چیستانکیست؟

محمد قبادلو کیست؟

محمد قبادلو متولد ۱۳۷۹ ‏در تهران، زندانی سیاسی است که ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۱ یک مأمور پلیس و پنج مأمور نیروی انتظامی را با خودرو زیر گرفته که منجر به شهادت یک پلیس به نام وحید کرم پور و مجروح شدن ۵ مامور پلیس شد.

مدرسه آنلاین- قبادلو در جلسه دادگاه اتهام خود را پذیرفت و گفت «به قصد کشت مأموران پلیس را با خودرو زیر گرفتم»

محمد قبادلو، با خودرو پیکان با سرعت حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به سمت یگان موتور سوار حمله ور می‌شود. خودروی وی پس از برخورد با موتورهای یگان امداد متوقف می‌شود. در این برخورد ۶ مامور حافظ امنیت حضور داشتند که پنج تن از آنها آسیب شدید دیدند و یکی از ماموران آن هم به دلیل افتادن از روی موتور صدمه کمتری دید.

با وجود اینکه محمد قبادلو، متهم به قتل مامور نیروی انتظامی اتهام خود را در جلسه دادگاه پذیرفت، اما فرجام خواهی او در دیوان عالی کشور مورد پذیرش قرار گرفت.

پذیرش فرجام خواهی محمد قبادلو

سوم دی ماه ۱۴۰۱ روابط عمومی دیوان عالی کشور خبر داد: فرجام خواهی دو نفر از متهمان اغتشاشات اخیر نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، در دیوان عالی کشور پذیرفته شد.

در توضیح این خبر آمد: : «دیوان عالی کشور، پس از فرجام خواهی متهم محمد قبادلو نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، به استناد بند ۴ قسمت ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲ و اصلاحی ۱۳۹۴ پرونده را به شعبه هم عرض ارجاع نمود. همچنین فرجام خواهی سامان صیدی (یاسین) یکی دیگر از متهمان اغتشاشات نسبت به رأی صادره از دادگاه انقلاب، مورد پذیرش قرار گرفت

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا