بازی ریاضیزنگ تفریح

بازی لی لی

بازی لی لی  یک بازی مفرح و پر از هیجان است که به راحتی می توانید آن را داخل خانه نیز انجام دهید.

مدرسه آنلاین_ بازی لی لی

می‌توانید جدول بازی لی‌لی را روی هر سطحی بکشید. با استفاده از نوار یا چسب ۹ خانه‌ی مربعی شکل روی زمین ایجاد کنید (تعداد خانه‌ها به خودتان بستگی دارد و می‌توانید آنها را بیشتر یا حتی کمتر بکنید). خانه‌های یک تا سه در یک خط قرار دارند و دو خانه‌ی ۴ و ۵ درست کنار هم و بالای سه خانه‌ی قبلی قرار می‌گیرند. خانه ۶ بالای آنها و دو خانه‌ی ۷ و ۸ نیز کنار هم و بالای خانه‌ی ۶. آخرین خانه نیز به صورت نیم‌دایره‌ای در بالای همه قرار می‌گیرد.
حالا یک سنگ، سکه یا هر چیز مشابه دیگر را بردارید. اولین بازیکن باید سنگ یا سکه‌ی نشانه را طوری داخل خانه‌ی شماره ۱ بیندازد که به خط‌های آن خانه نخورد. اگر موفق شد یک پایش را بالا می‌گیرد و با لی‌لی داخل خانه‌ها می‌پرد. باید هر دو پایش را داخل خانه‌هایی بگذارد که در کنار یکدیگر قرارگرفته‌اند و در بقیه‌ خانه‌ها لی‌لی برود، اما نباید داخل خانه‌ای که نشانه را داخل آن انداخته‌ شود. بازیکن می‌تواند قبل از برگشت، در خانه‌ی آخر که به صورت نیم‌دایره است کمی استراحت کند.
در مسیر برگشت بازیکن باید نشانه را از خانه‌ی شماره ۱ بردارد (در این مسیر بازیکن باید مواظب باشد زمین نخورد و پایش روی خط‌ها نرود). اگر موفق شد این بار نشانه را داخل خانه‌ی شماره‌ی ۲ می‌اندازد. اگر نشانه داخل خانه‌ی شماره‌ی ۲ نیفتاد یا پایش با خط‌ها برخورد کرد نوبت به بازیکن بعدی می‌رسد. بازیکن‌ها باید آن‌قدر به این بازی ادامه دهند تا به خانه‌ی آخر برسند. برنده‌ی بازی اولین کسی است که موفق می‌شود به خانه‌ی شماره‌ی ۹ برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا