بازی ریاضیزنگ تفریح

این تصویر ساده چه معمایی در دل خود دارد؟

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش تصویری از آن جمله است که ما بنا داریم هر از چند گاهی یک آزمون و معما داشته باشیم.

در این بخش می‌خواهیم تا با هم در آزمون هوش تصویری شرکت کنیم. همواره معما برای همۀ ما جذاب بوده و جذاب هست به‌ویژه معماهای تصویری که جذابیت مضاعفی دارند و همه علاقه داریم در آن شرکت کنیم.درگیری ذهن برای حل معما آنقدر هیجان‌انگیز است که حتی در مرحلۀ اول المپیادهای کشورهای مختلف نیز مطرح می‌شود. این آزمون‌ها از آنجا که دقت و تمرکز ما را بالا می‌برد و حلش نوعی احساس شادی و موفقیت در ما ایجاد می‌کند، همیشه به عنوان سرگرمی مطلوب مورد توجهمان بوده است. با توجه به این‌ها ما در این بخش بنا داریم تا با هم در آزمون هوش تصویری ارائه شده شرکت کنیم.

چند ثانیه به تصویر نگاه کنید. در تصویر، یک حرف در هر دایره نظم سایر حروف را به‌هم‌می‌زند. آن حرف کدام است؟ حالا یک دقیقه فرصت دارید که آن حرف را در هر دایره پیدا کنید.

جواب را حدس بزنید. 

پاسخ: پاسخ شما درست است. در دایرۀ 1 همۀ حروف غیر از «ت» تک‌نقطه‌ای هستند. در دایرۀ 2 نام همۀ حروف یک‎‌حرفی است، غیر از «جیم» که سه حرفی است.

منتظر معماهای دیگر ما باشید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا