زنگ تفریحشعر و داستان

داستان کوتاه «خانم خرسه و سنجاب مهربون»

یک داستان کوتاه زیبا درباره مهربانی و کمک باهم بخوانیم.

مدرسه آنلاین_ داستان کوتاه

خرسی خانم با سه تا بچه ش توی جنگل زندگی می کردن. بچه های خرسی خانم کوچیک بودن و هنوز نمی تونستن برای پیدا کردن غذا با مادرشون به جنگل برن. به خاطر همین هر وقت خرسی خانم می خواست بره جنگل و برای بچه ها غذا بیاره اونا رو پیش مامان بزرگشون می ذاشت تا ازشون نگهداری و مراقبت کنه. بعد هم خودش می رفت به جنگل و برای بچه ها غذاهای خوشمزه می آورد. اما حالا مامان بزرگ بچه ها یه چند روزی بود که سرما خورده بود و نمی تونست بیاد پیش خرس کوچولوها تا ازشون نگهداری و مراقبت کنه و باهاشون بازی کنه.

خانم خرسی خیلی ناراحت بود و غصه می خورد چون نمی تونست بره بیرون و غذا بیاره ولی بعد با خودش فکر کرد که ناراحتی که چیزی رو حل نمی کنه، باید به فکر چاره باشم. به خاطر همین تصمیم گرفت یه کیسه پر از سیب و گلابی برداره و اونو به هر کدوم از حیوونای جنگل که قبول کردن از بچه خرسا نگهداری کنن بده تا اون بتونه بره دنبال غذا. اینطوری شد که راه افتاد تو جنگل و همین طوری که داشت می رفت به یه خانم سنجابه رسید. خانم سنجابه که دید خرسی ناراحته بهش گفت: چیه خرسی خانم به نظر ناراحت می یای؟ خرسی خانم گفت: دنبال کسی می گردم تا ازش بخوام از بچه هام مراقبت کنه تا بتونم براشون از جنگل غذا بیارم ولی هیچ کسی رو پیدا نمی کنم. خانم سنجابه گفت: من حاضرم ازشون نگهداری کنم. هیچکسی بهتر از من نمی تونه از خرس کوچولوها مواظبت کنه.

خرسی خانم گفت: راست می گی؟ واقعا می تونی سرگرمشون کنی؟ بگو ببینم چی کار می کنی؟ خانم سنجابه لبخندی زد و گفت: من با اونا بازی می کنم ، آواز می خونم براشون ، قصه می خونم و یک عالمه نقاشی براشون می کشم بعد اگه دلشون برات تنگ شد بهشون می گم مامان خرسی رفته براتون کلی غذا و میوه خوشمزه از جنگل بیاره و زودی برمی گرده. خرسی خانم کلی ذوق کرد و گفت: خیلی خوبه، بچه های من خیلی نقاشی و قصه دوست دارن. بعد خانم سنجابه رو به کلبه اش برد و خرس کوچولوها رو بهش سپرد. بعد از رفتن مامان خرسی خانم سنجابه با خرس کوچولوها بازی کرد، براشون قصه خوند و به اونا شعر یاد داد و یه عالمه نقاشی کشیدن و خوراکی و غذا خوردن و بعد کنار هم خوابیدن تا خرس خانم براشون از جنگل غذا بیاره‌.

منبع: ابرداستان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا