چیستانکیست؟

شهید فریدالدین معصومی کیست؟

زندگی نامه شهید فریدالدین معصومی

  شهید سید فریدالدین معصومی، متولد سال 1361 و فارغ التحصیل رشته‌ی دکتری در زمینه مهندسی مکانیک از دانشگاه «کنتر بری» (نیوزلند) بود که در تاریخ 4 آبان 1401 و در عملیات تروریستی حرم شاهچراغ (ع) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مدرسه آنلاین- سید فریدالدین معصوی فارغ التحصیل رشته‌ی دکتری در زمینه مهندسی مکانیک از دانشگاه «کنتر بری» (نیوزلند)، اتمام موفقیت‌آمیز دوره‌ی مهندسی انرژی باد، تکنولوژی انرژی و سیستم‌های حرارتی در دانشگاه «اوکلند» (نیوزلند)، اولین مخترع دو ربات ماهی در کشور نیوزلند و اولین مخترع بین المللی ربات ماهی بهینه در چند گام حرکتی بود.

مدیریت

معصومی هنگام شهادت مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی شرکت غدیر بود.

روایت دوستان

«محمد سالاری نسب» رفیق متولد سال ۶۱ «شهید معصومی» است، فوق لیسانس مکاترونیک از دانشگاه علم و صنعت، که خودش هم هفت هشت تا اختراع دارد. درمورد «شهید معصومی» می‌گوید: «با اطمینان می‌گویم که «شهید معصومی» واقعا به دنبال خدمت کردن بود. ویژگی برجسته‌ی «شهید معصومی» حیا و عفتی بود که در گفتار و رفتار ایشان کاملا مشخص بود. در واقع نجابت برخورد ایشان حتی برای کسانی که فقط در حد یک جلسه با ایشان برخورد داشتند جلب توجه کننده و جذاب بود و شاید هم همین بود که رفقا می‌گفتند «سید فرید» به اصطلاح «تودل برو» بود.

یادم هست دوران دانشجویی‌اش در ایران و قبل از رفتن به نیوزلند، فیلم «محمد رسول الله» را خیلی می‌دید، قشنگ یادم هست که می‌گفت فلان بار فیلم را دیده‌ام و باز هم می‌خواهم ببینم. به حضرت زهرا(س)  ارادت ویژه‌ای داشت و عاشق پیامبر(ص) بود. انگار هر دفعه از طریق فیلم «محمد رسول الله» عشق خودش را تقویت می‌کرد و رابطه‌اش را عمق می‌داد

«امیرحسین منصوری نوری» دوست دیگر شهید در دوره‌ی تحصیلش در رشته‌ی مهندسی متالوژی هم دانشگاهی«شهید معصومی» بوده ودر حال حاضر دکتری فلسفه دارد، این استاد دانشگاه ومعاون پژوهشی داخلی حوزه‌ی مروی در مورد شهید معصومی می‌گوید: «از سال ۱۳۸۰ در دانشگاه با «سید فریدالدین» آشنا شدم، ویژگی برجسته «شهید معصومی» از نظر من خوش اخلاقی ایشان بود.

توفیق الهی و اخلاص ایشان باعث شد که عاقبتشان ختم به شهادت بشود. نقطه‌ی عطف و اوج زندگی «شهید معصومی» از نظر بنده تعبد نسبت به خواست پدر ومادرش بود. به طور کلی «سید فریدالدین» به مباحث اعتقادی اهتمام ویژه‌ای داشتند.»

یکی دیگر از دوستان «شهید معصومی» که کارشناسی مهندسی مواد دارد و در حال حاضر مشغول طلبگی و ادامه تحصیل و تبلیغ در شهر مقدس قم هست از تاثیری که «شهید معصومی» در رفع تردید و گرفتن یک تصمیم مهم برای ایشان داشته است این گونه می‌گوید: « طبیعی است هر فردی در هر مجموعه‌ای که قرار می‌گیرد، دنبال هم تیپ های خودش می‌گردد، با «سید فرید» در نماز خانه دانشکده و در رفت و آمدهایی که در دفتر بسیج انجام می‌شد آشنا شدم.

ایشان دانشجوی مهندسی مکانیک بود، در همین حین متوجه شدم که به طلبگی علاقه‌مند شده و با فردی به نام حجت الاسلام و المسلمین «حاج آقا مجید خیر آبادی»، که شاگردان آقا مجید صدایش می‌زدند مراوده دارند، «حاج آقای خیر آبادی» در حوزه علمیه مروی تهران یک مجموعه حوزوی برای دانشجویان در روزهای پنجشنبه و جمعه تشکیل داده بودند و سلسله دروس حوزوی را توسط خود و شاگردان قدیمی شان تدریس می‌کردند.

روایت برادر همسر شهید معصومی

«حامد تقوامنش» برادر همسر «شهید معصومی» و دوست چندین ساله‌ی «شهید معصومی» است. می‌گوید: «چون مادرهای ما از زمان بچگی ما باهم دوست بودند ما هم از بچگی یکدیگر را می‌شناختیم و دوست بودیم. دوره راهنمایی هم باهم در یک مدرسه بودیم. وقتی «سید فرید» با خواهر من ازدواج کردند، برای ادامه‌ی تحصیلاتشان در نیوزلند دوباره به اتفاق خواهرم به خارج از کشور رفتند. ولی با وجود امکانات و شرایط بسیار خوبی که در نیوزلند برایشان فراهم شده بود و علیرغم پیشنهادات خوبی که برای ماندن ایشان در نیوزلند و چند کشور اروپایی دیگر شده بود، ایشان می‌گفتند من باید حتما برگردم و با استفاده از این درسی که خوانده‌ام به کشورم خدمت کنم.

پسر ایشان هم در نیوزلند به دنیا آمد و با وجود اینکه می‌توانست تابعیت آنجا را بگیرند، اما این کار را نکرد و برای پسرشان «مهدیار» شناسنامه‌ی ایرانی گرفتند و گفتند ما ایرانی هستیم و به ایران برمی‌گردیم. به نظر من آنچه که «فرید» را به «شهید معصومی» تبدیل کرد، اعتقاد قلبی و صاف بودنش بود. یعنی همواره با همه رو بود و هیچ پشت پرده‌ای نداشت و ظاهر و باطنش یکی بود. و البته به نظر من نماز اول وقت و دائم الوضو بودن «سید فرید» بزرگترین الویتش بود و من همیشه در این باره به ایشان غبطه می‌خوردم.»

«حامد تقوامنش» در ادامه می‌گوید: « به محض اینکه اذان می‌شد یکدفعه می‌دیدیم فرید غیب می‌شد، چون دائم الوضو هم بود، خیلی سریع نماز اول وقت را می‌خواند و می‌آمد. حتی در مسافرت‌هایی که با ماشین می‌رفتیم می‌دیدیم یکدفعه فرید کنار جاده می‌ایستاد و چون دائم الوضو بود همانجا کنار جاده سریع نمازش را می‌خواند و حرکت می‌کرد و اصلا مثل ما معطل این مسائل نبود که به جایی برسیم که وضو خانه و نماز خانه داشته باشد.  به نظر من همین اهمیت به نماز اول وقت شهادت را برایش دست یافتنی کرد.

حتی در روز حادثه هم ایشان رفته بود به شاهچراغ تا قبل از پروازش به تهران، نماز اول وقتش را بخواند.

منبع: فارس

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. خدا رحمتش کنه بازیکنان بی سواد فوتبال ساحلی باید جواب خون این شهدا رو هم بدهندحیف این جونها

  2. این مردبزرگ به خاطر یه عده آدمهای بی شرف واز خدا بی خبربه شهادت رسید لعنت براتباع بیگانه

  3. قلب پاک و انسانیت
    چیزی که به لطف مدرنیته داره روز به روز کمیاب میشه
    این انسان ها مثل مروارید و الماس هستن
    خوش به حال کسی که با این جور افراد دوستی و معاشرت داره
    آدم از یاد خدا غافل نمیشه

      1. درسته که کمبودهایی بوجود میاد اما خونواده ایشون وتمام شهدا صبورتر وسرفراز تر از این حرفا هستن وبیچارگی وجود ندارد

  4. ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله بل احیاؤ عند ربهم یرزقون…
    بی شک شهدا زنده اند و در مکتب امام حسین علیه السلام کسب فیض و علم میکنند.. شهید راه خدمت راهت پر ره رو و شهادتت بسیار مبارک است..

    1. بسم الله الرحمن الرحیم
      ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون
      ان شاءالله روح بزرگ ایشان همراه با سیدالشهدا علیه السلام محشور شود و در اعلی علیین باشند.
      الحمدلله توفیق داشتم در مراسم چهلم این بزرگوار در مسجد رسول اعظم شرکت کنم.
      امیدوارم که این شهید بزرگ ما را شفاعت بفرمایند.

  5. خدا رحمت کنه این شهیدو اجر بده مادر وپدرشو با این تربیت .احتمالا داعش لعنتی دنبال شهادت همچین جواهری بوده اما تعجب میکنم چرا همه سلبریتیها و کریمیها و داییها وسایر معترضین واغتشاشگرها یه بیانیه یا یه استوری یا یه گردهمایی ندادند .مرگ بر فتنه گران که در گناه خون به ناحق ریخته این شهدا شریکند

  6. سلام با اینکه 15 سالم هست ولی قبلا هم دوست من بوده
    خیلی سخته برام چون چند بار دیده بودمش مردی با حیا و نجیب
    و سر به زیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا