زنگ تفریحکاردستی و نقاشی

آموزش نقاشی؛ چطوری به راحتی یک میمون بکشیم؟

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم پرورش خلاقیت و انجام کارهای هنری است.

مدرسه آنلاین– کارهای خلاقانه و هنری فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان در کنار والدین خود می توانند انجام دهند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت همچنین از کارکردهای آموزشی و تفریحی آن بهره ببرند.

نقاشی در کودکان یکی از مهمترین سرگرمی ­های دوران کودکی است. تمام کودکان زمانی که قادر می ­شوند قلم به دست بگیرند، ابتدا با ترسیم خطوط، نقاشی کردن را می ‌آموزند. همزمان با رشد جسمانی و ذهنی کودک، نقاشی‌های او نیز پیشرفته­‌تر می‌شود.  نقاشی کودکان چیزی بی محتوا یا بدون ارزش نیست، بلکه فعالیتی است که دارای ارزش محتوایی بسیار بوده و از جنبه­‌های مختلف هنری، بالینی و آموزشی قابل توجه و بررسی است. لازم است به همۀ کودکان فرصت و امکانات لازم برای نقاشی کردن داده شود و در این میان هستند کودکانی که آمادگی و یا استعداد بالاتری دارند و با ایجاد امکانات لازم و بسترسازی مناسب، خلاقیت و استعداد هنری آنها شکوفا می­‌شود.

تأثیر نقاشی بر کودکان

بر اساس پژوهش های ثابت شده نقاشی باعث افزایش توانایی کودک در این زمینه‌ها می‌شود:

*کودک از طریق هنر نقاشی به شناخت خود و جهان نائل می‌شود.

*کشیدن نقاشی باعث پرورش تخیل، رشد و خلاقیت و نواوری کودکان می‌شود. 

*  کودک قابلیت آن  را پیدا می کند که احساس درونی و دانش خود را به دیگران انتقال دهد.

*ایجاد سرگرمی سالم و لذت بردن کودک از دیگر آثار این هنر است.

*شناخت محیط و فضای زندگی از دیگر کارکردهای مهم نقاشی است که کودک آن را به دست می‌آورد.

*هنر نقاشی اگر با اموزش به کودک همراه باشد، یادگیری اندازه، شکل، طرح‌ها و الگوها را برای آنها امکان‌پذیر می‌کند و تأثیر مثبتی در درک بهتر مفاهیم درسی در سال‌های مدرسه دارد.

*نقاشی موجب تقویت ارتباط دستی- چشمی کودکان می‌شود..

علاوه بر این، سایر تحقیقاتی که با استفاده از تصویر برداری از مغز و سنجش های رفتاری انجام شده، نشان می‌دهد که ارتباط قوی بین هنر نقاشی و بعضی از مهارت های شناختی خاص وجود دارد.

یک میمون قهوه‌ای بکشیم

امروز آموزش مرحله به مرحله برای کشیدن یک میمون ساده را در نظر گرفته‌ایم. شما می‌توانید به دلخواه خود آن را رنگ کنید. مطابق تصویر قدم به قدم پیش بروید.

نقاشی میمون

به همین راحتی یک میمون نقاشی کردید. می‌توانید آن را برای مدتی به در کمد اتاقتان بچسبانید.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا