جدیدترین اخبار

۲۰ هزار پرونده شکایت از آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار پرونده شکایتِ فرهنگیان از آموزش و پرورش به مراجع قضایی می‌رود گفت: غالب شکایات و به عبارتی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد شکایات از آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی و استخدام است.

مدرسه آنلاین- قاسم احمدی لاشکی، درباره میزان شکایات ارائه شده به مراجع قضایی از سوی فرهنگیان اظهار کرد: ما در معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش، واحد حقوقی، املاک و حمایت قضایی را داریم که اموری از این دست را رسیدگی می‌کند.

وی افزود: در جایی که لازم باشد از معلم‌مان دفاع کنیم، این کار را انجام می‌دهیم و در جایی هم که معلم شکایت کند، موارد را بررسی و دنبال می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سالانه ۱۸ تا ۲۰ هزار پرونده شکایتِ فرهنگیان از آموزش و پرورش به مراجع قضایی می‌رود گفت: نشست هایی را با رئیس دیوان عدالت اداری داشته‌ایم و در پی آن هستیم که برای آرای صادره یک وحدت رویه‌ای ایجاد کنیم و بتوانیم پیشاپیش، اقداماتی را به صورت هماهنگ انجام دهیم تا کمترین پرونده‌ها راهی مراجع قضایی بشود.

احمدی لاشکی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در اولویت کاری ما قرار دارد همین شکایات است که امیدواریم بتوانیم رویه‌ای را تعریف کنیم که منجر به کاهش شمار پرونده‌های قضایی شود.

وی در پاسخ به اینکه عمده شکایات از آموزش و پرورش شامل چه موارد و موضوعاتی است؟ عنوان کرد:‌غالب شکایات و به عبارتی حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد شکایات از آموزش و پرورش در حوزه نیروی انسانی و استخدام است.

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

‫26 دیدگاه ها

  1. استخدام درآموزش و پرورش برای آخوندها کار درستی نیست دانشجویان فرهنگیان بیکار میشونند حق َضایع میشود

    1. ربطی به این پست نداشت.
      اما به عنوان یک معلم دانشجو ، به شدت با قانون استخدام طلاب موافق هستم. مدارس ما لبریز از سوالات و شبهات بی جواب است.

  2. با این همه شکایت همچنین همه فرهنگیان هم شکایت حقوقی همچنین عقب انداختن و ندادن حق و حقوقشان دارند هیچ کجای دنیا سابقه این همه حق کشی را نداره پاداش بازنشستگان یک سال و نیم گذشته را هنوز ندادن بعد از یک سال و نیم تو بوغ و کرنا کردن هنوز یک رتبه بندی را به سرانجام نرسوندن چه توجیهی داره که این مسئولین بی کفایت به کار ادامه دهند

    1. بابا برید خدارا شکر کنید همین هم زیادتونه به ما اندازه شما نمیدن اینقدر.

      1. خاک تو سر امثال تو بکنن متاسفم برات. با این چندر غاز حقوق ما چه خاکی تو سرمون بریزیم اجاره بدیم میوه بخریم قسط وام بدیم بچت دلش بخاد بره مسافرت نتونی ببری میدونی چه حسی بهت دست میده پس خفه شو حالم از همتون بهم میخوره مف خورا

  3. پاداش ما بازنشسته ها رو کی میدن تورو خدا بقیه رو همین ماه و کامل بدید ممنون از زحمات شما

    1. .این قانون هست و باید حوزه علمیه پاسخگو باشد که چرا این همه سال. به تکلیف قانونی عمل نکرده است

    1. حقوق معلمان را با آبدارچی دادگستری و شرکت نفت مقایسه کنید … این توهین به مقام پرعظمت معلم … همه مدیون معلم‌های مانیم …

  4. اول ماده 28 به هیچ عنوان حذف نشه اگه چندتا نیرو خوب میگیرید از ماده 28هستن ..دوم طلبه ها چرا باید معلم بشن؟؟مگه چه تخصصی دارن؟اونا هم امتحان بدن جوانمردانه اگه قبول شدن مبارکشون باشه اگه نشدن دیگه با پارتی نفرستیدشون سرکلاس..

  5. سلام و خسته نباشید
    من حدود ۷ سال حق التدریس بودم و زیر ۲۴ ساعت کلاس داشتم اگر امکان داره ۷ سال را بیمه پرداخت کنم تا برایم حساب شود

  6. سلام. پاداش بازنشستگان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و رتبه بندی آنها رو زودتر تو این ماه انجام بدین

  7. سلام فکر و ذکرتون فقط پاداش ما بازنشستگان آموزش و پرورش و رتبه بندی عزیزانی که ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشسته شده بشین حقمون رو بدین

  8. س.اموزش و پرورش باید از شروع بازنشستگان واریز تمام صندوق ها را شروع کند هیچ منتی نیست پول و سرمایه خودش را دوسال طول ندید اخرش ۵ماهما را از خودتان ناراضی نکنید.

  9. باسلام یک سوال چرا ازما مقرری ماه اول کسر میشه اما ازهمکارانی که تامین اجتماعی هستند مقرری ماه اول کسر نمی شودآیا این عدالت است؟

  10. ما نیروهای نهضت سواد آموزی از سال ۹۲ در انتظار استخدامیم و اونا طرح امین و قرآنی استخدام میکنند به خدا این عدالت در یک جامعه اسلامی نیست
    التماس تفکر

  11. آقای احمدی لاشکی در سفر رئیس جمهور اینقدر معلمان نامه نگاری کردن شما و همراهان قول دادیدکار همه رو راه بیندازید و رسیدگی کنید و همه رو ارجاع دادین به سازمانهای ذی ربط خبری نشد دیگه این چه معنی داره

  12. سلام بنده کارشناس دبیری تربیت بدنی ازسال ۹۲ به اداره آموزش پرورش کلات ودرگز مراجعه برای نهضت وخرید خدمات متاسفانه کد ملی چندین نفر بردم ولی گفتن برید بعدا خبر میدیم ولی افسوس که خبر بدن ولی یکی از کارمندان به بند گفتن مگر اینه اقوام کارمند جای باشن چون اینها افرادی که اقوام کارمند جایی باشند که فردا دراون اداره کاری داشته باشن برایشان انجام بدهند برو دیگه نیا ۱۳ سال گذشت فقط بی عدالتی دروغ

  13. مگر فقط استخدام هست؟!ماخونه نداریم ماشین نداریم خدارو خوش میاد گواهینامه ۱۵ساله دارم ؟خیرسرم ماشین ندارم صندوق ذخیره فرهنگیان کسرحقوق دریغ از اینکه کمک حال فرهنگیان عزیزباشند؟

  14. وزیراگرجواب داری دفاع کن وجواب بده..
    چرا یک وام معلم میگیره کمتراز18درصدسودو12درصدسودنداریداما پول صندوق ذخیره ی فرهنگیان چندین سال دربانکهای شماست باان کارمیکنیدگاهی هم آش باجاش اختلاس میشه… اماسود پول ماروماه به ماه نمیدهیداماسود وام 20یا100تومن رو یک ریال نمیکذرید.. این هم حزء احکاماسلام شرعی اموزش وپرورش است؟

  15. ما نیرو نهضتی سال ۹۲ درانتظار استخدامیم اما طرح امین وقرانی را استخدام میکنند حق عدالت در جامعه اسلامی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا