چیست؟چیستان

یوتیوبر کیست؟ یوتیوبر چیست؟

یوتیوبر  نوعی از ستارگان اینترنتی است و به کسی گفته می‌شود که محبوبیت خود را با فعالیت و اشتراک ویدئو در یوتیوب به دست آورده‌است. همچنین شبکه‌ها نیز گاهی از یوتیوبر‌ها و مشاهیر یوتیوب حمایت می‌کنند. تا ژوئن ۲۰۲۱،  پیو دی پای با بیش از ۱۱۰ میلیون مشترک، دارای بیشترین تعداد مشترک میان یوتیوبر‌ها بوده‌است.

مدرسه آنلاین- یوتیوب توسط چاد هرلی،  استیو چن و جاوید کریم به وجود آمد که هر سه از کارمندان شرکت پی پال بودند. هرلی در دانشگاه ایندیانا در پنسیلوانیا درس طراحی می‌خواند در حالی که چن و کریم در دانشگاه ایلینوی در اوربانا دانش کامپیوتر را مورد مطالعه قرار داده بودند.

ویدئو‌های یوتیوب برای نخستین‌بار در باغ وحش سن دیگو توسط جاوید کریم، از بنیانگذاران این شرکت عنوان شد. از صحنه‌هایی فیلمبرداری شد و در تاریخ ۲۳ آوریل ۲۰۰۵ به وبگاه یوتیوب ارسال شد. هنوز هم امکان تماشای آن‌ها وجود دارد.

یوتیوب عمومی در ماه مه سال ۲۰۰۵، شش ماه پیش از راه‌اندازی رسمی، در نوامبر ۲۰۰۵ ارائه شد. این وبگاه به سرعت رشد کرد و در ماه ژوئیه سال ۲۰۰۶، اعلام شد که در هر روز در یوتیوب بیش از ۶۵٬۰۰۰ ویدئو بارگذاری می‌شود و ۱۰۰ میلیون بار مورد بازدید قرار می‌گیرد.  با توجه به آمار ارائه شده توسط شرکت تحقیقات بازار comScore، یوتیوب بهترین وبگاه به اشتراک گذاری ویدئو در ایالات متحده آمریکا است و ۴۳٪ مردم این کشور، ویدئو‌های خود را در این وبگاه بارگذاری می‌کنند و در ماه مه سال ۲۰۱۰، ۱۴ میلیارد فیلم در یوتیوب بارگذاری شده‌است.

طبق آماری، در هر دقیقه حدود ۶۰ ساعت ویدئو در یوتیوب بارگذاری می‌شود که حدود سه چهارم این ویدئو‌ها را مردم ایالات متحده آمریکا بارگذاری می‌کنند. وبگاه یوتیوب در ماه ۱/۵ میلیارد کاربر فعال دارد. سیستم تبلیغاتی یوتیوب نیز به یوتیوبر‌ها این امکان را می‌دهد که از ویدئو‌های خود درآمد کسب کنند. تا اکتبر سال ۲۰۱۵، بیش از ۱۷٬۰۰۰ کانال با بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ مشترک و نزدیک به ۱٬۵۰۰ کانال نیز با بیش از یک میلیون مشترک وجود داشت.

معروف‌ترین یوتیوبر‌های دنیا

پیودی پای (PewDiePie) با ۱۰۹ میلیون طرفدار
دود پرفکت (Dude Perfect) با ۴۷ میلیون طرفدار
بادابون (Badabun) با ۴۳ میلیون طرفدار
ایمان دست پاک (idk) با ۳۸ میلیون طرفدار
لایک ناستیا (Like Nastya) با ۳۸ میلیون طرفدار
ویندرسون نونز (Whindersson Nunes) با ۳۷ میلیون طرفدار
جوئگا جرمن (JuegaGerman) با ۳۷ میلیون طرفدار
کیدز دیانا شو (Kids Diana Show) با ۳۷ میلیون طرفدار
ال روبیوس (El Rubius) با ۳۵ میلیون طرفدار
مارکیپلایر (Markiplier) با ۲۸.۴ میلیون طرفدار
جک سپتیک آی (jacksepticeye) با ۲۵/۸ میلیون طرفدار
دن تی دی ام (dantdm) با ۲۲٫۵ میلیون طرفدار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا