بازی ریاضیزنگ تفریح

ورزش‌های جهشی و استقامتی مناسب کودک شما

همان طور که همۀ ما می دانیم ورزش کردن باعث سلامت اندام های بدن و شادابی روح می شود. کودکان نیز برای رشد مناسب و سلامت بدن و روان باید ورزش کنند و این ما هستیم که باید آن ها را به ورزش تشویق و با آنها همراهی کنیم.

ما در مدرسه آنلاین تلاش می کنیم برخی از ورزش های مناسب کودکان در منزل را معرفی کنیم تا کودکان بتوانند با آرامش در منزل یا مدرسه ورزش کنند و روزی پرانرژی داشته باشند.

ورزش‌کردن برای تمام سنین مانند یک نیاز طبیعی برای بدن به شمار می‌رود. نیازی که مثل غذا خوردن، خوابیدن، پوشیدن و … است. ورزش محدود به گروه‌ سنی خاصی نیست و هر گروهی با توجه به توانایی و سن خود باید ورزش مناسب داشته باشد. کودکان و نوجوانان نیز باید با توجه به علاقه و توانایی خود ورزش کنند و البته توجه داشته باشند که ورزش نامناسب می‌تواند برای کودکان و والدینشان مشکل‌ساز باشد و حتی روی رشد کودک تأثیر منفی بگذارد. اما ورزش خوب و مناسب از ضروریات زندگی است و همه باید آن را در برنامۀ خود بگنجانند. 

کودکان و نوجوانان می‌توانند کارها و فعالیت‌های زیادی انجام دهند تا سرحال شوند. بسیاری از آنها روز خود را جلوی تلویزیون، با گوشی، تبلت و … سپری می‌کنند که همین امر عاملی برای بی‌تحرکی، چاقی و مشکلاتی در سلامت آیندۀ آنها خواهد شد.

ورزش‌های جهشی و استقامتی از فعالیت‌های مورد علاقۀ کودکان است که به دلیل شادی و میهج بودن همواره مورد استقبال بوده است. بهتر است این ورزش‌ها در گروه انجام شود تا ورزش برای کودک جنبۀ بازی و سرگرمی داشته باشد. این ورزش‌ها باعث تقویت ماهیچۀ ساق پا می‌شود و مرکز بدن او را می‌سازد. یا یک آموزش ساده به کودک می‌توان او را به ورزش تشویق و سلامتی‌اش را تضمین کرد.

حرکات کششی، دویدن، پریدن، نشست و برخاست، بارفیکس، دراز و نشست و … از جمله ورزش‌های استقامتی هستند که برای کودکان و نوجوانان مفید است و به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا