بهداشت و درمانمامان بابا

این میوه‌های تابستانی برای قند خونی‌ها ممنوع است

شاید برخی فکر کنند قند تنها در مواد قندی و شکر و شیرینی‌ها وجود دارد، اما برخی از میوه‌ها نیز قند بالایی دارد و برای افراد مبتلا به قند خون مضرّ است. 

مدرسه آنلاین – به گزارش همشهری آنلاین فصل تابستان فصل میوه‌های رنگارنگ و ترش و شیرین و خوشمزه است، اما همه این میوه‌ها برای افراد دیابتی سالم نیستند و قند طبیعی موجود در آن‌ها می‌تواند باعث مخاطراتی برای سلامت این افراد شود.

در نتیجه دو سؤال اساسی در ذهن شکل می‌گیرد: چه میوه‌ای بخوریم؟ و از چه میوه‌ یا میوه‌هایی اجتناب کنیم؟ بدون شک این یکی از بزرگترین نگرانی‌های فردی است که با عدم تعادل قند و انسولین بالا دست و پنجه نرم می‌کند. به گزارش تایمز آف ایندیا، در حالی که اعتقاد بر این است که میوه‌ها یکی از سالم ترین غذاها برای تقویت متابولیسم و افزایش ایمنی بدن هستند، اگر بدانید همه میوه‌ها برای دیابتی‌ها مفید نیستند، شگفت زده خواهید شد. این به دلیل وجود مقادیر زیادی قند به شکل فروکتوز و ساکارز در برخی از میوه‌هاست که ممکن است باعث افزایش سطح قند در بدن شود. در این مطلب به برخی از میوه‌های تابستانی که محتوای قند نسبتا کمتری دارند و شاخص گلیسمی (GI) پایین‌تری دارند، اشاره می‌کنیم.
انواع توت‌ها: توت فرنگی، تمشک، زغال اخته، و شاه توت قند کم و فیبر بالایی دارند، که آن‌ها را برای افراد مبتلا به دیابت به انتخابی عالی تبدیل می‌کند. آن‌ها دارای شاخص گلیسمی پایین تری در مقایسه با بسیاری از میوه‌های دیگر هستند.

گیلاس: این میوه دارای شاخص گلیسمی نسبتا پایینی و سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و فیبر است. گیلاس می‌تواند یک گزینه خوشمزه و مغذی برای افراد مبتلا به دیابت باشد.

هلو: این میوه شیرین است اما شاخص گلیسمی پایین تری نسبت به برخی میوه‌های دیگر دارد. هلو همچنین حاوی فیبر و ویتامین است که آن را به انتخاب مناسبی برای افراد مبتلا به دیابت تبدیل می‌کند.

آلو: این میوه قند پایین و فیبر بالایی دارد که می‌تواند به تنظیم سطح قند خون کمک کند. آلو همچنین سرشار از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها است.

زردآلو: این میوه خوش رنگ یکی دیگر از میوه‌های کم قند است که افراد دیابتی می‌توانند از آن لذت ببرند. زردآلو سرشار از فیبر و ویتامین‌های A و C است.
انگور: در حالی که قند انگور نسبت به برخی میوه‌های دیگر بیشتر است، اما همچنان می‌توان آن را در رژیم غذایی دیابتی‌ها به میزان متعادل گنجاند. وعده‌های کوچکتر را انتخاب کنید و آن‌ را با پروتئین یا چربی‌های سالم همراه کنید تا به تثبیت سطح قند خون کمک کنید.

هندوانه: این میوه پر آب علیرغم شیرینی که دارد، شاخص گلیسمی نسبتا پایین و محتوای آب بالایی دارد و باعث آبرسانی و طراوت برای افراد دیابتی می‌شود. فقط حواستان به اندازه وعده‌های آن باشد، این را به دلیل قند موجود در هندوانه می‌گوئیم.

کیوی: میوه‌ای با مواد مغذی است که قند نسبتا کم و فیبر بالایی دارد و برای افراد دیابتی انتخاب خوبی است. کیوی همچنین سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان‌ها است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا