بازی ریاضیزنگ تفریح

بازی آموزشی شنیدن و حدس زدن

از جمله نیازهای روزمره کودکان و نوجوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان که نباید نسبت به آن غافل شد، موضوع بسیار مهم داشتن تفریحات سالم است.

مدرسه آنلاین– بازی های فراوانی وجود دارد که کودکان و نوجوانان می توانند در خانه، مدرسه و بوستان ها بازی کنند و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت از شادی و دورهمی بهره ببرند. بازی «شنیدن و حدس زدن» از بازی های جذابی است که کودکان می توانند در منزل به همراه والدین و یا با خواهر و برادرهایشان انجام دهند.

بازی «شنیدن و حدس زدن» از بازی هایی است که علاوه بر سرگرمی، جنبۀ آموزشی نیز دارد و دایرۀ لغات، مهارت گفتاری و خلاقیت کودکان را افزایش می دهد. از مزایای این بازی این است که هرکجا می توان آن بازی کرد و نیاز به وسیله ای هم ندارد.

در ابتدا می‌توانید به دو گروه «الف» و «با» با حداقل دو شرکت‌کننده در هر گروه تقسیم شوید.  گروه الف کلمه یا عبارتی را به یکی از اعضای گروه با می‌گوید و یا تصوری از شی یا حیوان و … نشان می دهد.

حال عضو گروه با، باید بدون گفتن نام کلمه‌ای که شنیده است یا چیزی که می‌بیند، تصویری روی تخته بکشد تا بتواند کلمه یا عبارت گفته‌شده را به‌درستی نشان دهد. هم‌گروهی باید بتواند آن نام را در زمان تعیین شده حدس بزند.

برای ترسیم تصویر می توان از ورق های دفتر نقاشی یا تخته سیاه و یا تخته وایت‌بورد استفاده کرد. این بازی را با کودکان خود انجام دهید و از آن لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا