چیستانکیست؟

محمد صالح هاشمی گلپایگانی کیست؟

محمد صالح هاشمی گلپایگانی، متولد سال ۱۳۴۶ در تهران است. وی در دانشگاه امام صادق(ع) و در رشته فلسفه و کلام مشغول به تحصیل شد و مدرک دوره کارشناسی ارشد خود را از این دانشگاه دریافت نمود و بعد از اتمام دوره دکتری، به عضویت هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) درآمد.

مدرسه آنلاین- بعد از مدتی با حکم حضرت آیت الله مهدوی کنی(ره)، واحد گزینش دانشگاه امام صادق(ع) را راه اندازی کرد و خود مسئولیت آن را تا سال ۸۹ عهده دار بود و گفته می شود به دلیل اختلاف نظرها و انتقادها پیرامون اعمال سلیقه های عجیب در گزینش از این سمت عزل شد.

مأموریت و بیوگرافی

آقای دکتر سید محمد صالح هاشمی گلپایگانی ، تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع دکتری به اتمام رساند. ابداع طرح بینش مطهر و عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) از جمله فعالیت‌های وی است.

او علاوه تاکنون چندین جلد کتاب و مقاله به رشته تحریر درآورده است.
1.«بینش مطهر»،
2.«درسنامه کتاب پایان پیامبری»،
3. «درسنامه کتاب سیره نبوی»،
4.«درسنامه کتاب نهضت حسینی»
5. «درسنامه مهدویت ۳» برخی از این آثار است.

حواشی

محمد صالح هاشمی گلپایگانی هر از گاهی به واسطه سخنان و اظهار نظرهای جنجالی حاشیه ساز می شود. مثلاً در مهرماه سال 1401 و در دوران بحران برخواسته از مرگ مهسا امینی به اظهار نظر در مورد مسئله حجاب پرداخت و در این باره گفت: «تاکسی‌های اینترنتی اگر بدانند با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه می‌شوند ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب خودروها حل می‌شود.»

همین نظر او از سوی بسیاری از دلسوزان نظام مورد نقد قرار گرفت.

دبیری ستاد امر به معروف و نهی از منکر

او در خرداد ۱۴۰۰ از سوی کاظم صدیقی رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر به سمت دبیر این ستاد منصوب شد.

نوشته های مشابه

‫34 دیدگاه ها

  1. دربحرانها است که توانایی اشخاص ظهوروبروز پیدامی کندنامبرده دراین مسیوایتش پایان کارش است درجای دیگری براساس قابلیت هایش بایداستفاده شود

  2. در زمره کسانی هست که ایت الله بهشتی اخوند امریکایی خطاب میکردن یا امثال لاجوردی حتی با وجود مخالفت امام خمینی پنهانی به زندان اوین برگردوندن

  3. مشکل ازهاشمی گلپایگانی نیست مشکل ازرئیس ستاد امربه معروف ونهی ازمنکر( صدیقی) میباشد،شخصی را انتخاب کرده که هیزم بیارمعرکه است.

      1. بله
        سرپرست وزارت کار هم با 3 هزار میلیارد تومان دارایی
        از دانشگاه امام صادق هستند!!!!

  4. پاداش پایان خدمت فرهنگیان که بیش از یکسال است بازنشسته شده اند پرداخت نشده و هیچ کس پاسخگو نیست.آقای وزیر!آقایان نماینده !با وجود تورم بالای آیا انصاف است!سایر دستگاها پرداخ کردند….

  5. وقتی منتشر نمی کنی چه فایده، ولی بازم مینویسم. همیشه موقع دعوا آدم سعی میکنه آتیش رو خاموش کنه، بعد سر فرصت تصمیم درست میگیره.

  6. یک نفر رو چطور با یک جمله میشه قضاوت کرد ضمن این که ستاد سخنگو داره و خیلی گپ و گفت ها رسمی نیست و جنبه گفتگویی داره و هیچ جا صحبت ایشون به طور کامل نیست.

    1. جناب اصغر اصغری
      معلومه که
      ساعت ها گفتگوی ایشون و نظریه پردازی های ایشون رو گوش نکردی
      که می گی با یک جمله
      یک جمله نیست!!!
      یک کتاب نظریه دادند ایشون!!
      البته
      نظریه های 2هزاری

  7. این همه درس خونده که یاد بگیره با زور کار انجام بده واقعا تو دانشگاه امام صادق چخبره که فقط روی ظاهر کار میکنن و اصلا به باطن اعتقادی ندارن

  8. نیاز به این همه توضیح ندارد . یکی از افرادی که در گسترش خشم مردم و ایجاد نارضایتی و درنتیجه آشوب‌های جدید نقش مستقیم دارد.

    1. قانون برای چیست؟برای شورش یاحفظ نظم وترتیب وایجادآرامش وامنیت وآسایش،این چه نوع قانونیست که مدتهاست موجبات قانون شکنی وشورش و،،،رافراهم آورده است؟،،،،،

  9. حتما اونجایی که درس خونده ایشان را با زور واجبار مجبور میکردند که تکالیفش را انجام دهد یا واجبات ومستحبات را به زور واجبار انجام میدادند !

  10. مدتی در دانشگاه آزاد مسول بخش نیروی انسانی بود .عملکرد وی در آنجا منجر به اعتراضات گسترده همراه با تحصن و اعتراض در فضای مجازی شد خوشبختانه از آنجا برکنار شد اشوبی . به نظرم هر جا در مسولیت بماند آشوبی به پا می کند . بعید می دانم از سلامت روانی برخوردار باشد ولی در عجبم چرا کسی با او کاری ندارد .در اسرع وقت باید از مسولیت کنار گذاشته شود وگرنه خطر آفرین است .

  11. حرفهای عجیب و غریب و خلاف واقع نشان از اختلال روانی و خروج از دنیای واقعی است . حاضرم اختلال روانی این آدم را ثابت کنم . این. حرفها فقط از یک بیماری که داری اختلال اسکیزوفر نی است بر می آید

  12. خود کاظم صدیقی به ۲۰۶ سوار میگه بی‌دین معلومه چه کسانی را به چه سمت هایی برخواهد گزید

  13. سلام این اظهار نظر اقای هاشمی برای مهرماه و هم زمان با وقایع اخیر نیست این مطلب برای خیلی پیش تر از این وقایع است و ربطی به فوت خانم امینی و این ایام نداره لطفا تاریخ این خیر را سرج کنید منتها مثل تمام اخبار دیگه که برای ملتهب کردن جو این روزها ازش سوء استفاده میشه از این مطلب هم سوءاستفاده و سوء برداشت شده برای رعایت قانون یک سری راهکارهایی هست در اوایل تصویب قانون حجاب هم همین کار رو میکردن ابتدا ادارات و مدارس و بعد مغازه های در سطح شهر موظف شدن از پذیرش خانمهای بی حجاب خوداری کنند وحتی ارمی به شیشه مغازه خود بچسبانند که از پذیرش این بانوان معذور هستیم این شیوه خیلی عجیبی نیست که انقدر مورد اتهام قرار میدهند اقای هاشمی

  14. سلمان رشدیم درباره قران کتاب نوشت و متیجش اون شد قرار نیست هر کسی درباره پیامبر کتاب بنویسه اثر ارزشمندی باشه یا درباره هر موضوع دیگه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا