جدیدترین اخبار

معلمان برای بارگذاری مدارک رتبه بندی تا کی وقت دارند؟

طبق اعلام مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش، سامانه وزارت آموزش و پرورش برای بارگذاری مستندات رتبه‌بندی برای ۱۰ استان از روز 18 فروردین فعال شده و تا چهارم اردیبهشت ماه باز است.

مدرسه آنلاین- به نقل از ایمنا– مرکز توسعه آموزش مجازی، فناوری و امنیت اطلاعات وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که مرحله دوم بررسی نتایج رتبه‌بندی و بارگذاری مدارک و مستندات از روز گذشته، هجدهم فروردین ماه تا روز چهارم اردیبهشت به مدت ۱۰ روز کاری برای استان‌های تهران، شهرستان‌های‌تهران، مرکزی، خراسان‌رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، اردبیل، مازندران، خراسان شمالی و خراسان‌جنوبی فعال است.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که بارگذاری مستندات برای سایر استان‌ها در روزهای آتی فعال و از کانال اطلاع‌رسانی مرکز به اطلاع همکاران خواهد رسید.

فرهنگیان در استان‌های مذکور می‌توانند با مراجعه به درگاه my.medu.ir از قسمت نتایج رتبه‌بندی نسبت به بارگذاری مدارک در بندهای مورد اعتراض خود اقدام کنند.

همچنین 19 فروردین محسن زارعی، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش نیز درباره آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات معلمان توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۹۳۳ هزار و ۵۰۸ همکار شاغل و بازنشسته ما مشمول رتبه‌بندی بودند و رتبه‌بندی برایشان اجرا شده است. از این میزان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد معلمان نسبت به رتبه خودشان اعتراض داشتند، تاکنون اعلام احکام و دریافت اعتراضات انجام شده بود و از 19 فروردین نیز رسیدگی به اعتراضات آغاز می‌شود، دسته‌بندی اعتراضات متفاوت است؛ به طوری که برخی فرهنگیان نسبت به رتبه خود معترض هستند و برخی دیگر نیز نسبت به نحوه رسیدگی و عده‌ای دیگر معتقدند نتوانسته‌اند مستندات را بارگذاری کنند، در این زمان رسیدگی به تمام فرایند انجام کار در اختیار همکاران قرار گرفته و می‌توانند نسبت به هر بخشی که احساس می‌کنند، حقشان تضییع شده اعتراض خود را اعلام کنند.

بررسی بیش از ۵۴ میلیون سند رتبه‌بندی معلمان

رو گذشته نیز رضا مراد صحرایی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش در این زمینه اظهار کرد: اولین جلسه خود را برای درک بیشتر مسائل آموزش و پرورش و معلمان به تشکل‌های فرهنگیان اختصاص داده‌ام، زیرا می‌دانم تشکل‌ها با کف مدرسه و معلمان ارتباط نزدیکی دارند.

وی ضمن تشکر از تلاش‌های وزیر پیشین آموزش و پرورش که در یک سال و نیم گذشته زحمت‌های زیادی برای نظام تعلیم و تربیت کشیدند، افزود: یکی از افتخاراتم تحصیل در دانشسرای تربیت معلم و خدمت به عنوان معلم در نظام تعلیم و تربیت کشور است و سطوح مختلف معلمی را طی کرده‌ام، به همین دلیل آموزش و پرورش را به خوبی می‌شناسم و آموزش و پرورش را دوست دارم و به دلیل همین شناخت و دوست داشتن بود که مسئولیت سرپرستی وزارت آموزش و پرورش را با مشکلات بزرگی که این دستگاه عظیم پیش رو دارد، پذیرفتم.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت یکی از بزرگترین دستگاه‌های کشور است و کسی که عهده دار این دستگاه را بر عهده می‌گیرد، مسئولیت بسیار سنگینی خواهد داشت، اضافه کرد: یکی از وظایف تشکل‌ها امید دادن است. بن مایع و ذات انقلاب، امید دادن است و مادامامی که انسان امید داشته است به خواسته‌های خود خواهد رسید، رابطه بین امکانات و پیشرفت، یک به یک نیست، اما رابطه بین امید و پیشرفت یک به یک است، لذا آموزش و پرورش ما به امید نیاز دارد. ممکن است، جایی امکانات باشد، اما بدون امید با وجود امکانات نیز به خواسته‌ها نخواهیم رسید، لذا امید مهم‌ترین نکته‌ای است که باید بر آن تاکید نمائیم و در این راستا باید دستاوردهای انقلاب در حوزه تعلیم و تربیت بیان شود.

باید شأن معلم حفظ شود و مسائل معیشتی آنان را حل کنیم

وی ادامه داد: معلمی مسئولیت سنگینی است و دارای جایگاه ویژه ای است، نباید شأن معلم به فهم دیگران مرتبط شود، شأن معلم مربوط به مأموریت معلم است، لذا نباید شأن معلم به حقوق و دریافتی معلم متصل شود، بنابراین باید به عنوان متولی نظام تعلیم و تربیت شأن معلمان را حفظ و مسائل معیشتی آنان را حل کنیم و باید رسالت خود را ایجاد و ارتقای شأن معلم بدانیم.

صحرایی با بیان اینکه امام علی (ع) می‌فرمایند، جهل ریشه هر مصیبت و بلایی است و در جایی دیگر می‌فرمایند درد بی درمان جهل است، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات ما ناشی از جهل است، معلمان مسئولیت رسالت و آگاهی مردم را برعهده دارند، لذا معلمان مسئولیت و جایگاه خاصی دارند، زیرا معلم بر جهل نور می‌تاباند و به همین علت پیکان همه حملات دشمنان به سمت مدرسه است.

وی با بیان اینکه مدرسه و معلم جایگاه ویژه‌ای در حکمرانی آموزش و پرورش دارند، گفت: حکمرانی آموزش و پرورش فقط از خیابان سپهبد قرنی تهران میسر نمی‌شود، حکمرانی با خرد جمعی به نتیجه می‌رسد. حکمرانی در آموزش و پروش بدون مشارکت معلمان و خانواده‌ها و شنیدن صدای آنها به سرمنزل مقصود نمی‌رسد. باید مشکلات نظام تعلیم و تربیت از نگاه مدرسه بررسی شود و از جایگاه مدرسه برای آن راه حل ارائه شود، زیرا اگر معلمان همراهی نکنند، هیچ برنامه‌ای قابلیت اجرایی سازی پیدا نخواهد کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: نظام پیشرفت هر کشور در مدرسه شکل می‌گیرد و بر این اساس باید مدارسی را طراحی نمائیم که پیشرفت کشور را رقم می‌زند. وزیری خوب است که آموزش و پرورش را به مساله اول آن کشور تبدیل نماید و هر کشوری که مساله اول آن آموزش و پرورش باشد، پیشرفت خواهد یافت، زیرا بذر پیشرفت در مدرسه کاشته خواهد شد.

وی در مورد اجرایی سازی سند تحول بیان کرد: مدرسه قرارگاه تحول است، لذا اجرایی سازی سند تحول باید مستقیماً از داخل مدرسه شروع شود. به دلیل اینکه برنامه‌های تحولی آموزش و پرورش از ستاد و ادارات شروع می‌شود، معلمان از برنامه‌ها بی اطلاع هستند و بر این اساس آغاز هر برنامه تحولی باید از مدرسه باشد.

یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی است

صحرایی با اشاره به اینکه یکی از مسائل فوری و جاری آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، اظهار کرد: دولت گذشته به دلیل مشکلاتی که رتبه بندی داشت و ما با آن مواجه هستیم، رتبه بندی معلمان را به مدت ۳ سال اجرایی نکرد، اما وجود اعضای جوان در شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم باعث شد تا همت کافی برای اجرای رتبه بندی ایجاد شود.

وی ادامه داد: بیش از ۵۴ میلیون سند در حوزه رتبه بندی معلمان بررسی شد که این مقدار سند آمار بسیار زیادی است و نشان از کار بزرگی است که در اجرای قانون رتبه بندی معلمان انجام شد.

هدف در بررسی اعتراضات رتبه بندی کمک به معلمان از طریق مسیرهای قانونی است

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با تبیین سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش در مورد رتبه بندی معلمان در سه مسیر، اظهار کرد: رسیدگی به اعتراضات معلمان درباره رتبه‌های اعلام شده یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است که در این مسیر نیز هدف، کمک به معلمان در کسب رتبه‌های خود البته بر اساس قانون خواهد بود، کارگروه نظارت تشکیل خواهد شد تا ویژگی‌های متعارف رتبه‌ها مشخص شود و با هدف صحت‌سنجی و اعتبار بخشی، رتبه‌ها سنجیده خواهد شد تا کیفیت رتبه‌بندی افزایش یابد.

وی تصریح کرد: هدف اصلی رتبه بندی بهبود کیفیت مدارس است، لذا باید مسیر رشد معلم را ترسیم کنیم، آموزش‌های خاصی برای توسعه شایستگی‌های معلمی باید برگزار شود و معلم باید دائم به روز شود. دانش آموزان ما تغییرات بسیاری را تجربه می‌کنند، لذا باید برای به روزآوری معلمان در راستای هدایت نسل تلاش کنیم و تا زمانی که این کارها را انجام ندهیم، تحول اتفاق نخواهد افتاد.

صحرایی با بیان اینکه تشکل‌ها در تدوین برنامه هفتم توسعه، به آموزش و پرورش کمک کنند، اظهار کرد: برنامه‌های جاری نباید با سندهای بالادستی ابلاغی نظام به آموزش و پرورش، مغایرت داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر با هم کار کنیم، تکثیر می‌شویم و باید اصلی‌ترین دغدغه ما نظام تعلیم و تربیت باشد، به ویژه به کودکان و نوجوانان که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که سرعت تغییرات زیاد است، لذا باید به آنها کمک کنیم که در این دنیای به سرعت در حال تغییر مسیر رشد صحیح خود را پیدا کنند.

نوشته های مشابه

‫15 دیدگاه ها

  1. لطفاً در رابطه فوق العاده شغل که به کارمندان حدود۵۰درصداضافه به حقوق شان اضافه شده به حقوق فرهنگیان هم مثل دیگر کارمندان اضافه شود چون اجرانشده است.

    1. باسی سال سابقه تدریس
      مقالات تحقیقی وپژوهشی چاپ شده درکتاب همایش ها ودارای چندین پژوهش ثبت شده در کارشناسی تحقیقات استان
      کسب رتبه های کشوری واستانی ومنطقه (به تعداد یک گونی)
      مدرس بیش از سی دوره ضمن خدمت
      مدرس کارگاه های جشنواره های تدریس
      وسرگروه آموزشی بیش از …‌
      مدیر نمونه استان درسال ۸۵/۸۶
      و…..
      اکثر بندها محدویت بارگزاری سامانه اجازه بارگزاری نمی داد
      نتیجه رتبه بندی شده
      رتبه ۲

      براساس چه ملاکی ارزیابی شدیم معلوم نیست!!!

      گزینه اعتراض هم فعال نمیشه کارنامه هم نمایش داده نمیشه

    2. معلم هاهمانگ نیستند خریدخدمات ۷ماه حقوق نگرفتن الان هم میگن رتبه بندی نمیشنداگرهمه معلمهااز۲شنبه نریدسرکلاسها دانش اموزان منطقه موافقندبامعلم هرمعلم جدیداوردندچنان کتکی ازدانش اموزبخوره که وزیرکیف کنه شمامعلمها عمل نمیکنیدازاونوریکی مدارک میبره یواشکی به بقیه میگه من مدارک ندادم مرگ یکبارهرروزشمامعلمهاراباچندرغازی راضی هستین هرروزشکنجه اسم معلم گداگذاشتن روشماها تاآخرسال نریدسرکلاس ببیندهمه معلماحقوقش۳۰ میلیون نشدفقطزودی مدرک میبریددستگاهاهمه سیستمیه مدرک وکاغذبازی یکبارعمل کنید معلم بچه من پول نون خشک نداره ۷ماه میگه حقوق ندادن

  2. سلام.این اعتراض دروغ و نمایش هست. موارد اعتراضی در سیستم مشخص و فعال نیست ، تا ۵اردیبهشت وقت اعتراض تمام می شود اما مورد اعتراضی فعال نیست تا ثبت اعتراض شود، همه این حرفها دروغ هست. اگر راست می گویند سامانه را اول فعال کنند و سپس جار بزنند ما به معلم اجازه اعتراض دادیم! وقتی امکان اعتراض نیست و حقمان برای همیشه ضایع شده، دیگر چه جای جار زدن و خودنمایی است. فوق العاده ویژه ۵۰ درصد را دستگاههای دیگر اجرا کردند، برای معلمان هم این قانون مزخرف رتبه بندی با کوله باری کاغذ اجرا شد و در نهایت ۵۰۰ هزار افزایش نصیب من فوق لیسانس دارای بیشاز۱۵ سال سابقه تا قبل از شهریور ۱۴۰۰ شد. برای این چندرغاز افزایش زمین و زمان را به هم دوختند.

    1. تا۱۰روزنریدمدرسه حقوق شمانشد۳۰میلیون هنوزکمه بعدبگوبدگفتم ولی شما بلانصبت هیچ کاری نمکنید۷ماه معلم خریدخدمات مدرسه روستای ماتوبلوچستان حقوق نگرفته داره گدایی میکنه بنده خدامیگه خداماروبکشه بهترازاین که بابی ابرویی زندگی میکنیم با۵۳تابچه خدا بهش رحم کنه

  3. هنوز بخش بزرگی از معلمان موفق نشدن کارنامه ی رتبه بندی خودشان را ببینند بعد شما چطور میگید تا پنج اردیبهشت فرصت بارگذاری تمام میشه مگر قرار نبود به هر نفر ده روز فرصت اعتراض به رتبه بدید چرا اینقدر با اعصاب وروان معلمان بازی میکنید

  4. وقتی تومساجد رابگان تدریس میکردیم وقتی تو روستاهای فاقد امکانات بدون جاده میرفتیم همش به خاطر رضایت پروردگار بود صحبت ازرتبه اینها نبود یک دفعه همه خدمت مارا فراموش کردن نمک خورها دیروز امروز نمکدان هم شکستن اخرش به ما گفتن مدارک ندارین مگر تدریس کردن مدارک باید داست ما مجاهدان راه حقیم وخواهیم ماند نیاز به چند گاز حقوقتان نداریم با این رتبه بندیتان معلم نابود کردین حق ما این نبود کمتر از سی میلیون حقوق زیر خط فقره

  5. آقایان مسئول کرایه تاکسی شصت درصد افزایش می یابد حتی فطریه دوبرابر شده چرا حقوق ما بیست درصد افزایش می یابد جواب بدهید

    1. ۱۴۰۲/۲/۱
      مسئولین آموزش و پرورش در مورد همکارانی که موفق به اعتراض نشده و رتبه بندی آنها، بطور سیستمی تایید اولیه ثبت شده است، چه راهکاری در نظر گرفته‌‌اند؟

  6. چه راهکاری برای معلمانی که موفق به اعتراض نشدند و رتبه بندی آنها بطور سیستمی، تایید اولیه شده است، در نظر گرفته خواهد شد؟

    1. حقوق معلمان بدک نیست خصوص ن خانم ها حدود ۹/۵ واسعه ۲۰ساعت کار درهفته اونم ۳ماه گرم سال تعطیلی دارن شکر نعمت افزونو کفر نعمت….
      البته خداییش کارشون سخت هم هست با ۴۰تا دانش آموز سروکله زدن از اون بدتر ۸۰تا والدین دانش آموز راضی نگه داشتن

  7. بابا تورا خدا دست از سر معلمان بردارید زمین وزمان فهمیدن رتبه به درد معلم نمی خورد شما ها باز اول راه هستین.

  8. بخدا قسم این شیوه رتبه بندی شبیه لاتاری بود(حداقل برای ما)
    باسی سال سابقه وکلی مدارک کشوری واستانی رتبه دو برام زدن
    ای کاش ۲۰ سال پیش این لاتاری را اجرا میکردید تازود فهمیدیم
    که خدمت صادقانه برابراست با پاداش ظالمانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا