چیستانکیست؟

آرین غلامی کیست؟

 آرین غلامی متولد 4 مرداد 1380 در قائم شهر، شطرنج باز است.

مدرسه آنلاین- دانش آموز سال آخر پیش دانشگاهی می باشد، او جوانترین استاده فیده شطرنج ایرانی است که شهرت خود را با کناره گیری از بازی در مقابل رژیم صهیونیزمی بدست آورد.

از ژیمناستیک تا شطرنج

ورزش را با ژیمناستیک شروع کردم و زیر گروه قهرمانی هم بودم اما در حادثه ای که دستم شکست باعث شد به رشته شطرنج برم، همان ماه های اول بهترینگ امتیاز جهانی را کسب کردم.

قهرمانی از زیر 8 سالگی

اولین بار در مسابقات جهانی زیر 8 سال در ترکیه سال 1388 توانست اول شود و یکسال بعد در قهرمانی شطرنج مدارس جهان دوباره در ترکیه قهرمان شد.

مسابقه با الگوی ورزشی

در ابتدای شروع احسان قائم مقامی الگوی من بود و می توانم بگویم او الگوی همه شطرنج بازان نسل ماست، با او مسابقه هم داده و در دیداری رسمی به تساوی رسیده ایم.

تحصن در مقابل وزارت ورزش

غلامی در سال 1394 وقتی 14 ساله بود به همراه خانواده اش از استان مازندران خود را به درب وزارت ورزش رساند و بعلت خط خوردن خود از تیم ملی تحصن کرد!

عدم رویایی با حرف اسرائیلی

آرین در زمستان 97 در مسابقات کشور سوئد با عبور از امتیاز 2500 موفق به کسب نورم استاد بزرگی در بخش استاندارد رقابت ها شد.

در بخش برق آسا نیز در 6 مسابقه با 6 امتیاز به حریف رژیم صهیونیزمی برخورد ولی حاضر به مسابقه به وی نشد و با شکست در دور نهم مقابل شطرنج باز فرانسوی نایب قهرمان شد.

تقدیر سردار سلیمانی

سردار سلیمانی در پی عدم رویایی آرین با حریف اسرائیلی از این ورزشکار تقدیر کرد و انگشتر خود را به وی داد، حالا آرین می گوید با انگشتر سردار در مسابقات جهانی مهره ها رو جا به جا خواهد کرد.

قانون حریف ممنوعه

بازیکنان ایرانی سالهاست از تبصره (Forbidden pairing) قرعه ممنوعه، در مسابقات جهانی و المپیادها برای مواجه نشدن با رقیب اسرائیلی استفاده می کنند.

علت اینکه چرا غلامی تمایلی به استفاده از این قانون نداشت بی جواب مانده است.

خط خوردن از لیست تیم ملی

فدراسیون شطرنج برای مسابقات 2019 قزاقستان نام آرین غلامی را بخاطر ریتین پایین از تیم ملی خط زد اما فشار وارد شده باعث شد غلامی را دوباره به تیم ملی دعوت کند .

قبلا نیز خانواده غلامی بخاطر عدم دعوت به تیم ملی مقابل وزارت ورزش تحصن کرده بودند.

طرفدار استقلالم

او گفته است، بجز شطرنج تنیس روی میز با پدرم بازی می کنم، فوتبال هم تماشاگر خوبی هستم، در ایران که هوادار استقلال هستم و در خارج رئال را دوس دارم.

گفتنی است در سال 1400 آرین غلامی با هدف تحصیل از ایران مهاجرت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا