علمی هنریکتابخانه

استراتژی تعویض در عمل از راه‌های مهارت در شطرنج می‌گوید

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «استراتژی تعویض در عمل» اثر ویکتور بریوزین در حوزۀ شطرنج منتشر شده است. این کتاب را نشر شباهنگ در 144 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «تعویض یکی از عناصر مهم در بازی شطرنج محسوب به‌شمار می‌رود. در فصل مربوط به تئوری تعویض برای نخستین بار طبقه‌بندی کاملی از انواع تعویض بر حسب انگیزه و هدف ارائه شده است. پاسخ یکی از بنیادی‌ترین سوالات را در استراتژی شطرنج یعنی «کدام تعویض به‌صرفه است و کدام یک نیست» می‌توان در تجزیه‌و‌تحلیل ۳۰۴ پوزیسیون پیشنهادی به‌همراه راه حل آنها یافت.

کتاب استراتژی تعویض در عمل برای طیف وسیعی از شطرنج‌بازان و مربیان در نظر گرفته شده است. تمرین‌ها در سطح دشوار مناسب شطرنج‌بازان رده بالاتر و استادبزرگان است. بسیاری از تمرین‌ها برای شطرنج‌بازان سطح بالا نیز جالب خواهد بود.»

کتاب «استراتژی تعویض در عمل» را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. استراتژی تعویض در شطرنج از جمله استراتژی‌هایی هست که هر شطرنجباز باید بیاموزد،هنر تعویض درزمان مناسب یکی از ابزار قدرتمند استاد شطرنجباز است که نو آموزان و مبتدیان از آن بی بهره هستند و فقط پس از توضیح استادان شطرنج پی به چرایی تعویض میبرند،یکی از دشوارترین حرکات شطرنج هنر تعویض میباشد که بر پایه فهم استاد شطرنج از پوزیسیون بنا شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا