شعر و داستانکتابخانه

رادیو هنوز یک راز بود از کتاب و نوشتن میگوید

مطالعه و کتاب و کتابخوانی یکی از راه‌های موفقیت است و این امری است که در بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق به وضوح می‌توان مشاهده کرد.

مدرسه آنلاین – نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «رادیو هنوز یک راز بود» اثر محمد کشاورز در حوزۀ کتاب و نوشتن از تازه‌های بازار نشر است. این اثر را انتشارات چشمه در 112 صفحه منتشر کرده است. .

در معرفی این اثر آمده است: «آدمی چگونه عاشق نوشتن می‌شود؟ چه طور در دام قصه‌ها گرفتار می‌شود و خلاصی نمی‌یابد؟

رادیو هنوز یک راز بود سرگذشت خواندنی یکی از داستان نویسان با قریحه‌ی ایرانی به قلم خودش است؛ سرگذشتی که بیش از این که زندگی شخصی‌اش را روایت کند آتش اشتیاق او به قصه، کتاب خواندن و نوشتن را به تصویر می‌کشد: نوجوانی دلباخته به متل‌ها و واسونک‌ها و دوبیتی‌هایی که از پیرمردها و پیرزن‌های شهر می‌شنود، بچه‌ای دبستانی که از قفسه‌ی معلمش کتابی پیدا می‌کند که او را به عجیبترین سفر عمرش می‌برد: به قلب نیویورک، وسط دسته‌ای از خلاف‌کاران. محمد کشاورز تصاویری جذاب، زنده و دلنشین را از تکاپوی مدام یک عاشق کتاب در گذر از مصایب روزگار پیش چشم‌مان می‌گذارد. از ماجرای نوجوانی که به شوق شنیدن صدای خودش از رادیو هزار جور قصه و داستان سر هم می‌کند تا قصه‌ی عاقله مردی که غیر از کتاب‌های ممنوعه و جلد سفیدش سرمایه‌ی دیگری برای کار و زندگی ندارد. کتاب شامل شش خاطره نگاری و سه مقاله با موضوع روایت، ادبیات و کتاب است. در این خاطره‌نگاری‌ها با مردی آشنا می‌شویم که با ابزار داستان و کلمه عقایدش به زندگی و انسان را شکل می‌دهد، تغییرشان می‌دهد و به شناختی نو از خودش، جامعه و جهانش می‌رسد.»

محمد کشاورز (زاده ۱۳۳۷ در شیراز)، نویسندۀ معاصر ایرانی است. وی از سال ۸۵ تا ۸۶ سردبیر مجله عصر پنجشنبه بود. برای نگارش داستان «شهود» از کتاب «پایکوبی» برندۀ جایزۀ ادبی گردون شد. دومین مجموعۀ او بلبل حلبی در سال ۱۳۸۴ جایزۀ ادبی اصفهان، جایزۀ فرهنگ پارس و جایزۀ منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی را در بخش داستان کوتاه از آن خود کرد. مجموعه‌ داستان روباه شنی را در سال ۱۳۹۵ نگارش کرد که در سی و چهارمین دورۀ جایزۀ کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان کتاب سال ایران برگزیده شد.

کتاب «رادیو هنوز یک راز بود» را می‌توانید از نشر چشمه تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا