانش آموزانی که قصد نام نویسی در مدارس غیر انتفاعی را دارند، می توانند با مراجعه به سامانه مشارکت ها به نشانی اینترنتی ” mosharekatha.ir ” نسبت به استعلام شهریه ثبت نام مدارس غیرانتفاعی و هزینه مدارس غیردولتی مورد نظر خود اقدام نمایند. اینگونه می توانند در صورت داشتن توان مالی متناسب با شهریه، اقدام به ثبت نام فرزندشان در مدرسه مورد نظر نمایند. لازم به ذکر است که شهریه با توجه به امکاناتی که در اختیار دانش آموزان قرار می دهند، متفاوت می باشد.

بیشتر بخوانید:

شهریه مدارس غیر انتفاعی 1402 – 1403 

مدارس غیرانتفاعی برای تامین هزینه حقوق معلمان، مدیر، کادر آموزشی، اجاره بها، هزینه ارائه خدمات آموزشی، برگزاری کلاس های فوق برنامه و هزینه ای را از دانش آموزان دریافت می کنند. میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی بر اساس نوع خدمات ارائه‌ شده‌ و همینطور منطقه ای که مدرسه غیردولتی در آن واقع است، متفاوت می باشد. در ادامه به حداقل و حداکثر شهریه مدارس غیرانتفاعی اشاره کرده ایم :

میزان شهریه مدارس غیرانتفاعی هرساله متغیر است و توسط آموزش و پرورش کشور تعیین  می شود. البته نوع استان و امکانات و خدمات ارائه شده در هر مدرسه و… بر میزان شهریه تاثیرگذار بوده و متفاوت می باشد.

شهریه مدارس غیرانتفاعی در سال تحصیلی 1403-1402، مانند هر سال، دارای حداقل و حداکثر شهریه می باشد.

میانگین شهریه مدارس غیر انتفاعی 1402 – 1403

مقطع تحصیلی حداقل شهریه حداکثر شهریه
دوره ابتدایی   7/000/000 تومان  25/000/000 تومان
دوره اول متوسطه  8/000/000 تومان  28/000/000 تومان
دوره دوم متوسطه  10/000/000 تومان 40/000/000 تومان

مبالغی که در جدول فوق مشاهده می کنید کاملا نسبی است و وابسته به نوع مدرسه، نوع استان و… متفاوت می باشد.

این جدول بر اساس شهریه های سال گذشته است. می توانید برای اطلاع از شهریه دقیق به سامانه مشارکت ها مراجعه کنید.

عوامل تاثیر گذار بر روی شهریه مدارس غیر انتفاعی

والدین دانش آموزان متقاضی تحصیل در مدارس غیر انتفاعی می بایست بدانند که چه عواملی بر روی هزینه های مدارس غیرانتفاعی تاثیر گذار می باشد و ممکن است آن را افزایش دهد. تمامی امکاناتی که در زیر نام برده می شود می تواند بر روی مخارج این نوع مدارس اثرگذار بوده و اطلاع داشتن والدین از شرایط مربوط به تعیین شهریه مدارس غیرانتفاعی که قرار است این مبالغ در چه راهی صرف شود، به آنان کمک می کند تا نسبت به تمامی مخارج آگاهی پیدا کنند.

– متفاوت بودن شرایط اقتصادی هر منطقه
– میزان ساعات آموزشی
– امکانات مربوط به تغذیه محصلان
– امکانات مربوط به رفت و آمد دانش آموزان
– کلاس های آموزشی تخصصی
– وجود دبیران مجرب غیر رسمی
– وجود امکاناتی نظیر آزمایشگاه، کارگاه و همایش های آموزشی
– کلاس های فوق العاده و غیر درسی

نحوه پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

نحوه پرداخت شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ به صورت حضوری به مدیر مدرسه می باشد. دانش آموزانی که پیش ثبت نام کرده اند و قصد دارند به صورت قطعی ثبت نام خود را انجام دهند با مراجعه به مدرسه با توجه به شرایطی که دارند شهریه مدارس غیر انتفاعی را پرداخت می کنند

اگر خانواده ای شرایط مالی خوبی نداشت می تواند به صورت پرداخت اقساط و یا دریافت چک مدت دار شهریه را بپردازند. ماهانه مبلغی را به حساب مدرسه واریز کند که همه این روش ها و دیگر روش ها در هر مدرسه ای متفاوت است.

سامانه شکایت از شهریه مدارس غیر دولتی

در برخی موارد مشاهده می شود که مدارس مبالغی بیشتر از آن که مصوب آموزش و پرورش باشد دریافت می کند و بیشتر از حد تصویب شده است و این تخلف محسوب می شود. والدین دانش آموزان اگر فکر می کنند مدرسه ای مبالغ بیشتری از شهریه را دریافت میکنند ابتدا می توانند به استعلام شهریه مدارس غیر دولتی بپردازند و نسبت به افزایش مبلغ غیر قانونی مدارس غیر انتفاعی می توانند شکایت کنند.

برای انجام شکایت از شهریه مدارس غیر انتفاعی و استعلام شهریه مدارس غیر دولتی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳ می توانند در سامانه مشارکت ها به نشانی www.mosharekatha.ir وارد شوید و اپلیکیشن سام را نصب کنید. با اپلیکیشن سام می توانید شهریه مدارس را استعلام بگیرید و اگر اعتراض و شکایتی از میزان مبلغ دریافتی شهریه دارید در سامانه مشارکت ها اعتراض خود را ثبت کنید.

بازگرداندن شهریه پرداخت شده غیرانتفاعی

والدینی که می خواهند فرزند دانش آموز خود را به مدارس دیگری منتقل کنند، مراحل انتقال دانش آموز را از مدرسه غیرانتفاعی باید انجام دهند و هیچ ممانعتی در این امر وجود ندارد. در مورد میزان شهریه بازگشتی، باید گفت که  ۵۰ درصد از شهریه پرداختی به والدین بازگردانده می شود.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام ما با این همه ثروت خدا داد بچه های این سر زمین باید از سرما بلرزند؟
    آیا مشکل از مدیریت بد نیست ؟

  2. سلام
    مدارس غیر انتفاعی بالا بردن هزینه خانوار است
    مگر تحصیلات تا پایان متوسطه نباید رایگان باشد
    معلمان غیر انتفاعی هم که حتی به استخدام آموزش وپرورش در نمی ایند نه بیمه ای ونه حقوقی
    گسترش مدارس غیر انتفاعی یعنی ریشه کنی مدارس دولتی وافزایش هزینه های خانوار ودر بدری معلمانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا