چیست؟چیستان

کاظم صدیقی کیست؟ ماجرای حوزه علمیه امام خمینی (ره) چیست؟

کاظم صدیقی متولد ۱ فروردین ۱۳۳۰ هجری شمسی در شهرستان  ابهر استان زنجان است. او مجتهد و روحانی شیعه،  امام جمعه موقت تهران، مؤسس و تولیت حوزه علمیه امام خمینی ره و نائب رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه تهران است.

مدرسه آنلاین – صدیقی همچنین استاد دروس خارج فقه، تفسیر قرآن کریم و اخلاق اسلامی حوزه‌های علمیه، واعظ وخطیب اخلاقی،  سیاستمدار ایرانی، یکی ازمقامات بلندپایه قوه قضائیه، دبیرکل بنیاد بین‌المللی غدیر، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی و امام جماعت مسجد جامع اُزگُل است.

وی در سال ۱۳۸۸ از سوی سید رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شده‌است.

تأسیس حوزه علمیه امام خمینی ره

نوشته های مشابه

حوزه علمیه امام خمینی اُزگُل از مدارس دینی تهران زیر نظر حوزه علمیه تهران و قم در سال ۱۳۸۲ هجری شمسی توسط کاظم صدیقی تأسیس گردید.
در این حوزه علمیه درس خارج فقه توسط کاظم صدیقی، سیدمحمد حسینی کاهانی و سیدعلیرضا صدر حسینی تدریس می‌شود.

دروس تدریسی

صدیقی در حوزه علمیه امام خمینی امر به معروف و نهی از منکر از کتاب جواهر الکلام فی شرح شرایع الاسلام، تفسیر قران، و اخلاق اسلامی را تدریس می‌کند.

فعالیت‌های تبلیغی

کاظم صدیقی از همان نخستین سال‌های طلبگی به امور تبلیغی اهتمام ویژه‌ای داشته و به همین دلیل در تهران و سایر شهر‌های کشور، فعالیت‌های گسترده تبلیغی دارد و در این راستا سفر‌های زیادی به کشور‌های مختلف اروپایی و آسیایی نموده‌است. او معتقد است که باید آنچه که در منبر گفته می‌شود در جهت رضایت امام زمان عج و به دنبال آن رضایت الله باشد. از جمله فعالیت‌های وی می‌توان جلسات درس اخلاق مسجد جامع ازگل را اشاره کرد که هر دو شنبه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌گردد.

امامت جمعه تهران

در خصوص انتصاب صدیقی به عنوان امام جمعه تهران این چنین گفته شده‌است: صدیقی یک خطیب اخلاقی و از سخنرانان سنتی تهران بود که بیش‌تر به عنوان استاد اخلاق به حساب می‌آمد. در روز‌هایی که کشور دچار التهابات پس از انتخابات سال ۸۸ بود، رهبر انقلاب در طی حکمی صدیقی را که شهره به اخلاق بود به امامت نماز جمعه تهران فراخواند تا این تریبون به سنگری برای دعوت به اخلاق توسط یک خطیب مشهور و استاد اخلاق تبدیل گردد. شیخ کاظم صدیقی نیز در روز‌های حضور خود به عنوان امام جمعه در همین عرصه فعالیت داشته و توانسته‌است مسئولیتی را که بر دوش او گذاشته شده‌است به خوبی اجرا کند.

حواشی

دی ماه 1399 بخاطر اظهار نظر قابل تأملی که ایشان پیرامون روزهای آخر حیات آیت الله مصباح یزدی داشتند و نیز ذکر این روایت که در هنگام غسل ایشان چشمهایشان را باز کرده اند، با حواشی فراوانی رو به رو شد.

حواشی حوزه علمیه امام خمینی (ره)

حالا دوباره با مطرح شدن مسائلی پیرامون حوزه علمیه امام خمینی (ره) در محله ازگل و سند خوردن مقدار قابل توجهی زمین به نام ایشان، نام او در صدر لیست اخبار ترند هفته قرار گرفته است.

این خبر حاکی است مدرسه علمیه ای که صدیقی تأسیس کرده و تولیتش را بر عهده دارد، همواره مورد نقد بوده است چرا که در یکی از گران ترین نقاط ایران و تهران و با معماری بسیار شیک ساخته شده است و منتقدان آن را مدرسه لاکچری می دانند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ایشان با این عناوین استاد اخلاق و امر به معروف و… همینطور با این مقام های اجرایی و سیاسی قطعا یکی از نمادهای موفق و مثال زدنی سیاسی-دینی حاکمیت بودند ولی خب ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا