چیستانکیست؟

سوشا مکانی کیست؟

 سوشا مکانی متولد۲۷ آبان ۱۳۶۵ در بندرانزلی و بازیکن سابق و فوتبال اهل ایران است. وی سابقه بازی در فولاد خوزستان، پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران را دارد.

مدرسه آنلاین- سوشا مکانی دوران حرفه‌ای فوتبال خود را با باشگاه فوتبال فجر سپاسی شروع کرد و به مدت دو فصل در آن ماند؛ همچنین او ۴۲ بازی و ۱ گل در کارنامه خود در این باشگاه دارد.

همچنین ۴۴ بازی رسمی، حاصل کار سوشا مکانی در باشگاه فوتبال پاس همدان است؛ قرارداد او با پاس همدان دوساله بود.

بازی در دیگر تیم های فوتبال

استیل آذین

او با قراردادی یک‌ساله به باشگاه فوتبال استیل آذین پیوست؛ در دقایق پایانی بازی استیل آذین و پرسپولیس در حالی که نتیجه بازی یک بر یک مساوی بود. سوشا مکانی ظاهراً دچار آسیب دیدگی شد و توپ را به خارج از زمین فرستاد. بازیکنان پرسپولیس که مصدومیت سوشا مکانی را قبول نداشتند به توصیه علی دایی از دادن توپ به حریف خودداری کردند. پس از پرتاب توپ، پرسپولیس موفق به ثمر رساندن گل شد و این آغاز درگیری دو تیم گردید.[۳]

نفت تهران

او با قراردادی سه‌ساله به باشگاه فوتبال نفت تهران پیوست؛ ۵۶ بازی رسمی برای نفت تهران در کارنامه وی وجود دارد.

فولاد خوزستان

سوشا مکانی در طول حضور نسبتاً کوتاه خود در فولاد خوزستان، به این باشگاه کمک کرد تا عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران را بدست آورد و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند. او برای نخستین‌بار با فولاد به قهرمانی لیگ برتر خلیج فارس دست پیدا کرد؛ در آن سال فولاد با دو امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس قهرمان شد.

پرسپولیس

سوشا در تاریخ ۱۸ خرداد ماه سال ۱۳۹۳ با عقد قراردادی دو ساله به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. سوشا که در فولاد یک فصل رؤیایی را تجربه کرده بود، با این کارنامه درخشان به پرسپولیس پیوست. در فصل نخست حضورش در پرسپولیس، توسط حمید درخشان به نیلسون کوریا ترجیح داده شد و دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس شد؛ در فصل بعد و با حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، این تیم نایب قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شد. سوشا مکانی هرگز شهرآورد ایران را نباخته‌است؛ او بیش از چهل بازی رسمی برای پرسپولیس انجام داده‌است.

او پس از جدایی از پرسپولیس اعلام کرد که «من عاشق پرسپولیسم و به عنوان یک هوادار برای پرسپولیس آرزوی موفقیت می‌کنم». او این را پس از آن مطرح کرد که در دوره‌ای از حضورش در این تیم دچار حواشی شده بود.

میوندالن

او با قراردادی به‌مدت دو فصل و نیم، به باشگاه میوندالن پیوست. او در فصل نخست حضور در این باشگاه ۱۱ بار به میدان رفت.

استرومسگودست

سوشا مکانی به صورت قرضی به باشگاه استرومسگودست، که بیش از یک قرن تاریخچه دارد و در لیگ برتر فوتبال نروژ حضور دارد، پیوست؛ او تنها یک بازی رسمی برای آن‌ها انجام داد.

تیم ملی فوتبال ایران

سوشا مکانی برای نخستین‌بار توسط کارلوس کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران دعوت شد؛ او ۵ بازی رسمی در این رده انجام داده‌است. که مهمترین آن، بازی مقابل سوریه در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ بوده‌است که وی به دلیل مصدومیت علیرضا بیرانوند فرصت بازی پیدا کرد. این بازی با نتیجه ۰–۰ به پایان رسید.

حواشی

سوشا مکانی در زمان انتقال به اروپا در مصاحبه با خبرگزاری فارس مدعی بود که عاشق پرسپولیس است اما در سال ۲۰۲۱ به یکباره خود را هوادار استقلال معرفی کرد و گفت آرزوی دوران کودکی من حضور در استقلال بوده و اگر مهدی رحمتی در این دوران آبی پوش نبود سالها در تیم محبوبم بازی میکردم.این اظهار نظر با واکنش تند هوداران پرسپولیس پاسخ داده شد سوشا مکانی به تلافی توهین ها در صفحه شخصی خود برای تیم الهلال عربستان که رقیب پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا بود آرزوی قهرمانی کرد تا نشان دهد در برابر توهین ها حاضر به سکوت و چشم پوشی نیست.

پیوستن به جریان های معاند در اغتشاشات 1401

در ماجرای اغتشاشات ۱۴۰۱ در ایران، سوشا مکانی در ویدئویی با حمایت از معترضان ، به جمهوری اسلامی و هودارانش به شدت اهانت کرد و در ادامه نیز با شبکه سعودی و معاند ایران اینترنشنال علیه جمهوری اسلامی ایران گفت و گو کرد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. خاک تو سر سوشای خائن که گفته تیم ملی ایران از جام جهانی باید حذف شه… خاک تو سرت… به تو هم میگن ایرانی…
    بازیکنای روسی اینقد از حذف تیمشون ذوق زده شدن؟؟؟؟!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا