تغذیهمامان بابا

فقط با سه قلم مواد تو خونه یه پفک درست کن که بچه ها عاشقشن

هله هوله‌ها و تنقلّات امروزی اغلب خوراکی‌های کم ارزش و گاه مضرّی است که طعم خوبی دارد و هر گروه سنّی به خصوص بچه‌ها آن را می‌پسندد.

مدرسه آنلاین– کودکان در سنین رشد قرار دارند و باید مواد مقوی و سالم بخورند. بنابراین بهتر است به عنوان میان‌وعده و برای سرگرمی و تنوّع خوراکی‌های خوشمزه و سالم برای آنها در نظر بگیریم. با مواد غذایی مفید می‌توان میان‌وعده‌های جذّاب و خوشمزه درست کرد که جایگزین هله‌هوله‌های مضرّ شود.

پفک از خوراکی‌هایی است که همۀ بچه‌ها و حتی بزرگترها عاشق آن هستند. اما به دلیل افزودنی‌ها و نگهدارنده مضرّ است. شما به راحتی می‌توانید در خانه پفک سالم درست کنید. این پفک کاملا ترد و خوشمزه است. امتحانش کنید.

مواد لازم:

سیب‌زمینی: پنج عدد متوسط

نشاستۀ ذرت: 2/3 لیوان

نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: مقداری

ببینید: 

خواب عمیق این دانش آموز معلم و هم‌کلاسی‌ها را کلافه کرد

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

ابتدا سیب‌زمینی‌ها را پوست بکنید. سپس آنها را بشویید و با چاقو چهار قاچ کنید. در یک قابلمه آب بریزید و سیب‌زمینی‌ها درون آن بریزید و نمک اضافه کنید. قابلمه را روی اجاق بگذارید و اجازه بدهید سیب‌زمینی‌ها آبپز شود.

مرحلۀ دوم:

سیب‌زمینی‌های پخته شده را به همراه نشاستۀ ذرت، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در دستگاه خردکن بریزید. یک دقیقه مواد را بزنید تا با هم ترکیب شود. باید یک ترکیب خمیری داشته باشید. 

مرحلۀ سوم:

حالا در یک قیف پلاستیکی خمیر را بریزید. نوکش را ببرید و در یک روغن کاملاً داغ با یک قیچی چرب شده، خمیر را برش بزنید به اندازۀ دلخواه و با حرارت متوسط بگذارید سرخ شود.  هر از چند گاهی تابه را تکان دهید تا مواد یکدست سرخ شود. 

مرحلۀ چهارم:

حدود ده دقیقه طول می‌کشد تا پفک‌ها سرخ شود و صدای تردی بدهد. پفک‌ها را از روغن خارج کنید و روی یک دستمال قرار دهید تاروغن اضافه‌اش گرفته شود. بعد پودر گوجه یا پودر سس گوجه رویش بریزید و به طوری که کل پفک‌ها را بگیرد.

 به همین راحتی و خوشمزگی پفک شما آماده است. 

بیشتر بخوانید

تصاویری زیبا و خلاقانه از رونالدو و مسی در دل طبیعت/ وقتی طبیعت هم طرفدار رونالدو و مسی شد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا