بازی ریاضیزنگ تفریح

تفکر خلاق؛ معمای مرد شناگر را حل کنید

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– سرگرمی‌های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان و حتی بزرگ‌ترها می‌توانند در خانه و هرجای دیگر انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از آن لذت هم ببرند. سرگرمی حل معما و آزمون‌های هوش از آن جمله است که ما بنا داریم به‌طور مرتب یک آزمون و معما داشته باشیم. اما بیایید ابتدا کمی دربارۀ خلاقیت و تفکر خلاق صحبت کنیم.

خلاقیت چیست؟

خلاقیت تفکری اصیل و درونی است ک تازه و بدیع باشد. برخی افراد به طور طبیعی با خلاقیتی که در ذاتشان است، به دنیا می‌آیند و برخی دیگر بر اثر تشویق دیگران و قرار گرفتن در موقعیت‌های مناسب به تفکر خلاق روی می‌آورند. داشتن الگویی مثبت، همواره راهگشا خواهد بود. بنابراین اگر به دلایلی گمان می‌کنید خلاق نیستید، همین تصور منفی ممکن است باعث عدم پیشرفت شما شده باشد.

در وضعیت خلاقانه قرار بگیرید

لازم است برای رسیدن به بیشترین میزان خلاقیت، ذهنتان در وضعیت خوبی قرار داشته باشد. اگرچه این امر بدیهی به نظر می‌رسد، مبنای علمی نیز دارد. برای مثال، یک عصب‌شناس استرالیایی ادعا کرده که ممکن است بتواند مهارت خلاقیت ناخودآگاه فرد را با تحریک مغناطیسی فعال کند. طبق نظر او هرکسی می‌تواند به بالاترین سطح تفکر خلاق خود برسد؛ موضوعی که اهمیت دارد شرایطی است که فرد در آن قرار می‌گیرد، زیرا باید بسیار متمرکز باشد.

 آزمون‌های مختلف هوشی اعم از هوش عددی و هوش کلامی، حافظه، هوش تصویری و تفکر خلاق… به شما کمک می‌کند تا در زمینه‌های مختلف، هوش خود را تقویت کنید.

معمای امروز براساس یک داستان واقعی است.

*پیکر بی‌جان یک مرد با لباس و عینک شنا در اعماق جنگل پیدا شد. دریاچه‌ای در 13 کیلومتری و دریایی در 160 کیلومتری آنجا وجود دارد. این مرد چگونه مرده است؟ 

مرد شناگر

پاسخ:

هنگامی که جنگل آتش گرفته بود، هواپیما از دریاچه آب بیرون می‌کشید تا روی آتش بریزد که به صورت اتفاقی جسد مرد غواص را هم بیرون کشیده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا