آشپزیزندگی امروز

با همین یک خمیر پنج مدل شیرینی خوشمزه و آسان درست کن

نزدیک عید، خانم‌های با سلیقه و هنرمند به فکر درست کردن شیرینی‌های مختلف می‌افتند. پخت شیرینی در منزل علاوه بر اینکه هنر و سلیقۀ کدبانوها را نشان می‌دهد، از نظر هزینه نیز به‌صرفه است. 

مدرسه آنلاین– پخت شیرینی‌های خانگی به نوعی سرگرمی و تفریح محسوب می‌شود و لذت‌بخش است. عطر شیرینی که در منزل می‌پیچد با خودش سرزندگی می‌آورد و اگر دم‌دم‌های عید باشد این شور را بیشتر هم می‌کند. شیرینی‌های خانگی به همان خوشمزگی شیرینی‌های قنادی است با این تفاوت که ظاهرش را خودتان با سلیقه و هنر خودتان می‌توانید طراحی کنید.

امروز طرز تهیۀ شیرینی خشک را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم:

کره: 150 گرم

پودر قند: نصف لیوان

عسل: یک قاشق سوپخوری

تخم مرغ: یک عدد

آرد: دو لیوان

نشاستۀ ذرت: دو و نیم قاشق سوپخوری

رندۀ پوست پرتقال: یک قاشق چایخوری یا یک چهارم قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه:

مرحلۀ اول:

کره را کمی با همزن بزنید تا بافت  آن باز شود. بعد پودر قند را اضافه کنید و دو تا سه دقیقه بزنید تا روشن و کمی حجیم شود. تخم‌مرغ به همراه رندۀ پوست پرتقال یا وانیل را اضافه کنید و هم بزنید تا تخم‌مرغ خوب با مواد مخلوط شود.

مرحلۀ دوم:

نصف آرد را به همراه نشاستۀ ذرت ترکیب و الک کنید و مواد را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب ترکیب شود. حالا آرد را کم کم اضافه کنید. (حواستان باشد که آرد به اندازه باشد، ممکن است آرد کمی اضافه بیاید.) آرام و با قاشق چوبی مواد را هم بزنید. 

مرحلۀ سوم:

خمیر را ورز دهید تا حدی که جمع شود و به دست نچسبد. (خمیر را زیاد ورز ندهید، چون به دست می‌چسبد.) خمیر که جمع شد داخل نایلون قرار دهدی بگذارید در یخچال یک ساعت استراحت کند.

مرحلۀ چهارم:

بعد از استراحت کمی در دست ورز بدهید تا نرم شود. آن را بین دو نایلون باز کنید و به سلیقۀ خود با قالبی که دوست دارید قالب بزنید و در سینی فر بچینید. بهتر است در کف سینی کاغذ روغنی پهن کنید. 

مرحۀ پنجم: 

سینی را در فری که از قبل گرم کرده‌اید بگذارید. فر برقی با دمای 160 و فر گازی 175 درجه باشد. حدود 15 دقیقه شیرینی باید در فر بماند. بعد از پخت اجازه بدهید شیرینی‌ها کامل خنک شود و بعد از فر خارج کنید.

مرحلۀ ششم:

برای تزیین و مغزی می‌توانید از انواع مارمالاد، گاناش، شکلات آب‌شده، کرم‌ها و مغزیجات استفاده کنید. هر مدل شیرینی را جدا داخل سینی فر بچینید، چون بعضی مدل‌ها کوچکتر هستند و زودتر آماده می‌شوند.

*این میزان مواد تقریباً 20 تا 30 تا شیرینی می‌دهد. (بستگی به اندازه و مدل شیرینی دارد.) خمیر و شیرینی آماده شده با این دستور قابل فریز شدن است. این شیرینی سه تا چهار ماه در یخچال و بیش از 6 ماه در فریزر در ظرف دردار قابل نگهداری است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا