اقتصادیدیگه چه خبر؟

جزئیاتی از طرح پاداش سراسری مصرف برق

طرح سراسری پاداش مصرف برق نام طرحی است که وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۴۰۲ و به منظور مدیریت بهینه مصرف برق فصل گرم سال و جلوگیری از خاموشی به اجرا گذاشت.

مدرسه آنلاین- بر اساس این طرح بیش از ۳۱ میلیون مشترک خانگی کشور می‌توانند با کاهش مصرف خود نسبت به سال گذشته، پاداش دریافت کنند.

زمان اجرا
از ابتدای خرداد تا پایان شهریور ۱۴۰۲ و به مدت ۴ ماه طرح پاداش سراسری مصرف برق اجرایی خواهد شد.

جمعیت مشترکان خانگی مشمول دریافت پاداش
همه مشترکان خانگی یعنی جمعیتی بالغ بر ۳۱ میلیون مشترک خانگی مشمول این طرح خواهند بود.

مبنای پرداخت پاداش به مشترک خانگی
مبنای محاسبه پاداش میزان کاهش مصرف برق نسبت به دوره مشابه سال قبل است. مثلاً مصرف خرداد سال گذشته ۳۰۰ کیلووات ساعت بوده و میزان مصرف خرداد سال ۱۴۰۲ به ۲۰۰ کیلووات‌ساعت می‌رسد در این شرایط مشترک کاهش ۱۰۰ کیلووات‌ساعت داشته و مشمول پاداش می‌شود.

نحوه محاسبه پاداش ماهانه مشترکان خانگی در مناطق عادی
در مناطق عادی که الگوی مصرف برق به صورت ماهانه ۳۰۰ کلیووات ساعت است، کاهش مصرف مشترک خانگی از ۳۰۰ کیلووات‌ساعت به ۲۰۰ کیلوات‌ساعت معادل ۱۵۰ هزار تومان پاداش خواهد داشت.
مکانیزم محاسبه پاداش به گونه‌ای است که هرچقدر میزان مصرف کمتر باشد، رقم پاداش دریافتی در ازای هر کیلووات ساعت بیشتر خواهد بود.

در تصویر پایین جزئیات بیشتری از این پاداش آمده است:

پاداش ماهانه مشترکان خانگی در مناطق گرمسیر ۱
الگوی مصرف برای مشترکان مناطق گرمسیر یک ۳۰۰۰ کیلووات‌ساعت در ماه است. در این مناطق و به طور مثال کاهش مصرف مشترک از ۳۲۰۰ کیلووات‌ساعت به ۱۸۰۰ کیلوات‌ساعت معادل یک میلیون تومان پاداش در پی خواهد داشت.
قابل ذکر است بهای برق مصرفی زیر الگو ۲۵ تومان به ازای هر کیلووات ساعت و هر چقدر میزان مصرف مشترکان کمتر شود رقم پاداش آن‌ها بیشتر می‌شود.

در تصویر پایین جزئیات بیشتری از این پاداش آمده است:

پیشنهاد برای کاهش مصرف در مناطق عادی
در مناطق عادی با استفاده از دور کند کولر آبی و خاموش کردن لامپ‌های اضافی امکان دریافت پاداش ماهیانه تا ۱۵۰ هزار تومان فراهم می‌شود.

پیشنهاد برای کاهش مصرف در مناطق گرمسیری یک
در مناطق گرمسیربا خاموش کردن یک کولر گازی اضافی و تنظیم دمای کولر‌ها بر روی ۲۴ درجه امکان دریافت پاداش ماهیانه تا یک میلیون تومان فراهم می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا