بازی ریاضیبدون دسته بندیزنگ تفریح

بازی «هفت سنگ»؛ سرگرمی جذاب برای کودکان و بزرگتر ها

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود می توانند نسبت به انجام آن اقدام کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت همچنین از کارکردهای آموزشی و تفریحی آن بهره ببرند.

بازی «هفت سنگ» از بازی های بومی و سنتی ایرانی است که یادآوری آن برای بزرگ ترها خوشایند است. می توانید این بازی پرنشاط را به فرزندان خود هم یاد دهید و با هم بازی کنید و اوقات خوشی را بگذرانید.

بازی «هفت سنگ» بدین شیوه است که افراد به دو گروه مساوی تقسیم شده و هر گروه، یکی از بازیکنان خود را به عنوان سردسته انتخاب می کند. یک گروه در فاصله معینی از محل هفت سنگ، که روی هم چیده شده‌ است، قرار می‌گیرند تا به نوبت با توپ تنیس سنگ‌ها را هدف بگیرند و بزنند.

گروه دوم هم در پشت هفت سنگ، منتظر نتیجه‌اند تا هر وقت توپی را که گروه اول پرتاب کرده اند به هفت سنگ نخورد، فورا جای‌شان را با آنها عوض کنند. ولی اگر برخورد کرد و آرایش آن‌ها را برهم زد، توپ را بردارند و با پاسکاری و هدف گیری سعی کنند نفرات گروه اول را با توپ بزنند که اگر اصابت کند، از دور بازی اخراج می‌شود.

همچنین نفرات گروه اول در هر فرصتی که به دست آورند به سراغ سنگ‌ها می‌روند تا آنها را روی هم بچینند و یک امتیاز بگیرند و مشخص است که برای انجام چنین کاری، یکی از دوستان بایستی خود را به خطر انداخته و یارش را در مقابل ضربات توپ پوشش دهد و چنانچه اگر باز هم مورد ضرب توپ قرار گرفت و از بازی اخراج شد یا به تعبیر بازیکن ها سوخت، دیگری کار را به اتمام می‌رساند ولی اگر بازیکنی باقی نمانده باشد، بازی تمام و در دور بعدی جا و نقش گروه‌ها عوض می‌شود. در پایان، گروهی که زودتر ۷ امتیاز بگیرد، برنده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا