جدیدترین اخبار

تصمیم‌گیری درباره قطع اینترنت در زمان کنکور برعهده شورای امنیت کشور است

رئیس سازمان سنجش گفت: آخرین حلقه امنیت و حفاظت کنکور بحث اینترنت است و طبق مصوبه شورای امنیت کشور قطع سراسری یا نقطه‌ای اینترنت مطرح شده است؛ این موضوع باید به شورای امنیت کشور برود و در صورت تصویب، ابلاغ می‌شود.

مدرسه آنلاین- عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش امروز درباره روند برگزاری نوبت اول کنکور 1402 در تاریخ 29 و 30 دی، اظهار کرد: مرحله دوم کنکور مجدد در تیرماه 1402 برگزار می‌شود بنابراین داوطلبان کنکور دی ماه را آزمایشی بدانند.

وی افزود: شورای امنیت کشور مصوبه‌ای را در جلسه 765 خود داشت و برای تمام دستگاه‌های کشور از جمله وزارت کشور، ارتباطات، بهداشت، اطلاعات و … تکالیفی تعیین شده و سازمان سنجش با همراهی آنها کنکور را یک امر ملی می‌داند.

رئیس سازمان سنجش گفت: برای ارتقای حفاظت مراکز برگزاری آزمون اقداماتی انجام دادیم و امسال 2400 مرکز به عنوان حوزه فرعی فعالیت می‌کنند.

پورعباس ادامه داد: سال گذشته با همراهی شرکت‌های دانش‌بنیان مسیر تقلب را تا حدود 95 درصد و در رشته‌های مهم پزشکی و دندانپزشکی تا 100 درصد بستیم و حتی یک مورد از افرادی که تقلب کرده بودند، نتوانستند وارد دانشگاه شوند و به چندین سال محرومیت از کنکور محکوم شدند.

وی گفت: برخی افراد زندگی خود را فروخته و به موسسات متقلب داده‌اند تا برای فرزندان خود در دانشگاه صندلی بخرند اما با فرایندهایی که در سازمان سنجش طراحی شده است اصلا امکان تقلب وجود ندارد.

رئیس سازمان سنجش بیان کرد: داوطلبان فریب موسسات متقلب را نخورند چرا که هیئت‌های بدوی ممکن است تا 10 سال حکم محرومیت از کنکور بدهند. شبکه‌های متقلب را شناسایی کرده و در دام اطلاعاتی هستند و افرادی که به این شبکه‌ها پول بدهند، شناسایی می‌شوند.

پورعباس ادامه داد: سال گذشته 857 نفر با تجهیزات در جلسه کنکور شناسایی شدند و به 3 تا 10 سال محرومیت از کنکور محکوم شدند و 1000 نفر هم قبل آزمون شناسایی شدند.

وی افزود: آخرین حلقه امنیت و حفاظت کنکور بحث اینترنت است و طبق مصوبه شورای امنیت کشور قطع سراسری یا نقطه‌ای اینترنت مطرح شده است البته این موضوع مجدد باید به شورای امنیت کشور برود و اگر تصویب شد ابلاغ می‌شود، نحوه اقدام در اینباره بر عهده وزارت ارتباطات است. البته منظور ما از محدودیت یا قطع اینترنت مربوط به شبکه موبایل است و می‌خواهیم عکس یا فایلی گرفته و ارسال نشود و تقاضا داریم در مدت زمان سه ساعت برگزاری کنکور، امنیت را به داوطلبان هدیه بدهند که اجرای فنی این کار بر عهده وزارت ارتباطات است. شورای امنیت کشور این هفته جلسه‌ای را برگزار کرده و درباره وضعیت اینترنت تعیین تکلیف خواهد کرد و اگر محدودسازی یا قطع اینترنت همراه را مصوب کنند، وزارت ارتباطات ملزم به اجرای آن است‌.

رئیس سازمان سنجش خاطرنشان کرد: تجهیزات در اختیار داوطلبانی که به قصد تقلب در جلسه امتحان شرکت کرده و برای این کار مزد دریافت می‌کنند، در مدت یک ثانیه عکس با کیفیت گرفته و به طور خودکار ارسال می‌کند البته سال‌گذشته راه برگشت برای دریافت پاسخ‌ها را بستیم. برای کنکور دی ماه امیدواریم وزارت ارتباطات با ما و داوطلبان همراهی کند البته می‌دانیم کسب و کار و جنبه‌های مختلف زندگی مردم به اینترنت گره خورده است اما جمعیت میلیونی داوطلبان کنکور متقاضی هستند،امنیت آزمون به شدت بالایی برقرار شود.

پورعباس همچنین گفت: زمان توزیع کارت نوبت اول کنکور از روز یکشنبه 25 دی ماه است و داوطلبان باید به محل برگزاری و روز آزمون توجه کنند.

وی بیان کرد: برای برقراری امنیت امتحانات نهایی یک هزار دستگاه سیگنال‌یاب را در اختیار آموزش و پرورش قرار دادیم تا بتوانند ابزارهایی که به داخل حوزه‌های امتحانی می‌برند، شناسایی کنند. باید به سمت آزمون‌های الکترونیک و بدون کاغذ برویم تا بستر تقلب از میان برود‌.

پورعباس درباره داوطلبان شبهه‌دار بیان کرد: کلید تقلب را ساخته‌ایم و پاسخنامه داوطلب را با آن تطبیق داده و افراد شبهه‌دار را شناسایی می‌کنیم که معمولا سابقه تحصیلی خوبی ندارند و در کنکورهای قبلی رتبه‌های خوبی را کسب نکرده‌اند تا به امروز 150 نفر تبرئه شده‌ و توانسته‌اند حداقل احراز 30 درصدی را در کنکور مجدد کسب کنند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با زرنگی حجاب ، کنکور ، قرعه کشی خودرو و امثال اینها را دغدغه ی روز مردم و مسئولین کرده اند تا مشکلات و بحرانهای اصلی مانند آب ، سرعت رشد سرسام آور برخی همسایه ها و … کمتر دیده شود . بپایید که داستان آقا خان نوری تکرار نشود . این نباشد که پنجاه سال بعد سند رو شود که فلانی و فلانی و فلانی هم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا