جدیدترین اخبار

هر آنچه باید برای اسکله تفریحی کیش بدانید

اگر در سفر به کیش نسبت به رزرو هتل، از جمله رزرو هتل شایان کیش اقدام کرده‌اید و می‌خواهید از جاذبه‌های تفریحی آن اطلاعاتی کسب کنید؛ این مقاله مال شماست.

مدرسه آنلاین- اسکله تفریحی کیش در مرداد سال ۱۳۸۵ هجری با  دارا بودن ۱۰ هزار متر مربع مساحت افتتاح گشت. از آنجایی که این اسکله دارای فضای بسیار زیبایی است، انتخاب اکثر توریست‌ها به‌ویژه در زمان غروب خورشید می‌باشد. این اسکله‌ وسیع دارای ۴۳۷ متر طول بوده، که به‌خاطر چشم‌انداز‌های گسترده، ورزش‌های آبی و سکوهای چوبی بین گردشگران شناخته شده است.

تفریحات متعددی در اسکله کیش وجود دارد. این تفریحات عبارتند از قایق‌های پدالی و ماهیگیری، جت اسکی، قایق‌های عادی و شیشه‌ای و امکانات غواصی. به عبارتی، در این محل این امکان را دارید تا زندگی زیر دریا را مشاهده کنید و از گشت در آب جزیره بهره‌مند گردید. برای آنکه با این اسکله زیبا که از جمله جاذبه‌های دیدنی کیش به شمار می‌آید آشنا شوید، ادامه این مقاله را اصلا از دست ندهید.

اسکله تفریحی کیش کجاست؟

اسکله تفریحی کیش از جمله جاذبه‌های دیدنی هرمزگان می‌باشد که در شرقی‌ترین بخش جزیره واقع شده است. مسیر دسترسی که اسکله تفریحی دارد، بسیار سرراست است؛ تنها لازم است به خیابان سنایی و بلوار دریا وارد شوید. اسکله را درست در پشت بازار ونوس پیدا خواهید کرد.

معرفی اسکله تفریحی کیش

اسکله تفریحی کیش از جمله جاذبه‌های معروف جزیره به شمار می‌آید که گردشگران در سفر به کیش حتما از آن بازدید می‌کنند. این اسکله از ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض برخوردار بوده که در مرداد سال ۱۳۸۵ هجری شمسی فاز اول آن افتتاح شد. سپس فاز دوم به آن پیوست تا اینگونه مساحت مجموعه به حدود ۱۰ هزار متر مربع رسید.

اسکله از لحاظ مهندسی به‌صورتی ساخته شده که هیچ آسیبی را به زیستگاه جانداران دریایی وارد نمی‌کند. قسمت ورودی اسکله از خیابان اصلی شروع شده، که دارای پیاده‌راهی بوده که مزین است به چترهای رنگی. این چترها به شما احساس استقبال را می‌دهند. پس از آن از مسیر دوچرخه‌سواری عبور خواهید کرد تا به پارک ساحلی و اسکله برسید.

امکانات اسکله تفریحی کیش

صندلی‌هایی رو به دریا در اسکله تفریحی کیش، وجود دارد. اینگونه برای لحظه‌ای می‌توانید روی آن‌ها بنشینید و از تماشای چشم‌انداز دریای خلیج فارس بهره‌مند گردید. همچنین کف‌سازی مناسب اسکله سبب شده تا افراد بسیاری را در حال قدم‌زدن روی آن مشاهده کنید.

یک بوفه در اسکله تفریحی کیش فعالیت دارد، که اکثر مواقع شلوغ می‌باشد. برای خرید از این بوفه باید در صف منتظر بمانید، بنابراین توصیه می‌کنیم خوراکی و آب یا میوه موردنیاز را به همراه‌ داشته باشید.

جهت میل غذا یا نوشیدنی حتما به کافه‌ها و رستوران‌های کنار اسکله سر بزنید اینگونه خستگی را از تنتان به در خواهید کرد. در ضمن سرویس بهداشتی هم در نزدیکی اسکله وجود دارد.

تفریحات اسکله کیش

اگر نسبت به رزرو هتل‌های کیش اجمله رزرو هتل داریوش کیش اقدام کرده‌اید، در اسکله کیش از معروف‌ترین تفریحاتی نظیر غواصی، قایق‌سواری، جت اسکی و فلای‌ بورد بهره‌مند خواهید شد. از جمله تفریحات ساده و در عین حال بدون هزینه‌ای که این محل دارد، قدم‌زدن و استفاده از هوای پاک اسکله می‌باشد؛ در این مکان از تماشای امواج دریا، مرغان زیبای دریایی، ماهی‌ها و لاک‌پشت‌های بسیار زیاد بهره‌مند خواهید شد.

دوچرخه‌سواری

قطعا دوچرخه‌سواری از کنار اسکله از جمله تجربه‌هایی محسوب می‌شود که در طول سفرتان به جزیره به هیچ عنوان نباید از دست دهید. در زمان دوچرخه‌سواری نه‌تنها از هوای پاک و نسیم دریا بهره‌مند خواهید شد؛ بلکه تماشای منظره اسکله نیز برای همیشه در یادتان می‌ماند.

بالون‌سواری

انتخاب دیگری که برای تفریح در اسکله کیش دارید شامل بالون‌سواری می‌شود؛ البته چنانچه از ارتفاع نمی‌ترسید و اندکی هیجان می‌خواهید! با بالون این امکان را دارید تا آبی دریا و آسمان را همزمان مشاهده کنید. باتوجه به اینکه اکثر گردشگران تجربه بالن سواری را ندارند، پیش از سواری، بهتر است آموزش‌های لازم را ببینند. بالون‌ها به دوربین مجهز می‌باشند و در صورتیکه علاقمند باشید، می‌توانید عکس و فیلم خود را تماشا و چاپ نمایید.

قایق کف شیشه‌ای و پدالی

قایق‌سواری با قایق کف شیشه‌ای یکی از گزینه‌های پیش روی شما است تا وارد دنیای موجودات دریایی شوید و زندگی آبزیان را از نزدیک تماشا کنید. با این قایق‌ها می‌توانید به‌مدت یک ساعت روی دریا به گشت‌وگذار بپردازید و علاوه‌ بر هوای عالی، موجودات دریایی خلیج نیلگون فارس را ببینید.

قایق پدالی چهار نفره از دیگر امکانات اسکله تفریحی کیش است که هنگام پدال‌زدن فقط صدای آب و مرغ‌های دریایی به گوش‌تان می‌رسد و آرامشی وصف‌ناپذیر را روی دریا تجربه خواهید کرد. اگر می‌خواهید کمی با طبیعت تنها باشید، قایق پدالی بهترین انتخاب محسوب می‌شود؛ به‌خصوص که در وسط دریا می‌توانید برای چند دقیقه پدال نزنید و شناورماندن روی آب دریا را احساس کنید.

فلای بورد

با فلای بورد  از طریق فشار آب در آسمان می‌توانید به پرواز درآیید. پس خودتان را برای ۲۰ دقیقه حس فوق‌العاده‌ آماده کنید. همچنین برای این تفریح مربی مربوطه، در طول پنج دقیقه به شما آموزش می‌دهد. تنها کافی است که شجاع باشید. در طول این فعالیت از شما عکاسی خواهد شد تا در صورت تمایل برایتان چاپ شود. جهت استفاده از فلای بورد بهتر است شنا بلد باشید و حتما جلیقه نجات داشته باشید.

غواصی

یکی دیگر از تجربیات بی‌نظیری که در اسکله تفریحی کیش پیشنهاد می‌دهیم غواصی است. به این وسیله این امکان را دارید تا به دنیای شگفت‌انگیز زیر دریا راهی شوید. به همین خاطر ابتدا با قایق از جزیره دور شوید تا اینگونه بتوانید هشت متر به زیر آب بروید. از تماشای صخره‌های مرجانی زیبا و موجودات رنگی ساکن در آن‌ها برای ۴۵ دقیقه  لذت خواهید برد. داشتن مربی در کنارتان این امکان را به شما می‌دهد تا در تمام طول مسیر بدون هیچ اضطراب و نیاز به دانستن شنا، از این تفریح مهیج بهره‌مند گردید. حدود دو ساعت کل این تجربه طول خواهد کشید.

ماهیگیری

زمان گشت‌وگذار روی اسکله تفریحی کیش بدون شک با افراد علاقه‌مند به ماهیگیری برخورد می‌کنید. با این تفریح شما نیز می‌توانید از تنهایی و آرامش کنار آب بهره‌مند گردید و سفری متفاوت داشته باشید. از جمله ماهی‌هایی که در این محل می‌توانید شکار کنید عبارتند از انواع سرخو، سه کله، ماهى شیر، نیزه، هامور و… . برای ماهیگیری، بهترین زمانی که می‌توانید داشته باشید در ساعت‌های اولیه صبح و همینطور زمان غروب آفتاب می‌باشد؛ به ویژه بین ساعت چهار تا هفت صبح که آب دریا بالا می‌آید، ماهی‌های بسیاری به سطح آب می‌رسند. به همین خاطر حتما کلاه آفتاب‌گیر همراه‌تان داشته باشد. از باجه‌های ساحل قلاب ماهیگیری و لوازم موردنیاز دیگر ماهیگیری را می‌توانید اجاره نمایید.

جمع‌بندی

برای بازدید از اسکله تفریحی کیش پیشنهاد می‌دهیم یک بار در طول روز به آن سر بزنید. اینگونه می‌توانید در زیر یکی از سایه‌بان‌های ساحلی‌اش دریای نیلگون خلیج فارس را تماشا کنید. با تاریک شدن هوا و در طول شب  به دور از تابش شدید نور خورشید این امکان را دارید تا در اسکله قدم بزنید. به‌لطف نمای رنگی که چراغ‌ها ایجاد کرده‌اند و طراحی منحصربه‌فرد اسکله، شور و هیجان مضاعفی را تجربه خواهید کرد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم که هنگام طلوع یا غروب آفتاب در اسکله بمانید تا بتوانید از بهترین صحنه‌های طلوع و غروب جزیره کیش بهره‌مند شوید. این لحظات را می‌توانید با عکاسی برای همیشه ثبت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا