چیستانکیست؟

علی اکبر جلالی کیست؟

علی‌اکبر جلالی متولد ۸ آذر سال ۱۳۳۳ و استاد دانشگاه ایرانی است.

مدرسه آنلاین- دوران کودکی و نوجوانی را در شاهرود گذارند و سپس برای تحصیلات دانشگاهی به تهران رفت. او فارغ‌التحصیل دکترای مهندسی برق-کنترل دانشگاه ویرجینیای غربی ایالات متحده آمریکا است.

علی اکبر جلالی هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و پژوهشگر پژوهشکده الکترونیک دانشگاه علم و صنعت ایران است. او به خاطر اولین تلاش‌ها برای توسعه و نفوذ شبکه اینترنت در ایران به ویژه در نقاط روستایی، به «پدر فناوری اطلاعات ایران» شهرت یافته‌است.

او صاحب نظریه موج چهارم در فضای (عصر) مجازی و از استادان مشهور و ماهر در بیان علوم رایانه، فناوری اطلاعات، شبکه و اینترنت در جهان است.

در بیستم اردیبهشت ۱۳۹۵ همایشی جهت تجلیل از مقام علمی جلالی در دانشگاه شاهرود برگزار شد. سید حسن حسینی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس دهم پیامی به این همایش فرستاد که ضمن تشکر از برگزارکنندگان همایش به بیان و توصیف جایگاه جلالی و تقدیر و تجلیل وی پرداخت.

مرداد ماه 1400 او کلیپی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود که حاوی انتقاد‌های او نسبت به مسولین در رابطه با نداشتن دید درست نسبت به اینترنت است. این گفته‌ها با بغض و گریه‌هایی معنادار همراه است و سبب شده تا نام دکتر جلالی به یکی از ترند‌های گوگل تبدیل شود.

منبع: ویکی پدیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا