تربیتیچند رسانه ای

فیلم تلاوت زیبای قاری ایران در عربستان با جایزه میلیاردی که برد

یونس شاهمرادی، قاری ممتاز ایران با کسب مقام اول در مرحله یک چهارم نهایی به مرحله نیمه نهایی مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان «عطر الکلام» کشور عربستان راه یافت.

مدرسه آنلاین- به نقل از پایگاه خبری «أخبار ۲۴»، یونس شاهمرادی در رقابت با سه قاری دیگر از کشور عربستان و مراکش، موفق شد رتبه نخست بخش تلاوت دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن و اذان «عطر الکلام» عربستان را کسب کند.

اداره کل رفاه عربستان اعلام کرد که «محمد آل الشریف» از کشور میزبان و «یونس شاهمرادی» از ایران به ترتیب در رشته‌های اذان و قرائت رتبه نخست را کسب کردند که به نماینده کشور میزبان دو میلیون ریال سعودی و به یونس شاهمرادی سه میلیون ریال سعودی جایزه اعطا شد.

همچنین، «عبدالعزیز الفقیه» از عربستان و «زکریا الزیرک» و «عبدالله الدغری» از مراکش رتبه‌های دوم تا چهارم در رشته تلاوت را کسب کردند که به ترتیب دو میلیون سعودی، یک میلیون ریال و ۷۰۰ هزار سعودی جایزه دریافت کردند.

در رشته اذان نیز پس از «محمد آل الشریف» از کشور میزبان، «ضیاء الدین نزارالدین» از اندونزی، «رهیف الحاج» از لبنان و «ابراهیم اسد» از بریتانیا به ترتیب رتبه‌های دوم تا چهارم را کسب کردند و به ترتیب یک میلیون ریال، ۵۰۰ هزار ریال و ۳۰۰ هزار ریال سعودی جایزه به آن‌ها اهدا شد.

دومین دوره مسابقات بین‌المللی تلاوت قرآن و اذان «عطر الکلام» با حمایت اداره کل رفاه عربستان برگزار شد و هدف از این رقابت که مرحله مقدماتی آن با مشارکت ۵۰ هزار شرکت‌کننده از ۱۶۵ کشور آغاز شد، برجسته‌کردن تنوع فرهنگ‌ها در جهان اسلام و روش‌های تلاوت قرآن و اقامه اذان و نشان‌دادن استعدادهای قاریان و مؤذنان است.

داوران مشهوری از جمله عادل الكلباني از عربستان، استاد البهلول أبوعرقوب از لیبی، شیخ احمد منصور از مصر و عبدالرحيم النبولسي از مراکش این رقابت‌ها را قضاوت کردند.

مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات به‌صورت حضوری برگزار و از طریق شبکه تلویزیونی mbc۱ و اپلیکیشن «شاهد» به صورت زنده پخش شد.

نوشته های مشابه

‫19 دیدگاه ها

    1. صدق الله العلی العظیم یا صدق الله العظیم هیچ ربطی به شیعه و سنی نداره اون العلی یکی از اسماء الله هست و ربطی به امامت نداره و همچنین کل صوت و ترتیل و آدابش ربطی به مذهب نداره ، یکم بلند نظر باشید و همه چیزمان را از بقیه دنیای اسلام با نادانی جدا نکنیم

    2. مهم کلام خدا و قرایت زیبای اونه . اگه با گفتن کلمه علی قراره تفرقه ایجاد بشه بهتره که نگه . شما دوست عزیز هم دقیقا دنبال تفرقه و بعد شیطانی ماجرا هستی که امیدوارم خداوند شما رو به راه راست هدایت کنه .

  1. این علی اون علی نیست
    اما شیعه میگه صدق الله العلی و العظیم
    سنی میگه صدق الله العظیم
    کارش درست نبود.
    در ضمن یک تلاوت ساده کرد و خیلی ها خیلی بهتر میخونن و نمیبرن. یه جایزه کاملا سیاسی بهش دادن. اگر دو ماه قبل بود بیستم هم نمیشد

  2. خدایا مارا در راه قران واسلام نگهدار.وبرما سخت نگیر که بعنوان یک مسلمان هنوز نمی‌دانیم که العلی با امام علی فرق می‌کند.

  3. درسته که به شیعه ربطی نداره، ولی نگفتنش به شیعه ربط داره، جرات نکرد صدق الله العلی العظیم رو بگه، چطور قاریای اهل سنت میان ایران صدق الله العظیم میگن ما نگیم

  4. درسته که علی یکی از نامهای خداوند است اما همین علی را ما برای معرفی شیعه به کار می بریم، این خودش تبلیغ عترت پیغمبره، علی و خاندان علی و نبوت غریبه، جایزه ای گرفت ارزش نداره فقط پوله،درضمن فکر نکنم ایشون نماینده جمهوری اسلامی باشه، از طرف خودش رفته

  5. ببخشید که میپرسم
    کدوم مرجع شیعه در مورد ( العلی ) در پایان ، نظر فقهی و شرعی داده
    لطفاً بگید ما هم بدونیم
    یا علی

  6. نباید برای خوشایند میزبان اسم علی را حذف می کرد.اصلا کار خوبی نکرد. اینجا اسم علی اشاره به یکی از اسماء الهی هست. چرا باید از بیان آن ترسید. یعنی حتی از گفتن اسم علی که در جمله صدق الله العلی العظیم اشاره به اسم اعظم خداست باید واهمه داشت. این چه تعصب بیجایی است که وجود داره.

  7. شماها که نظر بیهوده میدین بقول هموطن گرامی ازکجا اینقد مطمئن هستین حرفی رو میگین مگر ایران کلا شیعه است؟ چیزی رو نسنجیده نگین .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا