اقتصادیدیگه چه خبر؟

قیمت‌های عجیب و غریب آرایش سگ و گربه در ایران؛ 250 هزار تومان فقط برای اصلاح با موزر!

بررسی هزینه های آرایش و شست و شوی حیوانات خانگی در ایران حاوی نکات قابل تأملی است که خواندن و دانستن در مورد آن خالی از لطف نیست.

مدرسه آنلاین– به نقل از اقتصادسنج- شاید برایتان جالب باشد که آرایش حیوانات خانگی از جمله سگ و گربه شیوع گسترده ای یافته و عده زیادی کسب و کارهایی در این رابطه راه اندازی کرده و درآمدهای زیادی از آن خود کرده اند.

نکته جالب این است که هزینه آرایش حیوانات‌ خانگی از هزینه های معمول آرایش انسان ها بیشتر هم شده است. حال سوال این است که هزینه آرایش حیوانات‌ خانگی چقدر است؟

قیمت های عجیب آرایش و اصلاح حیوانات خانگی/ هزینه آرایش سگ و گربه چند؟

در سایت دیوار، اصلاح و کوتاهی مو با موزر آمریکایی بی صدا از ۱۸۰ هزار تومان به بالا آگهی شده است.

اصلاح با موزر و قیچی از ۲۵۰ هزار تومان شروع می شود، کوتاه کردن ناخن ۵۰ هزار تومان و تخلیه کیسه مقعدی ۴۰ هزار تومان قیمت خورده است.

قیمت های عجیب آرایش و اصلاح حیوانات خانگی/ هزینه آرایش سگ و گربه چند؟

قیمت آرایش حیوانات خانگی چقدر است؟

در تخمین و ارائه قیمت آرایش حیوانات خانگی اندازه، نژاد حیوان و نوع خدمات جانبی یا به‌اصطلاح پیرایش حیوان، تعیین کننده است. طبیعی هم هست که قیمت اصلاح موی سگ برای سگ شیتزو، سگ تریر یا سگ پامرانین بر اساس جثه و میزان مویی دارند با همدیگر متفاوت باشد و حتی دقت و مهارت‌ های متفاوتی را طلب می‌کند و ظرافت بیشتری نیاز دارد. یا قیمت اصلاح موی گربه اگر گربه شما پرشین باشد که نسبت به بقیه نژادها موی بیشتری دارد یا نژادی باشد که راحت‌تر موهایش در هم گره می‌خورد، هزینه‌ی بیشتری می‌برد.

نوع و نژاد حیوان بر قیمت آرایش حیوانات خانگی موثر است

نژاد سگ‌ها نه فقط از نظر حجم مو که به‌دلیل تفاوتی که در جثه‌ های آن‌ ها باعث می ‌شود هم در تعیین هزینه اصلاح موی سگ تاثیرگذار است. شکی نیست که هرچه اندازه سگ بزرگتر باشد، زمانی که برای اصلاح و کوتاهی موی او صرف می‌ شود بیشتر خواهد بود و این یعنی بالاتر رفتن هزینه آرایشگاه سگ. بنا بر یک قانون عرفی سگ تا وزن ۸ کیلوگرم کوچک، تا ۱۵کیلوگرم متوسط و بیشتر از ۱۵ کیلوگرم بزرگ شناخته می ‌شود و مثلا قیمت آرایشگاه سگ یوکی با یک سگ کوچک تزیینی متفاوت خواهد بود. درمورد گربه‌ ها اما از آنجایی که گربه ‌های بالغ از نظر جثه چندان تفاوت معناداری با همدیگر ندارند در تخمین قیمت کوتاه کردن موی گربه و اصلاح موی آن ‌ها وزن‌شان چندان فاکتور مهمی نخواهد بود و بیشتر همان حجم و نوع موها ملاک برآورد قیمت است.

اصلاح موی سگ با قیچی بر قیمت آرایشگاه حیوانات موثر است

فاکتور مهم دیگری که در قیمت اصلاح موی سگ و هزینه کوتاه کردن موی گربه، نقش دارد نحوه انجام کار است. یعنی بسته به اینکه موی سگ یا گربه شما را با ماشین اصلاح مخصوص ماشین اصلاح موی سگ و ماشین اصلاح موی گربه کوتاه کنند یا به‌صورت دستی و با قیچی‌ متفاوت خواهد بود و معمولا اصلاح موی گربه و سگ با ماشین اصلاح کمتر از اصلاح موهایشان با قیچی هزینه برمی‌دارد.

بر اساس این فاکتورها قیمت ماشین اصلاح موی سگ و گربه مثلا برای انجام یک اصلاح ماشین کل بدن یعنی کوتاهی بدن، سر و صورت با ماشین، برای سگ ‌های کوچک ۱۵۰ هزار تومان، برای سگ ‌هایی با جثه متوسط ۱۶۵ هزار تومان و برای سگ ‌های بزرگ تا ۲۲۰ هزار تومان مشخص شده است. همچنین هزینه اصلاح سگ یعنی یک اصلاح ساده بدن و دست و پا با ماشین و صورت و دم با قیچی، بسته به کوچک یا متوسط یا بزرگ بودن جثه سگ بین ۱۷۰هزار تومان تا ۲۲۰ هزار تومان متغییر است. در مورد قیمت آرایشگاه سگ برای اصلاح سر و صورت یا همان اصلاح سر و صورت در برخی از نژادهای فاقد موی صورت، اصلاح یال هم باز برحسب اینکه سگ شما کوچک یا متوسط یا بزرگ باشد بین ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزارتومان برایتان هزینه برمی‌دارد.

اصلاح موی گربه با قیچی بر قیمت کوتاه کردن موی گربه موثر است

هزینه اصلاح موی گربه و آرایش با قیچی که البته قبلاش حتما به شستشوی گربه نیاز دارد نیز نزدیک به ۱۸۰ هزار تومان خواهد بود و اگر اصلاح گربه شامل کوتاهی موی بدن با ماشین، مرتب‌ سازی موهای صورت، دست و پا و دم با قیچی که به مدل شیر معروف است باشد، ۱۷۰ هزار تومان هزینه برمی‌دارد. البته قیمت اصلاح موی گربه در کلینیک اگر برس کشیدن و دیشدینگ (Deshedding) که همان برس و شانه ‌زدن همراه با بیرون کشیدن موهای مرده است نیز به‌ترتیب ۴۵ هزار تومان و ۸۰ هزار تومان تعیین شده است. هزینه یک گره‌زدایی خالی برای موهای سگ یا گربه نیز فاقد از اندازه و جثه آن‌ها نسبت به حجم گره تعیین قیمت می ‌شود.

قیمت آرایش سگ جداگانه محاسبه می‌شود

قیمت های عجیب آرایش و اصلاح حیوانات خانگی/ هزینه آرایش سگ و گربه چند؟

همیشه هم آرایش سگ‌ها صرفا یک مرتب ‌کردن و نوک‌ گیری مو نیست و گاهی دلمان می ‌خواهد با توجه به نژاد سگ‌مان موهای او مدل خاصی کوتاه و اصلاح شود تا کوچولوی پشمالوی ما بیشتر از همیشه شبیه یک عروسک دوست ‌داشتنی و خوردنی شود. این قبیل خدمات که بیشتر برای نژاد سگ پودل و نژاد سگ پامرانیان استفاده می ‌شود، قیمت آرایش سگ را بالاتر از نحوه معمول کوتاهی می‌ برد. مثلا آرایش سگ عروسکی یعنی کوتاهی و آرایش عروسکی مختص نژادهای پامرانیان و پودل برای جثه‌ های کوچک و متوسط و بزرگ به‌ترتیب ۲۲۰ هزار تومان و ۲۵۰ هزار تومان و ۲۸۵ هزار تومان هزینه برمی‌دارد و اصلاح و آرایش مدل‌دار یا پاپی ‌کات متناسب با نژاد سگ، با درنظر گرفتن اندازه و سایز حیوان ۲۰۰ هزار تومان، ۲۲۰ هزار تومان و ۲۵۵ هزار تومان تخمین زده می‌‌شود.

هزینه شستن سگ بر قیمت آرایشگاه سگ می‌افزاید

هزینه شستشوی سگ هم که یک شستشو درمانی شامل استحمام با شامپوی ضد قارچ/کک و کنه باشد برای سگ ‌های کوچک ۱۱۰ هزار تومان، برای سگ ‌هایی در اندازه متوسط ۱۴۵ هزار تومان و برای سگ ‌های بزرگ ۱۸۰ هزار تومان خواهد بود. اگر هم صرفا یک شستشوی ساده یعنی استحمام با شامپوی مخصوص پت برای سگ شما انجام شود، برای سگ‌های کوچک و متوسط و بزرگ به‌ترتیب ۸۰ هزار تومان، ۱۲۵ هزار تومان و ۱۵۰ هزار تومان به‌عنوان هزینه شستن سگ روی فاکتور شما اضافه می‌ کند. هزینه ‌های شست‌وشو برای گربه‌ها نیز اگر درمانی باشد ۱۰۰ هزار تومان و اگر ساده و تنها با شامپوی مخصوص پت انجام شود ۸۰ هزار تومان است.

قیمت های عجیب آرایش و اصلاح حیوانات خانگی/ هزینه آرایش سگ و گربه چند؟

کوتاهی ناخن حیوانات بر هزینه آرایشگاه حیوانات خانگی می‌افزاید

کوتاهی ناخن سگ و گربه و مسواک‌ زدن و جرم‌ گیری دندان‌ های آن‌ها نیز بخش مهمی از روند آرایش و پیرایش حیوانات خانگی محسوب می ‌شود که طبعا به هزینه آرایشگاه سگ ‌ها و گربه‌ ها اضافه می ‌کند. مخصوصا در مورد سگ ‌ها کوتاه کردن ناخن، بسیار برای سلامتی‌شان اهمیت دارد. مخصوصا اگر سگی اضافه وزن داشته باشد، بلندی ناخن‌هایش می ‌تواند به ستون فقراتش آسیب برساند. کوتاهی ناخن ‌های پای سگ و گربه ‌ها تقریبا ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار تومان و سوهان‌کشی برای گرفتن تیزی ناخن ‌های پاهای آن‌ها هم ۲۵ هزار تومان خرج برمی‌دارد.

خدمات جانبی مثل نظافت گوش، شامل کندن موهای زائد گوش ‌ها و تمیز کردن آن‌ها با محلول مخصوص گوش، مسواک و نظافت دهان برای جلوگیری از انباشته شدن پلاک و جرم روی دندان، التهاب لثه و آسیب‌ های دهانی سگ و گربه شما هم به‌ترتیب ۴۵ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان چه برای گربه و چه برای سگ در هر اندازه‌ای هزینه‌بر خواهد بود و بر قیمت اصلاح موی سگ و قیمت اصلاح موی گربه اضافه می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا