مدرسه

لباس فرم مدارس در کشورهای مختلف دنیا

در بسیاری از کشورها، مدارس، لباس فرم خاص خودشان را دارند و تمام دانش آموزان موظف به پوشیدن آن‌ها هستند.

مدرسه آنلاین- بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز بر این باورند که پوشیدن لباس فرم مدرسه مزایا و فوایدی برای دانش‌آموزان دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. در این بخش از مدرسه آنلاین تصاویری از دانش‌آموزان مختلف جهان و لباس‌های فرم مدرسه ها گردآوری شده است.

مهم‌ترین فواید استفاده از لباس فرم

تحقیقات نشان داده است که استفاده از لباس فرم در مدارس مزایایی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

کاهش فاصله طبقاتی دانش‌آموزان

سطح طبقاتی هر خانواده در انتخاب جنس و تنوع لباس اعضای خانواده تاثیر زیادی دارد. لذا فاصله طبقاتی خانواده‌های یک جامعه از نوع ظاهر و پوشش افراد آن قابل تشخیص است. پوشیدن لباس فرم باعث می‌شود تا هماهنگی زیادی در میان تمامی دانش‌آموزان از نظر ظاهر به وجود آید و فاصله طبقاتی دانش‌آموزان را در مدرسه کم‌رنگ‌تر کند.

افزایش تمرکز و یادگیری دروس

پوشیدن لباس فرم مدرسه به دانش‌آموزان این حس را القا می‌کند که هیچکس در مدرسه از نظر ظاهر از دیگران بالاتر نیست و درس خواندن و رفتار آنهاست که آنان را از دیگران متمایز خواهد کرد. لذا دانش‌آموزان با انگیزه بیشتری درس می‌خوانند و لباس‌های جذاب و متفاوت دیگران تمرکز آنها را در کلاس درس از بین نخواهد برد.

افزایش اعتماد به نفس

نوع لباس و مقبولیت آن در اجتماع، از عوامل مهم افزایش اعتماد به نفس در افراد است. در صورتی که تمامی دانش‌آموزان در مدارس از فرم مدرسه استفاده کنند، هیچ دانش‌آموزی از لباس خود در مدرسه خجالت نخواهد کشید زیرا همگی از نظر ظاهری شبیه به او هستند. افزایش اعتماد به نفس از مهم ترین مزایای استفاده از لباس فرم در مدارس به شمار میرود.

کاهش خشونت و تمسخر در فضای مدرسه

مسخره شدن توسط هم‌کلاسی‌ها و کاهش اعتماد به نفس از مهم‌ترین دلایل بروز خشونت در دانش‌آموزان است. با استفاده از لباس فرم مدرسه مسخره کردن هم‌کلاسی به دلیل ظاهر و پوشش به میزان حداقل خود می‌رسد و فضای مدرسه متشنج نمی‌شود.

بهبود نظم و انضباط

از آنجا که هدف از مدرسه رفتن فراگیری علم و دانش است، محدودیت‌هایی در نوع پوشش دانش‌آموزان در تمام دنیا اعمال می‌شود که همه دانش‌آموزان موظف به رعایت آن هستند. پوشیدن لباس فرم مدرسه به راحتی از قانون‌شکنی دانش‌آموزان در نحوه پوشش خود جلوگیری می‌کند و آنها را به داشتن نظم و انضباط بیشتر تشویق خواهد کرد.

افزایش تمرکز معلم در هنگام تدریس

پوشیدن لباس‌های رنگارنگ، نامناسب و متنوع توجه تمامی دانش‌آموزان و معلم را کاهش می‌دهد. کاهش تمرکز و توجه معلم می‌تواند از کیفیت نحوه تدریس او بکاهد و باعث افت درسی دانش‌آموزان شود.

افزایش حس همدلی و همکاری در دانش‌آموزان

پوشیدن لباس فرم در ناخودآگاه دانش‌آموز احساس همدلی و یکسان بودن با دیگر دانش‌آموزان را القا می‌کند و احساس کاذب برتری و غرور را از آنها می‌گیرد.

تحقیقات نشان داده است که لباس فرم مدرسه باعث افزایش همدلی و کار گروهی دانش‌اموزان و به وجود آمدن گروه‌های دوستی پایدار خواهد شد.

استرالیا

آفریقای جنوبی

اندونزی

پاکستان

تونس

چین

سنگاپور

ایران

سومالی

فیلیپین

کالیفرنیا

کانادا

لندن

مالزی

نپال

هند

ویتنام

 

نوشته های مشابه

‫57 دیدگاه ها

  1. بیچاره دختراشون محکوم به پوشیدن دامن کوتاهن جالبه! از یه طرف یه عده دخترارو کردن توی گونی از اون طرف یه عده رو زوری لخت میکنن! انگار هیچ تعادلی در این بشر وجود نداره!

    1. مجبور نیستن… موقع ثبت نام هم بهشون دامن داده میشه هم شلوار ست با فرم.. تازه اگر توی دینشون ننوشته باشن اسلام.. چون کشور هایی که جمعیت مهاجر زیادی دارن مثل امریکا یا امارات متحده) برای فرم ثبت نام به دین هم اشاره می کنن

  2. اره لباس فرم مدرسع خوبه ولی نه لباسای بنجل و دربه داغون ایرانی مخصوصا ماله دخترا

    1. اگر بر اساس طرز فکر غربیا داری میگی آره تو درست میگی اما اگه بر اساس طرز فکر اسلامی در نظر بگیری حرف تو کاملا غلطه دیدگاها متفاوته یه دیدگاه مثل اسلام برای شخصیت یه خانوم ارزش قائله حالا تو اسمش رو بزار امل بازی ما اسمش رو میزاریم احترام به شخصیت یه خانوم

  3. به نظر من یونیفرم مدرسه هم نباید تا اون حد کوتاه باشه من عاشق اونجوری دامن هستم ولی چون خجالت میکشم نمیپوشم تو خونه میپوشم به نظر من باید یکم بلند باشه مثلا تابالای زانو و پیراهن شماره همون پیراهن من عاشق لباسهای یونیفرم مدرسه ها ی کره جنوبی و امریکام 🫶😋

      1. چرا؟
        بی تی اس فن ها همه انسان هستن
        در ضمن بی تی اس فنا با چیزی که بی تی اس بهشون یاد میده از همه بیشتر حق اظهار نظر رو دارن
        بی تی اس فنا نسبت به تمام ادمایه همسنشون خیلی با فهم ترن
        اینرو هم در نظر داشته باشید که خدا همه انسان ها رو برابر آفریده و حق اظهار نظر رو به تمام آدم های دنیا داده

      2. متاسفم بخاطر این شعور و فرهنگ پایینت … حرف شما اصلا منطقی نیست … همه حق اظهار نظر دارن … امیدوارم از جهالت در بیای …

      3. متاسفم برای شما هیچ ارزشی برای شعور خودتون قائل نیستین
        این صفحه دوتا معنی داره یکی معنای ظاهری که نشون دهنده تفاوت فرهنگ و نوع پوشش هست و معنی دیگش که معنای باطنی به حساب میاد اینه که هر انسانی جدا از ملیت و هویت ، رنگ پوست ، مقام ، دین و جامعه ای که داره داخل اون زندگی میکنه حق و حقوق یکسانی با بقیه افراد داره و هیچ کس حق نداره خودش رو بر تر از دیگران بدونه در غیر این صورت اون شخص یک نژاد پرست به حساب میاد و از نظر
        ( من ) این مثل یک مشکل روانی و شخصیتی هست ، فقط یک ادم کوتاه نظر می‌تونه فقط معنای ظاهری رو ببینه
        لطفاً به دیگران احترام بزارید
        همون جور که شما میگید بی تی اس فن حق اظهار نظر نداره پس شما هم حق ندارید به دیگران بی احترامی کنید
        اگر شما با نظر من مخالف هستید پس من هم مثل شما این حق رو دارم که به شما بگم شما حق نفس کشیدن ندارید

      4. کسی حق نداره بخاطر این که یکی علایقش با بقیه فرق داره اونو اذیت کنه و بهش تیکه بندازه هرکس به یه چیز علاقه دارم و صد در صد تو هم دوس داری به علایقت احترام بزارن و بی احترامی نکنن پس حر چی که واسه خودت میخوای برای بقیه بخواه دنیایی که داخلش احترام به سلیقه وجه داشته باشه خیلی قشنگه

      5. کسی که به سلیقه دیگران احترام نمیزاره غم حق اخطار نظر نداره ، انسان باشیم

      6. خیلی خوبم داره میبینی هم که نظر داده . اصلا فکر کردی کی ای تو؟پسرایی که به بی تی اس و فن هاشون توهین میکنن به بی تی اس حسودی اشان میشه 😏چون هیچ وقت نمیتونن به اون حد از موفقیت دست پیدا کنن. جم کن بابا بساط اتو.انقدر طرفدار هاشون زیاد هستن که هیتر هاشون به چشم نمیان اصلا تو کی باشی که بخواهی هیتر بی تی اس باشی .احمق

        1. توکه میگی طرفدار های بی تی اس اینقدر زیاده که کسانی که بدیشون رو میگن به چشم نمی یاد پس ایشون هم به چشم نمی یاد چرا جواب دادین پس؟

          1. ایشونم واسه هیتر بودنش نیس که ب چشم میاد، واسه بی منطق بودنشه.
            فن بی تی اس نیستم اما فن منطق هستم به شدت😅

  4. چرا الکی میگین خوب از فرم مدرسه قشنگ ایرانی ها عکس بگیرین اخه ایران الان اینجوریع ناموصا؟ ما با مقنعه بلند میریم؟این چ فرمیه عکس گذاشتی خو

    1. اونی که تو دیدی مربوط به سومالیه عکس بالاش که مدرسه پسرونه رو نشون میده ایرانیه

    2. ایران اون بالایی که پسرا لباس آبی دارن اونی که تو گفتی مال سومالیه😐
      بنظرت دخترای ایرانی سیاه پوستن؟؟

      1. خدا کنه واسه همه مدارس این فرم باشه . بعضی مدرسه ها فرمش شبیه لباس زندانه یا قهوه ای تیره یا داغون تر هس

    3. تو داری الکی میگی
      من رفتم برای خرید فرم مدرسمون (اینکه خیلی زشت بود و حتی از تو اون عکسه هم بدتر بود که بماند )آقاهه گفت این بد ترین جنس پارچست گفت از این بدتر پیدا نمیشه
      حالا تو میگی دارن الکی میگن تازه اون لباس فرم آبی تو عکس که خیلی خوبه ما همونم نداریم حالا بماند که با لباس فرم جاهای دیگه قابل مقایسه نیست

  5. لامصبا ی عکس درست درمون میزاشتید واسه ایران اون به کنار چرا از دختر بچها عکس نزاشتین،یعنی تا این حد…

  6. چرا لباس فرم کشورهای همسایه و غیر همسایه پیشرفته را نگذاشتین اگه خواستین یک قسمت ارسال فابل بگذارید من براتون بفرستم

    1. این بی تی اس و اینجور چیزا چی داره مثلا؟ دوست دارم ببینم سی ساله دیگه یا چهل ساله دیگه که اینا زشت شدن و از ریخت افتادن بازم دلتون براشون میره😏 یعنی نمیدونید؟ واقعا؟ میگن در دوران آخر زمان یه افرادی میان که مرد مثل زن و زن مثل مرد میشه.
      همه هم حق آزادی بیان دارند یعنی چی ندارد؟ خودتون رو مسخره کردید؟ از یه طرف می گید آزادی بیان حالا هم اینجوری جواب میدین.
      شما با این علاقه ی محترمتون به کره ای ها و خارجی ها و کارهاشون آیا یک بار هم از ایران که اینهمه شهید داده اینهمه مردم خون دل خوردن دفاع کردین؟ از رهبر که نایب امام زمانه چی؟ فقط بلدین بکوبونید. باشه ولی مطمئن باشید حساب شما با امام زمان(عج) هست .

        1. واقعا؟ پس منتظر عواقب این کارهاتون باشید تا در پیش خدا سرزنش نشید
          شاید مسخره کنید اما من هر چی بگید به خودم می بخشم اما این که حق دیگران را پایمال کنید و اینجور برخورد کنید گناه و حق الناس نیست؟
          از خداوند متعال برای شما و
          همه ی مردم سعادت در این دنیا و عقبی را مسئلت می کنم🙏🤲

  7. چرا فقط لباس فرم پسرای ایرانی رو گذاشتن. مال دخترارو خودشونم خجالت میکشن بزارن بسکه ظالمانس😏

  8. ما تا اخرش پشتشون هستیم،اگه قرار بود با چهار چروک رو صورتشون بیخیالشون شیم پس چه دلیلی داشت آرمی بشیم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا