چند رسانه ایسرگرمی

فیلم ویولن نوازی زیبای دختر دانش آموز در کلاس درس

فیلمی کوتاه از ویولن نوازی دختر دبیرستانی در فضای مجازی منتشر شده است.

مدرسه آنلاین- بر اساس این فیلم دیده می شود که دانش آموز در حال نواختن آهنگ ترانه «سلطان قلب ها» از عارف است.

در ادامه این فیلم زیبا را می بینید:

همچنین در بخش انتهایی اصل ترانه سلطان قلب های عارف آمده است.

نوشته های مشابه

‫37 دیدگاه ها

  1. .امیدوارم این پیام بنده رو بادقت،مسئولین مدر۳آنلاین بخوانند خصوصا مدیریت، بنده فارغ التحصیل مهندسی عمرانهستم باتوجه به اینکه با تمرین های تندخوانی فعال کردن نیمکره های چپ و راست مغز آشنایی دارم میخواهم نتایج دقیق شدنم روی تاثیر موسیقی بر روی فرد با شما در میان بگذارم که اتفاقا نظرم راجع به موسیقی به دو فیلسوف بزرگ ایرانی و آلمانی (علامه جعفری و کانت) و نظر امامان معصوم اسلام نزدیک شد انسان دارای عقلی ست و نفسی ست نفس انسان هواهای شر ایجاد میکند هوای غرور حسد طمع هوای شهوت لذت طلبی و عقل اراده ی خیر در مبارزه با نفس و درک و فهم منطق در عقل آدمی نهفته است حال موسیقی از الات موسیقی و چهچهه کدام بخش قرار میگیرد!؟ با توجه به اینکه آوای موسیقی و چهچهه[مثلا دلینگ دلینگ یا هاهاها] برای عقل ادمی فاقد معنی ست مفهومی ندارد پس چیزی به درک و فهم و علم اضافه نمیکند پس موضوع موسیقی از عقل بشر خارج است و موضوعی تماما نفسانی ست نشان به آن نشان که اهنگ موجب رقص نفس رقص سر حتی در موشها و موجب مشغول کردن بیهوده ی فرد به خود میشود حتی گاوها مشغول اهنگ شده خوردنشان از حالت عادی بیشتر شده و دراثر پرخوری شیرشان بیشتر میشود پس حتی موسیقی برای سلامت گاوها مضر بوده که موجب پرخوری انها میشود و به تبع برای کودکان موجب رشد نفسانیت انها میشود وقتی نفس رشد کند به تبع انسان میتواند بیشتر به شهوت نفسانی سایر امور شر نفس(دورویی سستی …)گرایش پیدا کند اینجاست که در احادیث امامان معصوم اسلام ارتباطی بین غنا و اهنگ با امور شهوانی زنا بی حیایی دورویی مشخص میشود لذا هرگونه ترویج موسیقی بین افراد جز خیانت به روح و عقل پاک ادمی نتیجه ی مثبتی ندارد به قول کانت گرچه موسیقی از مطبوع ترین هنرهاست ولی چون چیزی به بشر اضافه نمیکند از پست ترین هنرهاست.البته ای کاش فقط چیزی اضافه نمیکرد که موجب نفسانیت شبه حیوانیت میشود پس در واقع هنری شیطانیست!اگر هم ارامشی هیجانی هم در اثر اهنگ ایجاد شود به مانند ارامش وهیجان گرفتن از سیگار و مخدرات ست که موجب وابستگی نفس است کسانی که معتاد آهنگ شده اند قشنگ درک میکند ارامش حاصله از ارضای نفس خطر وابستگی و اعتیاد دارد ورشد نفس شرور را به دنبال دارد ولی ارامش حاصله از به کار گیری عقل موجب رشد روح ادمی ست مثلا کسی در اثر ورزش یا کارهنری با گل یا خوشنویسی با عقل و اراده به ارامش میرسد یعنی در ورزش و خوشنویسی باید عقل و اراده را به کار گرفت که موجب تقویت روح است ولی در اهنگ و سیگار مشروبات نفس بدون اراده و عقلانیت،نفس ارضا میشود اینجاست که ضررهای فاحش اخلاقی در اثر مخدرات و اهنگ و امثالهم ایجاد میشود واضح است کاری چون شنیدن اهنگ که در آن اراده و عقلانیتی نیست تاثیری در رشد نیمکره ی راست مغز نداشته چون کاری که غیرارادی باشد موجب رشد مغز نمیشود و این یک فریب شیطانی ست که شنیدن اهنگ را موجب رشد نیمکره راست بدانیم جالب اینجاست که تاثیر بسیار بد موسیقی بر روی اعصاب مغز(اختلال در سمپاتیک و پاراسمپاتیک) اثبات شده ست
    از منظر دین خدا احادیث معصومین حکیم حتی موسیقی محتوای قرآن را حرام میکند پس موسیقی همه جوره همه جا حرام است و هرگونه تبلیغ و ترویج موسیقی علاوه بر اینکه خیانت به روح آدمی ست عقوبت اخروی دارد این دنیا تموم خواهد شد باید انسان جواب گناهان و حرام ها را در آخرت بدهد پس هرگونه مطالب و تبلیغات موسیقیایی را سریعا از همه بخشها حذف کنید مدیریت اگر محتواهای موسیقیایی را از بخشهای زیرمجموعه ش حذف نکند کاملا در آخرت مسئول خواهد بود با سپاس

    1. دوست عزیز به نظر بنده خدا فقط به گناه آدما نگاه نمیکنه و تصمیم بگیره
      به انسان بودنشون هم نگاه میکنه
      خیلی از ماها هستیم که ظاهرا انسانیم ولی در مورد رفتار دیگران نظر میدیم
      به نظر بنده نظر دادن در مورد رفتار دیگران غیبت محسوب میشه و گناه داره

    2. در قرآن کریم نه تنها هیچ نکوهشی در مورد موسیقی نیست، بلکه در سه جا موسیقی ستایش می شود؛ آیه ۳۱ تا ۳۳ اعراف بر این نکته اشاره دارد که در روز قیامت از هر شاخسار درخت طوبی یک ملودی بر می خیزد. در ادامه آیات می فرماید که پروردگار فقط ۵ قسم گناه را حرام کرده و جز اینها هیچ منطقه حرامی وجود ندارد.آیه دیگری در مورد صدای خوش وجود دارد که آیه نخست سوره فاطر است، امام رضا(ع) به واسطه پدرش از رسول خدا(ص) روایت کرده که قرآن را با آواز خوش بخوانید و به همین آیه قرآن استناد می کند. آیه بعدی، آیه ۱۰ سوره سبا است که می فرماید و به راستی داوود را از جانب خویش مزیت و فضلی عطا کردیم و گفتیم ای کوهها با او در تسبیح خدا همصدا شوید.

    3. آقا مجتبی ،اطلاعات مفیدی بود ، استفاده بردم ،ازمنظر علمی به این قضیه نگاه نکرده بودم عالی بود

    4. وهابی هستی؟
      این چیه گفتی این فقط یه ویولن خالی زد نرقصید که آواز نخونده که بگی غنا حرومه

    5. اوکی ولی به نظرم ادم لازم نیست تو هر زمینه ای اظهار نظر کنه شما دوست نداری گوش نده کارت به مردم نباشه

    6. قسمت مذهبی اش را من کارشناس نیستم و نمی دانم اما در قسمت پزشکی اش نورولوژیستم و کل این داستانهای نیم‌کره چپ و راست و سمپاتیک و پارا سمپاتیک من در آوردی بود و ربطی به نظر علم پزشکی نداشت .

    7. مهندسی عمران چه ربطی به تاثیر موسیقی یر نیمکره ها داره برو مقاومت مصالحتو پاس کن بعد بیا در باره موسیقی نظر بده

    8. عزیزم موسیقی هم نیمکره ی چپ و هم نیمکره ی راست مغز انسان رو تقویت میکنه و باعث میشه بعضی از اطلاعاتی که ما در روز میخوانیم رو بهتر یاد بگیریم و تو ذهنمان می مونه. و اینکه هرکسی که ساز میزنه فقط جهت آرامش و شاد کردن دیگران و پیشرفت خودش هست نه چیز دیگه ای . در زمن موسیقی که همیشه جلوی گاو و گوسفند پلی نمیشه . شما هم جلوی گاو موسیقی گوش نده که یه وقت منفجر نشه🤣🙂

  2. آفرین خیلی زیبا نواخت این آهنگ نوستالژیک رو … چقده خوبه ک این جور مواقع معلم عزیز هم همراهی می‌کنه با دانش آموزان ک خاطره ای خوش و ب یاد ماندنی در ذهن همه ی بچه ها ب یادگار باقی میمونه . زنده و سلامت باشن همه ی دانش آموزان عزیز کشورمان … و از سایت مدرسه آنلاین هم تشکر میکنم که این ویدیوهای زیبا و دوست داشتنی رو در سایت قرار میدن . دست مریزاد و خسته نباشید 🌹🌺

  3. کاشکی تو مدارس ایران آموزش موسیقی و آوازخوانی هم داشتیم بجای اینهمه درسای بدردنخور

  4. خیلی خوب بود ولی ای کاش توی کلاس موسیقی بود نه کلاس درس،خانم معلم آفرین به قشنگی آهنگ هم درس بدی عالی میشه مدرسه هم باید یک وقتی برای این کارا بزاره تا توی کلاس درس نباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا