جدیدترین اخبار

طرز تهیه‌ی یه غذای اصیل تهرونی از دوران قاجار؛ طعمش بینظیره

ایران، جزو کشور‌هایی است که تنوع غذایی بالایی دارد. از آنجایی که هر جای ایران، فرهنگ غذایی و آداب‌و‌رسوم خاص خود را دارد، می‌توانیم لذت خوردن غذاهای خاص و متنوع و البته با ارزش غذایی بالا را در کشور تجربه کنیم.

مدرسه آنلاین– از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب ایران، غذاهای محلی بسیاری وجود دارد که برخی از آن‌ها ممکن است هنوز برای ما ناشناخته باشد. آشنایی با غذاهای محلی به ما کمک می‌کند غذاهای خوشمزه و مفیدی را به فهرست غذایی خود اضافه کنیم.

امروز می‌خواهیم یک غذای اصیل تهرانی را با هم بپزیم که قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد. با ما همراه شوید.

مواد لازم

گوشت گوسفندی: ۲۵۰ گرم

پیاز درشت: ۱ عدد

لپه: ۱ پیمانه

برنج: ۳ پیمانه

آب انار تازه: ۱ لیوان

روغن: به میزان لازم

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه: به میزان لازم

طرز تهیه:

برای درست کردن قیمه ناری ابتدا لپه را با آب ولرم خیس کنید و به مدت ۱۲ ساعت کنار بگذارید تا خیس بخورد. پیاز را پوست بکنید و خرد کنید و داخل یک قابلمۀ مناسب بریزید. کمی روغن اضافه کنید تا پیاز تفت بخورد و طلایی شود، سپس مقداری زردچوبه اضافه کنید. گوشت گوسفندی را به صورت قیمه‌ای خرد کنید و به پیاز سرخ شده اضافه کنید و کمی فلفل سیاه روی مواد بریزید. حالا لپه را آبکش کنید و به ترکیب گوشت و پیاز داغ اضافه کنید و به مدت پنج دقیقه مواد را تفت بدهید. حالا آب انار را همراه با کمی نمک داخل قابلمه بریزید و برنج را که از دو ساعت قبل خیس کرده‌اید، به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شود. اجازه بدهید آب غذا کشیده شود، سپس دمکنی بگذارید و برنج را به مدت ۴۵ دقیقه دم کنید تا بپزد. قیمه ناری خوشمزه شما در این مرحله آمادۀ کشیدن است. نوش جان.

نکات مهم

* اگر لپه‌ای که برای این غذا استفاده می‌کنید دیرپز است، می‌توانید قبل از اضافه کردن آن به غذا، لپه را نیم‌پز کنید تا خیالتان بابت پخت لپه داخل برنج راحت باشد.

* اگر آب انار شما بیش از حد ترش بود، می‌توانید آن را با مقداری آب جوش مخلوط و بعد به غذا اضافه کنید.

منبع: فرارو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا