جدیدترین اخبار

مسئولان لایه بالا فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند

مدیر شبکه آموزش دلیل کم‌توجهی مسئولان به مدارس دولتی را حضور نداشتن فرزندان آنان در چنین مدارس و آشنا نبودن با چالش‌های مدارس این چنینی عنوان کرد.

مدرسه آنلاین- علی عبدالعالی مدیر شبکه آموزش سیما در برنامه تلویزیونی بخش خبری سیما درباره کاهش کیفیت مدارس دولتی بیان کرد: نحوه اداره آموزش و پرورش اساساً غلط است و نگاه کوچک‌انگارانه به آن می‌شود و بعد از این موارد موضوع مالی در کاهش کیفیت مدارس دولتی اثرگذار است.

وی ادامه داد: معلمان مجموعه مدارس دولتی باید از نظر دانش و توانایی رشد جدی کنند؛ دانشگاه فرهنگیان با نیت خوب شروع شد اما امروز شرایط مناسبی ندارد.

آموزش و پرورش باید به سمت ابزارهای نوین گام بردارد

مدیر شبکه آموزش با اشاره به استقبال 24/9 درصدی از برنامه مدرسه ایران گفت: امروز بسیاری از دانش‌آموزان در پلتفرم‌های مجازی یا بسترهای تصویری درس خواندن را دنبال می‌کنند؛ بنابراین آموزش و پرورش باید به سمت مدیریت عالی و ابزارهای جدید حرکت کند؛ در مجموعه‌های دولتی این تفکر وجود ندارد؛ مواردی که از موضوع مالی هم پررنگ‌تر است.

وی تصریح کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که مسئولان لایه بالا موظف باشند تا فرزندان خود را به مدارس دولتی بفرستند و از این طریق با نقاط ضعف و قوت آن آشنا شوند.

عبدالعالی اظهار کرد: در نظام آموزشی مدرسه تولید و مهارت نداریم و راه رستگاری را در رفتن به دانشگاه می‌‌دانیم ضمن آنکه نبود ثبات مدیریتی در آموزش و پرورش بر افت این شرایط می‌افزاید.

به دنبال موضوع خانواده محوری هستیم

در ادامه رقیه فاضل؛ کارشناس مدیریت آموزشی گفت: فقط مسئله مالی در تنزل کیفیت مدارس دخیل نیست؛ اما اینکه بودجه خوبی متعلق به آموزش و پرورش نداریم و این وزارتخانه جایگاه خوبی میان دولت ها ندارد، نگران‌کننده است.

وی با تاکید بر جهت‌گیری صحیح بودجه اظهار کرد: در دولت‌های گذشته موضوع بسته حمایتی توجه به از مدارس غیردولتی را داشتیم اما الان به دنبال موضوع خانواده محوری هستیم تا مدارس و آموزش و پرورش با کیفیت شود که در این مسیر باید مشارکت نهادی را جدی بگیریم.

تقویت مدارس دولتی نگاه ملی می‌طلبد

فاضل تصریح کرد: تقویت مدارس دولتی را مسئله ملی بدانیم و اولویت‌بندی مهم‌ترین موضوع سیاست‌گذاری ماست که بایدها و نبایدهایی دارد، مدارس نوآور باید تقویت شود.

این کارشناس آموزشی کیفی شدن برنامه درسی را پر اهمیت دانست و اظهار کرد: تقویت مدارس دولتی مناطق محروم به طور زنجیره‌وار به تقویت مدرسه دولتی در سراسر کشور منجر می‌شود؛ همچنین تصویری که از مدرسه دولتی داریم باید تقویت شود و مهم‌ترین مسئله برای تقویت مدارس دولتی از دستور کار خارج شدن مدارس غیردولتی است که البته به معنای تعطیلی این نوع از مدارس نیست.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا