جدیدترین اخبار

لیستی از اقلام ممنوعه در فرودگاه یا پرواز که نباید همراهمان باشد!

  آگاهی از اقلام ممنوعه در فرودگاه برای مسافران از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدرسه آنلاین – به همین دلیل توصیه می‌شود قبل از اقدام به رزرو بلیط پرواز، قوانین شرکت هواپیمایی را در‌ مورد وسایل ممنوعه در پرواز مورد بررسی قرار دهید.

فهرست مطالب

  • اطلاعاتی در مورد اقلام ممنوعه در فرودگاه
  • اهمیت آگاهی از اقلام ممنوعه در فرودگاه
  • آیا امکان حمل حیوان خانگی از طریق هواپیما وجود دارد؟
  • آگاهی از اقلام ممنوعه در فرودگاه از طریق مراجعه به وب‌سایت بوکینگ
  • زمانی که از اقلام ممنوعه در فرودگاه صحبت می‌کنیم، ذهن تمام افراد به سمت وسایلی مانند اسلحه و ابزارآلات آتش‌زا می‌رود. این در حالی است که لیست این اقلام بسیار طولانی است. همچنین سوال پرتکراری که برای بسیاری از مسافران مطرح می‌شود، این است که آیا بردن قلیان در هواپیما ممنوع است؟ به طور کلی این موضوعات ذهن بسیاری از مسافران را قبل از پرواز به خود مشغول کرده است. در این مقاله سعی داریم در مورد وسایلی که در پرواز نباید همراه داشته باشید، اطلاعاتی ارائه می‌دهیم. چنانچه آگاهی از این موضوعات برای شما حائز اهمیت است، ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

اطلاعاتی در مورد اقلام ممنوعه در فرودگاه

آگاهی از اقلام ممنوعه در فرودگاه بسیار پر‌‌اهمیت است. این در حالی است که بسیاری از مسافران از اهمیت این موضوع غافل هستند. در این بخش لیستی از اقلام ممنوعه را به شما معرفی خواهیم کرد.

اقلام ممنوعه در فرودگاه؛ مواد قابل انفجار

زمانی که در حال صحبت در مورد اقلام ممنوعه در فرودگاه هستیم، حتما باید اشاره‌ای به مواد منفجره کنیم. به طور کلی حمل مواد منفجره با استفاده از هواپیما در بیشتر شرکت‎‌های هواپیمایی ممنوع اعلام شده است. به همین دلیل لازم است هنگام بستن چمدان به این موضوع دقت ویژه‌ای نمایید. قابل ذکر است که حمل مواد مخدر و لوازم مربوط به آن نیز در پروازها ممنوع است. چنانچه قصد حمل قلیان با استفاده از هواپیما را دارید، باید بدانید که قرار دادن قلیان و وسایلی از این قبیل در کیف دستی غیر مجاز است. چنانچه پرسنل مشغول بکار در فرودگاه، متوجه وجود قلیان در کیف دستی شما شوند، از پرواز شما جلوگیری به عمل می‌آورند. به همین دلیل لازم است قبل از اقدام به رزرو بلیط هواپیما، از قوانین مربوط به وسایل ممنوعه در پرواز آگاهی پیدا کنید.

مواد سمی قوی

به طور کلی، حمل مواد سمی قوی در هواپیما ممنوع است. این بدان دلیل است که احتمال نشت یا انفجار این نوع مواد در هواپیما وجود دارد. همین موضوع موجب ایجاد خطرات جدی برای امنیت سفرهای هوایی می‌شود. علاوه بر این، وجود مواد سمی قوی ممکن است باعث ایجاد آلودگی در هواپیما شود و خطراتی را برای سلامتی مسافران و پرسنل پرواز ایجاد کند. به همین دلیل، حمل این نوع مواد تحت شرایط خاص و با رعایت قوانین و مقررات، قابل انجام است.

حمل انواع باتری در هواپیما ممنوع است

لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه، شامل برخی از انواع باتری‌ها نیز می‌شود. به طور کلی باید گفت حمل باتری‌ها در هواپیما تحت تاثیر قوانین و مقررات خاصی قرار دارد. باتری‌ها به دلیل احتمال انفجار، اشتعال و خطرات دیگر، ممکن است موجب ایجاد خطراتی در هواپیما شوند. به همین دلیل، حمل بسیاری از باتری‌ها در هواپیما ممنوع اعلام شده است. باتری‌های لیتیومی، یکی از انواع باتری‌هایی هستند که باعث ایجاد انفجار و اشتعال می‌شوند. چنانچه قصد حمل این نوع باتری‌ها را دارید، باید پرسنل فرودگاه را در جریان این موضوع قرار دهید. این افراد نحوه بسته بندی درست باتری‌ها را به شما گوش‌زد خواهند کرد.

اقلام ممنوعه در فرودگاه؛ وسایل ورزشی

حال که در حال بررسی اقلام ممنوعه در فرودگاه هستیم، باید به برخی لوازم ورزشی نیز اشاره کنیم. در واقع حمل برخی از وسایل ورزشی در هواپیما به دلیل ایجاد خطرات امنیتی و یا عدم جایگذاری مناسب در هواپیما ممنوع اعلام شده است. وسایل ورزشی با ابعاد بزرگ مانند اسکی، تجهیزات گلف، دوچرخه و… را نمی‌توان با استفاده از هواپیما حمل کرد. همانطور که می‌دانید این نوع وسایل دارای ابعاد بزرگی هستند و جایگذاری آنها در هواپیما بسیار دشوار به نظر می‌رسد. به همین دلیل بیشتر شرکت‌های هواپیمایی حمل اینگونه وسایل را به صورت کامل ممنوع اعلام کرده‌اند.

اقلام ممنوعه در فرودگاه؛ ابزارآلات نوک تیز

ابزار آلات نوک تیز نیز جزئی از لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه هستند. ابزار آلات نوک تیز مانند چاقو، خنجر و … ممکن است موجب ایجاد خطرات امنیتی در پرواز شوند. سازمان‌های هواپیمایی بین المللی، قوانین و مقررات خاصی را برای حمل وسایل نوک تیز وضع کرده‌اند. به عنوان مثال قطعه‌های فلزی نوک تیز، در لیست اقلام ممنوعه قرار می‌گیرند.

اهمیت آگاهی از لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه

همانطور که می‌دانید، حفظ امنیت پرواز و جلوگیری از وقوع حوادث ناخوشایند از اهمیت بالایی برخوردار است. آگاهی از لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه، به مسافران کمک می‌کند تا هیچگونه از این اقلام ممنوعه را به همراه خود به هواپیما نبرند. همچنین باید به این نکته اشاره کنیم که کشورهای مختلف، دارای قوانین خاص در زمینه حمل وسایل ممنوعه هستند. آگاهی از این قوانین به مسافران کمک می‌کند تا از مشکلات ناشی از حمل این وسایل و جریمه‌های مربوط به آن پیشگیری کنند. به طور کلی حمل وسایل ممنوعه در پرواز به هر دلیلی می‌تواند سلامت مسافران دیگر و همچنین پرسنل پرواز را به خطر بیندازد. توصیه می‌کنیم قبل از اقدام به رزرو بلیط هواپیما، لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه را به درستی مورد بررسی قرار دهید.

آیا امکان حمل حیوان خانگی از طریق هواپیما وجود دارد؟

بله، امکان حمل حیوان خانگی با استفاده از هواپیما وجود دارد. اما بیشتر شرکت‌های هواپیمایی، قوانین و مقررات خاصی را در این زمینه وضع کرده‌اند. چنانچه قصد حمل حیوان خانگی با استفاده از هواپیما را دارید، بهتر است قبل از سفر با شرکت هواپیمایی مورد نظر تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم در این زمینه را بدست بیاورید. قوانین مربوط به حمل حیوان خانگی در هواپیما به عوامل مختلفی همچون نوع حیوان، وزن حیوان و … بستگی دارد. به این نکته دقت کنید که برای حمل حیوان خانگی در هواپیما، لازم است هزینه‌ای اضافه پرداخت کنید. همچنین ارائه مدارک مربوط به واکسیناسیون حیوان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.

آگاهی از لیست اقلام ممنوعه در فرودگاه از طریق مراجعه به وب‌سایت بوکینگ

مسافران می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت بوکینگ از لیست اقلام ممنوعه در پرواز، آگاهی پیدا کنند. وب‌سایت بوکینگ، امکان رزرو آنلاین بلیط هواپیما، رزرو هتل و رزرو تشریفات فرودگاهی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. ارائه خدمات 24 ساعته، یکی دیگر از مهمترین خدماتی است که توسط این وب‌سایت انجام می‌شود.

در این مقاله سعی کردیم در مورد اقلام ممنوعه در فرودگاه، اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. حتما قبل از خرید بلیط، به لیست اقلامی که در پرواز نباید به همراه داشته باشید، توجه کنید. امیدواریم مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه ما را تا انتهای این مقاله همراهی کردید، بسیار سپاسگزاریم.

سوالات متداول

آیا امکان حمل مایعات در هواپیما فراهم است؟ به این نکته توجه کنید که شما می‌توانید مایعاتی با حداکثر 100 میلی‌لیتر را با خود در هواپیما حمل کنید.

آیا قلیان جزو وسایل ممنوعه در پرواز است؟ بله امکان حمل انواع مواد مخدر و وسایل مربوط به آن در پرواز ممنوع اعلام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا