جدیدترین اخبارخبر ویژه

آیا توضیحات مسئولان درباره مسمومیت دانش آموزان قانع کننده است؟

مسمومیت دانش‌آموزان در قم از اوایل آذر ماه شروع شد و هنوز هم ادامه دارد و به یک سریال تبدیل شده است.

مدرسه آنلاین- در دو ماه گذشته دانش آموزان چندین مدرسه درگیر مسمومیت شدند تا جایی که چند روز در ماه بهمن مدارس قم به صورت غیرحضوری برگزار شد. اما این روند هم چنان ادامه دارد و البته توضیحات قانع کننده ای نیز تا به حال ارائه نشده است.

بنابر گزارش همشهری آنلاین مجتبی ذوالنور و احمد امیرآبادی -نمایندگان مجلس- مسمویت دانش آموزان قمی مشکوک و قابل بحث است. ذوالنور این اتفاق را طبیعی ندانسته و گفته بود این موضوع را علاوه بر وزارت آموزش و پرورش از سوی مسئولان امنیتی نیز پیگیری می‌کند. امیرآبادی هم گفته بود در این باره از وزیر آموزش و پرورش طرح سوال کرده است و به نظرش تکرار این حادثه نگران کننده است.

 

هم چنین مدیر ناحیه ۴ آموزش و پرورش استان قم گفته است: «استرس ناشی از احتمال مسمومیت دریکی از مدارس دخترانه در این استان، ۱۸ دانش آموز را راهی مراکز درمانی کرد.»

سیامک محبی معاون دانشگاه علوم پزشکی استان قم هم گفته است: «دانش آموزان به دلیل آشفتگی اوضاع مدرسه و با توجه به حوادث مشابه به دلیل بار روانی دچار اضطراب و استرس شدند و آنچه در مورد دانش‌آموزان مدرسه فاطمه زهرا مشهود بود، بیشتر اضطراب دانش آموزان بود و فردی با شرایط وخیم نداشتیم.»

در این شرایط که انتظار می رود آموزش و پروش توضیحات قانع کننده ای ارائه دهد، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم درباره حادثه مسمومیت دانش‌آموزان در شهر قم اظهار کرد: گروهی در حال بررسی ماجرا هستند البته برخی به ما گفته بودند که علت حادثه گاز منواکسیدکربن است و دراین‌باره از آتش‌نشانی پرسیدم که گفتند در برخی مدارس نشست گاز در موتورخانه وجود داشت.

وی با ابراز اینکه “اعلام کردیم وضعیت موتورخانه مدارس اصلاح شود”، گفت: “برخی دلایل مختلفی را برای این حادثه مطرح کردند که فرصتی برای بررسی داده شده است البته علت حادثه گاز آمونیاک نبوده است و از رئیس آتش‌نشانی قم هم دراین‌باره پرسیدم که آن را رد کرد.”

به نظر می رسد با توجه به ادامه دار بودن این حادثه و بررسی هایی که هنوز به جواب قطعی نرسیده است باید منتظر ماند تا این اتفاق مشکوک شفاف شود …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا