چیستانکیست؟

اسرا پناهی کیست؟

اسرا پناهی دختر دانش آموزی اردبیلی و متولد ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ بود  که در زمان فوت تنها ۱۵ سال سن داشت.

مدرسه آنلاین- فوت او در مهرماه سال 1401 حواشی فراوانی را در رسانه ها ایجاد کرد و برخی رسانه های معاند مدعی شدند که او در میانه اعتراضات و درگیری های مدرسه شاهد اردبیل فوت کرده است.

فوت و حواشی آن

بر اساس روایت معتبر و رسمی اسرا پناهی که در یک خانواده درگیر مسائل و اختلافات خانوادگی بزرگ شده بود، با قرص برنج خودکشی کرد و اساساً دانش آموز مدرسه ای به نام مدرسه سبلان بود که در سال تحصیلی 1401-1402 اصلاً در مدرسه ثبت نام نکرده بود.

با این وجود برخی رسانه های معاند ضمن اشاره به اینکه او دانش آموز مدرسه شاهد اردبیل بوده است، مرگ او را به حواشی این مدرسه مرتبط کردند که همین اطلاع رسانی ها سبب شد افرادی چون علی دایی هم واکنش اعتراضی داشته باشند.

اظهار نظر مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل

کلام الله صفری- مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در همین باره به مدرسه آنلاین گفت: این دختر خانومی که به تازگی فوت کرده است، دارای مشکلات خانوادگی بوده و ما علاقه نداریم بیش از این ها مسائل خانوادگی او باز شود ولی واقعیت این است که او اصلاً دانش آموز مدرسه شاهد اردبیل نبود. اصلاً مدرسه شاهد اردبیل که در رسانه ها ذکر می شود مرتبط به متوسطه دوم است، ولی اسرا پناهی دانش آموز متوسطه اول بود.

مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل در ادامه و در پاسخ به این سئوال که پس چرا امثال علی دایی در این باره واکنش دیگری داشته اند، افزود: آنها بدون اینکه بررسی دقیقی در این باره انجام دهند اقدام به انعکاس مطلب کرده اند. الان شما با بنده تماس گرفتید و بنده وظیفه خود می دانم که پاسخ شما را صریح و شفاف بدهم. آقای علی دایی هم همشهری ماست، با بنده تماس بگیرد تا مستند و دقیق ماجرا را برای ایشان توضیح دهم.

روایت موگویی از ماجرای اسرا پناهی

جواد موگویی– مستند ساز و خبرنگار تحقیقی که در مراسم ختم مرحومه اسرا پناهی شرکت کرده است در این باره نوشت: رفتم مراسم ختم اسرا در مسجد حضرت رقیه علی‌آباد. چند سپاهی با لباس رسمی بودند. عموی اسرا کادر سپاه است. به احترام او آمده‌اند. پدربزرگ اسرا جلوی در ایستاده. مداح روضه حضرت‌رقیه میخواند. ابراهیم اصغرنیا، دایی اسرا پذیرفت حرف بزند: «پدر اسرا (احمدپناهی) و مادرش در سال۹۷ طلاق می‌گیرند. پدرش یک سال بعد(۹۸) در نزاعی مردی را به قتل می‌رساند. و یک ماه پیش پس از سه سال اعدام می‌شود‌. اسرا و برادرش پیش پدربزرگ زندگی می‌کردند. اسرا در مدرسه سبلان بود.» بهنام اصغرنیا دایی دیگر اسرا: «ساعت ۳۰دقیقه بامداد روز چهارشنبه (۲۰مهر) اسرا را به بیمارستان امام‌خمینی می‌برند. من در مغازه بودم که خبر دادند. نیم‌ساعت بعد بالای‌سرش بودم. کاملا هوشیار بود. تا ظهر چندبار معده‌اش را شستشو دادند. دکتر گفت چهارمین آزمایش هم گرفتیم. ولی ناگهان حالش بد شد و ساعت ۱۸:۳۰ فوت کرد.»

نوشته های مشابه

‫22 دیدگاه ها

    1. بدون اطلاع دقیق و جانبدارانه علی دایی‌ها وارد هر موضوعی می‌شوند و نتیجه اش می‌شود به هم ریختن اعصاب مردم ، این افراد بی ملاحظه باید محاکمه و جریمه بشوند .

    2. بروگم‌بشو‌علی‌دای‌مرد‌حقیقت‌هست‌او‌ماننده‌دیگران‌دروغ‌نمیگوید

    3. همین علی دایی پول گدایی کرد و با سرمایه خودش چندتا کانکس خرید واسه زلزله زده ها بی انکه جلو دوربین بیاد؟

  1. امثال اقای دایی اگه یه جو غیرت داشتن قبل از اطلاع کامل از ماجرا اینجوری با ابروی یک ملت و یک خانواده بازی نمیکردن
    #سلبریتی خائن

  2. متاسفانه دستگاه قضایی ملاحظه کاراست اگر نه دایی که هیچی عددی نیست از او بزرگتر را به محاکمه میکشاند واین آدم که آبروی یک خانواده را وکشور خودش رو بخاطر امیال شخصی ببازی گرفته محاکمه میکرد آنرا ازصدا سیما باطلاع مردم میرساند

  3. علی دایی جان! برو توپ بازی خودت را انجام بده، هر کسی را بهر کاری ساخته اند. من هم به شما علاقه دارم ولی لطفا حد خودت را بدان. عذرخواهی فوری کمترین انتظار از شماست. اگر مردی بسم الله

  4. سلام
    این رفتار خارج از وظیفه معلمی است .
    رفتار زشت و زننده دور از اخلاق اسلامی.یادمون نره
    معلمی شغل انبیاء است .

  5. چرا مادرش تائید نمیکنه؟؟؟ با مادرش یک مصاحبه بگذارید. تا مشخص بشه برادر، راه خبر نگاری اینه دایی و عمو و …. که جای مادر را نمیگیره.

    1. مادرش طلاق گرفته جناب . و حضانت بچه ها با پدر بوده . وبعد از مرگ پدر هم با خانواده پدری . روشن شد

  6. زنده باد سلبریتی و قهرمان مردمی علی دایی ، خیلی ها از اسمش هم میترسن ….

    1. قهرمان کسیه که لب مرز تو هوای سرد دور از خانواده نگهبانی میده که شما تو خونت راحت بخوابی و با خیال راحت چرت پرت بگی. نه کسی که با چند بار بازی کردن و میلیارد پول گرفتن.

  7. مادرش در جریان اتفاقات نبوده و حضور نداشته. اینهمه مادر که اومدند و گفتند ، مگه نگفتید: مجبورشون کردند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا