چیست؟چیستان

با سبزه‌ی تخم شربتی، هفت سینت رو متفاوت کن

از جمله اقدامات مقدماتی برای پاسداشت عید نوروز کاشت سبزه است. برای تهیه سبزۀ عید نوروز می‌توان از انواع مختلف دانه‌ها از جمله دانه مرکباتی نظیر نارنج نیز استفاده کرد.

مدرسه آنلاین– سبزه معمولاً از جوانه‌های گندم، جو یا عدس تهیه می‌شود و به عنوان نماد حاصلخیزی زمین در بهار و تولد دوباره طبیعت در نظر گرفته می‌شود. بعضی سبزه‌ها مثل سبزۀ گندم و ماش یا عدس را دو هفته قبل از عید می‌توان سبز کرد اما بعضی سبزه‌ها مثل هستۀ نارنج و پرتقال را باید زودتر سبز کرد.

در واقع سبزه به عنوان نمادی برای تولد دوباره طبیعت داخل هفت سین قرار داده می‌شود و رسم بر این است که سبزه را تا روز سیزدهم نوروز یا همان سیزده به در نگه دارند و طی یک اقدام نمادین در سیزدهمین روز ماه فروردین همراه با ناراحتی‌ها و دلخوری‌ها دور بریزند.

سبزۀ تخم شربتی یک سبزۀ زیبا و متفاوت است که اگر می‌خواهید سفرۀ عیدتان خاص باشد این سبزه را توصیه می‌کنیم.

مواد لازم:

 تخم شربتی: دو قاشق چای‌خوری

 آب: یک چهارم فنجان

نوشته های مشابه

نحوۀ کاشت

تخم شربتی و آب را در یک ظرف ریخته و به خوبی هم بزنید و یک روز منتظر بمانید تا در اطراف دانه‌ها یک هالۀ ژله‌ای ایجاد شود. پس از یک روز خیس خوردن، دانه‌ها جوانه‌هایی بسیار کوچکی می‌زند.

حالا باید دانه‌ها را داخل دستمال نخی مرطوب بریزید و درون ظرفی درب‌دار و تیره قرار دهید. در ظرف را خوب ببندید تا جای بذرها تاریک باشد و آن را در مکان گرمی قرار دهید.

 حواستان باشد که دستمال را با اسپری آب نم‌دار کنید. آب دستمال نباید زیاد یا کم باشد.

بعد از سه روز، جوانه‌ها را به ظرف دلخواهتان منتقل کنید و ظرف را در جایی قرار دهید که نور خورشید به آن بتاید.

یک هفته بعد سبزۀ تخم شربتی زیبای هفت‌سین آماده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا