چیست؟چیستان

کلاس فن بیان چیست؟

امروزه بسیاری از ما تبلیغات مربوط به کلاس‌های سخنوری و فن بیان را مشاهده می‌کنیم؛ اما سوال اینجا است که فن بیان شامل چه مباحثی می‌شود؟

مدرسه آنلاین – به عبارت بهتر هدف از شرکت در کلاس فن بیان چیست و این کار چه کمکی به ما می‌کند.

فن بیان چیست؟

فن بیان مجموعه ای از مهارت‌ها و اصول است که به شما کمک می‌کنند بتوانید به راحتی در یک جمع صحبت کرده و به بهترین شکل ممکن منظور خود را به دیگران برسانید. بنابراین یکی از فواید کلاس فن بیان این است که قدرت بیان ایده‌ها و صحبت کردن درباره نظرات خود را پیدا می‌کنید و به این ترتیب می‌توانید ارتباطات خود را توسعه داده یا در قانع کردن دیگران به موفقیت برسید. برای شرکت در کلاس فن بیان اصفهان بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

فن بیان شامل چه مباحثی است؟

برای اینکه بدانید شرکت در این کلاس چطور می‌تواند به تقویت مهارت‌های ارتباطی شما کمک کند، باید بگوییم که فن بیان شامل چه مباحثی است؟ مهمترین مباحثی که در این کلاس‌ها مطرح می‌شوند، عبارتند از:

  • فن سخنوری

منظور از سخنوری توانایی بداهه گویی و جذابتر کردن سخنان برای مخاطبان است. با یادگیری این فن شما یاد می‌گیرید که از چه لفظ‌هایی باید در سخنان خود استفاده کرده و چگونه مخاطب را حتی در یک سخنرانی طولانی، با خود همراه کنید. به این ترتیب شما به عنوان یک فرد محبوب در جمع شناخته خواهید شد که می‌تواند بر روی دیگران تاثیر بگذارد و آن‌ها را با ایده‌های خود همراه کند.

  • فن سخنرانی

یکی دیگر از مباحث مهم در کلاس فن بیان، مربوط به فن سخنرانی است که اطلاعات خوبی را درباره نحوه شروع کردن و به پایان رساندن صحبت‌ها به شما می‌دهد. با یادگیری فن سخنرانی می‌توانید به خوبی سخنان خود را زمان‌بندی کرده و به هر بخش دقیقا زمانی را اختصاص بدهید که به آن نیاز دارد. همچنین با یادگیری این فنون با اهمیت سکوت در حین سخنرانی آشنا می‌شوید و یاد می‌گیرید که چه زمانی باید برای تاثیرگذاری بر مخاطب، از حرف زدن دست بکشید.

  • زبان بدن

یکی از مهمترین مباحثی که در کلاس‌های فن بیان به آن پرداخته می‌شود، زبان بدن است؛ زیرا زبان بدن یا بادی لنگویج تاثیر زیادی در برقراری ارتباط با مخاطب دارد. با یادگیری این مهارت، شما نه تنها می‌توانید با دیگران بهتر ارتباط بگیرید، بلکه راحتتر احساسات واقعی آن‌ها را درک خواهید کرد. همین موضوع باعث می‌شود که برای سخنرانی در جمع احساس راحتی بیشتری کنید و بتوانید از طریق بازخورد‌های بدنی که مخاطبان به شما می‌دهند، احساسات آن‌ها را درک کنید.

  • نحوه برقراری ارتباط چشمی‌

از دیگر مباحث مهم مطرح شده در کلاس فن بیان می‌توان به نحوه برقراری ارتباط چشمی‌ اشاره کرد. از این طریق شما می‌توانید تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان خود بگذارید و در یک لحظه با تعداد زیادی از آن‌ها ارتباط برقرار کنید. در نتیجه در زمان سخنرانی به خوبی می‌توانید همه مخاطبان را زیرنظر بگیرید و از طریق بداهه پردازی آن‌ها را سرگرم کنید.

هدف از شرکت در کلاس فن بیان چیست؟

  • توانایی بیان ایده‌ها به طور موثر
  • افزایش اعتماد به نفس و توانایی صحبت در جمع
  • قابلیت بیان خواسته‌ها و عقاید به صورت قابل فهم
  • توانایی انتقال منظور به شیوه درست
  • قابلیت تاثیرگذاری بر روی مخاطب
  • توانایی برقراری ارتباط موثر با همکاران، دوستان و خانواده
  • پیدا کردن یک مسیر شغلی بهتر و رسیدن به موفقیت در مسیر فعلی

فواید کلاس فن بیان برای کودکان

خیلی از پدر و مادر‌ها از داشتن فرزندی که بتواند به خوبی ایده‌های خود را بیان کرده و اصطلاحا خوش صحبت باشد لذت می‌برند. به همین دلیل کودکان یا نوجوانان را به کلاس‌های فن بیان می‌فرستند.

  • افزایش اعتماد به نفس

یکی از فواید کلاس فن بیان برای کودکان و نوجوانان این است که به بهبود اعتماد به نفس آن‌ها کمک می‌کند و باعث می‌شود که راحتتر بتوانند نظرات خود را بیان کنند.به این ترتیب در مقایسه با همسالان خود بهتر رشد خواهند کرد و فرصت‌های بیشتری برای مهارت آموزی خواهند داشت.

  • بهبود توانایی برقراری ارتباط با دیگران

یکی از مشکلات والدین این است که فرزندشان توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد و معمولا گوشه گیر است؛ شرکت در کلاس فن بیان به بچه‌ها کمک می‌کند که راحتتر بتوانند با بقیه صحبت کنند و به این ترتیب دایره دوستی خود را گسترش دهند.

  • بهبود توانایی صحبت در جمع

از مهمترین فواید کلاس فن بیان برای کودکان این است که می‌توانند به سادگی در جمع صحبت کرده یا حتی مدیریت گروهی از همسالان را بر عهده بگیرند. به این ترتیب بروز توانایی‌ها و استعداد‌ها برای آن‌ها ساده‌تر خواهد شد و در بزرگسالی به موفقیت بیشتری خواهند رسید.

مزایای کلاس فن بیان برای بزرگسالان

به جز کودکان و نوجوانان، شما می‌توانید در سنین بزرگسالی هم از فواید کلاس فن بیان بهره مند شوید که مهمترین آن‌ها عبارتند از:

  • امکان بازاریابی کسب و کار

یکی از مهمترین مزیت‌های کلاس فن بیان برای بزرگسالان این است که می‌توانند کسب و کار خود را راه اندازی کرده و به راحتی مشتریان را جلب کنند. استفاده درست از زبان بدن و ارتباط چشمی‌ در این موضوع اهمیت زیادی دارد و می‌تواند کمک ویژه ای به شما برای جلب مشتریان به سمت کسب و کارتان کند.

  • بهبود کیفیت زندگی شخصی

زمانی که بدانید چه سخنی را با چه لحنی و در چه زمانی بگویید، ارتباطات شخصی شما هم تحت تاثیر قرار خواهند گرفت و بهبود پیدا می‌کنند. بنابراین با شرکت در کلاس فن بیان می‌توانید مهارت‌های زندگی خود را افزایش داده و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

  • افزایش شانس استخدام

امروزه در کنار داشتن مهارت‌های حرفه ای، داشتن قدرت بیان خوب و مهارت‌های ارتباطی مناسب یکی از معیار‌های اصلی کارفرما‌ها برای استخدام است. به همین دلیل بیشتر آن‌ها در جلسه روانشناسی شما را موردسنجش قرار می‌دهند و نحوه ارتباط با کارفرما، همکاران و مشتریان را از این طریق می‌سنجند.

  • بهبود مهارت‌های نوشتاری

شاید برایتان جالب باشد که یکی از مهمترین فواید کلاس فن بیان برای بزرگسالان، بهبود مهارت‌های نوشتاری آن‌ها است. زیرا شما قبل از هر سخنرانی باید درباره موضوع جستجو کرده و خلاصه‌ها یا نکات مهم را یادداشت نمایید تا بتوانید درباره آن‌ها صحبت کنید؛ در نتیجه توانایی جستجوی مطالب و یادداشت بردازی از آن‌ها را پیدا می‌کنید.

  • بهبود توانایی برخورد با استرس

از دیگر فواید کلاس فن بیان برای بزرگسالان این است که به آن‌ها یاد می‌دهد در موقعیت‌های مختلف با استرس خود مواجه کنند و مانع از ایجاد اثرات منفی بر روی نتیجه کار شوند. به این ترتیب انجام سایر کار‌ها هم برایشان ساده‌تر خواهد شد و بهتر می‌توانند آن‌ها را مدیریت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا