چیست؟چیستان

منتالیست چیست؟

اگر شما از جمله کسانی هستید که علاقه به منتالیزم داشته و همیشه حقه‌های آن‌ها شما را جذب خود کرده و همیشه در عجب هستید که آن‌ها چگونه کار‌های خود را انجام می‌دهند، خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مدرسه آنلاین- منتالیست یک شعبده باز خاص بوده که از روش‌های منتالیزم استفاده می‌کند. آن‌ها روش‌هایی استفاده می‌کنند که بتوانند ذهن شما را تحت کنترل گرفته، طوری که احساس کنید توانایی خواندن ذهن شما را دارند. کار‌هایی که آن‌ها انجام می‌دهند موجب شده تا فکر کنید که آن‌ها قدرت پیشگویی داشته و ذهن‌های خلاق آن‌ها با شناختن طرز فکر شما، نوعی تله پاتی با شما ایجاد کرده و اطلاعات را پیش از اینکه آن‌ها را به زبان آورید بدست می‌آورند.

در فرهنگ آمریکایی، یک منتالیست شخصی است که قدرت‌های ذهنی فرا انسانی داشته و می‌تواند ذهن خوانی کرده و یا قدرت پیشگویی داشته و یا توانایی کنترل ذهن اشخاص دیگر را داشته باشد. به گفته‌ی بسیاری، این اشخاص آتیه بین‌های گذشته بوده که ارتقاء پیدا کرده و از ذهن خود برای انجام کار‌های مختلف استفاده می‌کنند. منتالیزم در واقع مشاهده و درک زبان بدن می‌باشد. متالیست‌ها بسیاری از حقه‌های خود را با تشخیص بادی لنگویج یا زبان بدن اشخاص انجام میدهند. آن‌ها به منتالیست سرنخ‌هایی داده تا بتوانند به پاسخی که می‌خواهند برسند.

زمانی که روش‌های آن‌ها را دیده و با آن‌ها آشنا شوید، امکان دارد با خود بگویید چطور قبلا متوجه آن‌ها نشدید، پاسخ به این سوال ساده است، یک منتالیست از ترفند‌هایی استفاده کرده تا حواس شما را از کاری که در حال انجام آن است پرت کرده و در لحظه‌ای که انتظارش را ندارید کاری انجام داده و یا چیزی بگوید که انتظار شنیدن آن را نداشته باشید. ساده‌ترین روشی که منتالیست‌ها از آن استفاده می‌کنند، ترفن ” گمراه کردن ” است. گمراه کردن کلید اصلی منتالیست‌ها برای انجام کارهایشان است. تعریف آن‌ها از گمراه کردن، فریب دادن افکار، حواس و حافظه‌ی دیگر انسان هاست که گاهی از آن‌ها می‌خواهید کاری را انجام داده، چه آن‌ها بخواهند و چه شما بخواهید. منتالیست‌ها فریبکار هستند و بیشتر کار‌های خود را برای جلب توجه و یا تنها برای نمایش اجرا کردن انجام می‌دهند.

یکی از بهترین منتالیست و شعبده بازان دارن براون نام داشته که یکی از بهترین‌های این عرضه می‌باشد و به نظر او نخستین چیزی که برای تبدیل شدن به یک شعبده باز نیاز دارید و می‌تواند شما را در کنترل کردن ذهن دیگران و اجرای جادو نیاز دارید، اعتماد به نفس است که توسط آن توجه افراد را به خود جلب کرده و کاری را که می‌خواهید انجام می‌دهید. او گفته این اعتماد به نفس از تجربه، تمرین و تکرار حاصل می‌شود. همانطور که پیشتر نیز گفته شد، منتالیست‌ها شما را گمراه می‌کنند و شما را از مسیری که در آن هستید منحرف کرده و در مسیری قرار میدهند که خودشان می‌خواهند. آن‌ها به راحتی شما را فریب میدهند و گاهی شما آن‌ها را باور می‌کنید، اما زمانی که به خود بیایید، باورتان نمی‌شود که آن منتالیست چگونه این حقه را به کار برده. آن‌ها به قدری به کار خود مسلط هستند که گاهی فکر می‌کنید که ابر انسان بوده و قدرت‌های فرا بشری دارند که البته اینطور نیست.

تئوری اصلی منتالیست‌ها استفاده از روان مغز می‌باشد. یکی از رایج‌ترین کار‌هایی که منتالیست‌ها از شما میخواهند تا انجام دهید این است که یک عدد از بین ۱ تا ۱۰۰ انتخاب کنید. سپس آن‌ها با استفاده از ترفند‌های مختلف به نوعی ذهن شما را خوانده و کاری می‌کنند که به آن فکر کنید، ذهن شما را به چالش کشیده و به صورتی باور نکردنی عددی را که انتخاب کرده اید را به شما می‌گویند. در پایان شما می‌گویید ” چطور همچین چیزی ممکن است؟ ”

منتالیست‌ها از ترفند ” دستور ” استفاده کرده، با ذهن شما بازی کرده و با تمرکز بالای خود توجه شما را به چیز دیگری مشغول کرده و با پرسش‌های مختلف کاری می‌کنند که در آخر آن چیزی را که آن‌ها می‌خواهد انتخاب کنید. آن‌ها می‌توانند احساس ادراکی شما را شناسایی کرده و با استفاده از ابزار مختلف آن را تحریک کرده و ذهن شما را می‌خوانند. کاری که تنها یک تعریف می‌توان برای آن داشت یعنی “جادو”

ویژگی‌هایی که برای منتالیست شدن به آن‌ها نیاز دارید:

۱- تمایلات وسواسی: یک منتالیست باید وسواسی باشد. انسان‌های وسواسی به قدری در انجام کار‌ها تمرکز می‌کنند تا آن را بدون هیچ نقصی انجام دهند. آن‌ها یک کار را آنقدر تکرار کرده و برای انجام آن تمرین کرده تا به بهترین نتیجه دست پیدا کنند. دارن براون دارای وسواس فکری بیمار گونه‌ای بوده و یکی از خاطراتی که همیشه تعریف می‌کند، این بوده که مدت‌ها سعی می‌کرده تا در حین راه رفتن زانو‌های خودش را به هم برساند و به قدری این کار را کرده تا زانوهایش آسیب دیده و تا یک سال نتوانسته اه برود.

۲- اعتماد به نفس: برای اینکه بتوانید در برابر جمعیتی پر تعداد اجرا کنید مهم‌ترین چیزی که به آن احتیاج دارید اعتماد به نفس است. البته اعتماد به نفس از جایی بدست آمده که بر کاری که در حال انجام آن هستید تسلط کامل داشته باشید. بار اولی که کاری را در برابر جمع انجام دهید، استرس داشته و اعتماد به نفس کافی نخواهید داشت، اما اگر آن را بار‌ها و بار‌ها تکرار کنید در آن تبحر پیدا کرده و اعتماد به نفس بیشتری پیدا خواهید کرد. باید از کاری که انجام می‌دهید اطمینان داشته باشید و اطمینان از تجربه بدست می‌آید. شما باید به انجام آن کار اقدام کنید، آن را آزمایش کنید، شکسته خورده و دوباره تلاش کنید.

۳- شوخ طبعی: اگر در کار منتالیست‌ها دقت کرده باشید متوجه خواهید شد که شوخ طبعی زیادی دارند، آنقدر زیاد که مقداری از آن را در ترفند‌های خود انجام می‌دهند. خنداندن دیگران می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و حواس حضار را از ترفندی که در انجام آن هستید پرت کنید.

۴- صبور بودن: برای اینکه به نتیجه‌ی دلخواه خود دست پیدا کنید باید صبر داشته باشید. بار‌ها و بار‌ها کاری را تکرار کرده تا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا