دیگه چه خبر؟فرهنگی

قابی از بلند قامت ترین دختران جهان

بلند قامتی آرزوی خیلی از افراد است. کشورهایی که در آنجا متوسط قد کوتاه است بیشتر راغب هستند که به طرق مختلف قدشان را بلند کنند و یا برخی افراد کوتاه و حتی متوسط دوست دارند قد بلندتری داشته باشند.

مدرسه آنلاین– قامت رشید و قد بلند همیشه یک امتیاز محسوب می‌شود اما برای قد بلند نیز معیاری وجود دارد و آن اینکه از متوسط کمی بلندتر باشد که زیبا جلوه کند و به قول معروف به چشم بیاید و خوش قد و بالا دیده شود. وقتی اقد کسی از بلند نیز بلندتر بود به عنوان خیلی قدبلند شناخته می‌شود که دیگر نمی‌تواند آرزوی خیلی‌ها باشد. 

به نقل از پایگاه فانیگما که تصاویری از بلندقدترین دختران جهان را منتشر کرده است، دختر ۲۶ سالۀ ترکیه‌ای با کسب دو رکورد به عنوان بلندقدترین زن زندۀ جهان شناخته می‌شود. وی در اکتبر ۲۰۲۱ نامش به عنوان بلندقدترین زن زندۀ جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

این دختر به دلیل سندرم ویور رشد سریعی داشته است. این بیماری باعث رشد بیش از حد افراد می‌شود. گلگی در رابطه با بیماری خود می‌گوید: «خوشحالم که می‌توانم در مورد سندرم ویور و اسکولیوز آگاهی و اطلاع رسانی کنم. تفاوت‌ها آنقدرها هم که فکر می کنید بد نیستند و می‌توانند موفقیت‌های غیرمنتظره‌ای را برای شما به ارمغان بیاورند.»

رومیسا گلگی علاوه بر رکورد قدبلندترین زن جهان، دو رکورد دیگر را نیز در گینس به ثبت رسانده است که شامل بلندترین انگشت زن زنده با ۱۱ سانتی‌متر و بلندترین کمر زن زنده با ۶۰ سانتی‌متر می‌شود.

بلند قدترین مرد زندۀ دنیا نیز با قد ۲۵۱ سانتی متر اهل ترکیه است. بر اساس این آمار رکورد قدبلندترین زن و مرد زندۀ دنیا در دست ترکیه است. گینس می‌گوید که قدبلندترین زن و مرد جهان از یک کشور «یک اتفاق نادر» است.

بلندقدتری

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. آخه این چجور مطلب نوشتن هست که کلی از بلند قد ترین زن دنیا میگید ولی یک کلمه نمیگید قد این خانم چقدر هست وبجای آن می‌گویید بلند قد ترین مرد دنیا چند۲۵۱ سانتیمتر هست. چشم نخورید با این مطلب نوشتن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا