جدیدترین اخبار

۱۳ نفر در آتش‌سوزی خوابگاه مدرسه ابتدایی جان باختند

یک مدرسه ابتدایی در مرکز چین که بیشتر دانش آموزان آن ساکن مناطق روستایی بودند، آتش گرفت و دست‌کم ۱۳ نفر در این سانحه جان باختند.

مدرسه آنلاین – آتش سوزی مدرسه شبانه روزی در شامگاه جمعه در مرکز چین، ۱۳ کشته و یک زخمی بر جای گذاشت. این مدرسه دارای مهدکودک و یک مدرسه ابتدایی بوده و بیشتر دانش‌آموزان آن نیز در واقع ساکن مناطق روستایی اطراف بودند.

 به نقل از یورو نیوز؛ رسانه‌های دولتی چین گفتند، این حادثه در نزدیکی شهر «نانیانگ» واقع در استان هنان روی داده و اگرچه آتش به سرعت به کمک آتش‌نشانان مهار شده اما تلفات قابل توجهی برجای گذاشته است.

این مدرسه شبانه‌روزی دارای مهد کودک و یک مدرسه ابتدایی بوده و بیشتر دانش‌آموزان آن نیز در واقع ساکن مناطق روستایی اطراف بودند.

رسانه‌های محلی به نقل از معلمان مدرسه نوشتند که قربانیان این حادثه، همگی دانش آموزان کلاس سوم یا حدود ۹ ساله بودند.

بیشتر دانش‌آموزان این مدرسه برای تعطیلات آخر هفته نزد خانواده‌هایشان بازگشته بودند و تنها تعداد اندکی در خوابگاه باقی مانده بودند که قربانی حریق شدند.

به نوشته رسانه‌های چین، مجموعه‌های آموزشی و خوابگاه این مدرسه در مجموع ۲.۳ هکتار وسعت دارد و در پی وقوع این حادثه که ساعت ۲۲ به وقت محلی روی داده، مدیر مدرسه بازداشت شده است.

هنوز دلیل وقوع این حادثه اعلام نشده است

آتش سوزی‌های مرگبار در چین عمدتا به دلیل ضعف استانداردهای ساختمانی و ایمن نبودن سازه‌ها روی می‌دهد و پیش از این نیز بارها اتفاق افتاده است.

از جمله در نوامبر سال ۲۰۲۳ میلادی ۲۶ نفر پس از وقوع یک آتش‌سوزی بزرگ در یک ساختمان اداری در شهر لولیانگ جان باختند.


در اوایل ماه آوریل نیز وقوع آتش‌سوزی در بیمارستانی در پکن، جان دست‌کم ۲۹ نفر را گرفت که اکثراً بیماران بودند.

منبع: عصر ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سلام بهتر بود نام کشور چین را در تیتر خبر مینوشتید تا باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی نشوید. البته علت بی تجربگی خبرنگار است و ارزش سایت بالاتر از این است که بخواهند تعداد بازدیدها را بالا ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا