جدیدترین اخبار

طرح شاداب‌سازی مدارس در تابستان امسال اجرا می‌شود

معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۱۰ هزار مدرسه کشور تابستان امسال در قالب طرح شهید عجمیان با مشارکت گروه‌های جهادی، میزبان برنامه‌های بهسازی و شاداب‌سازی است.

مدرسه آنلاین- حمیدرضا خان‌محمدی روز چهارشنبه در حاشیه بهره‌برداری از هنرستان خیرساز گنبدکاووس در گفت‌وگو با خبرنگاران، سهم استان گلستان در طرح بهسازی و شاداب‌سازی را ۷۰۰ مدرسه اعلام کرد و گفت: با توجه به اهمیت حیاط در مسائل تربیتی و ورزشی، ساماندهی این فضا در اولویت طرح شاداب‌سازی قرار دارد و برای ایزوگام ۴۰ هزار مترمربع از حیاط‌ها تامین اعتبار می‌شود.

وی افزود: مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش آموز تا مهرماه ساماندهی شد و کانکس‌های الحاقی به مدارس هم تا پایان سال ۱۴۰۳ ساماندهی خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین افتتاح هنرستان ۱۲ کلاسه تمام خیرساز گنبدکاووس را یکی از افتخارات نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: خیران در کنار آموزش و پرورش همواره حضوری پررنگ دارند و با گذشت از جان و مال خود برای رشد دانش آموزان این سرزمین تلاش می‌کنند.

خان محمدی ابراز امیدواری کرد: برای تحصیل در فضای مناسب‌تر مهر ماه امسال ۷۰ کلاس درس در استان گلستان تحویل دانش آموزان می‌شود و در کنار آن استخردانش آموزی شهرستان گنبدکاووس با پیشرفت ۹۰ درصدی تا شروع سال تحصیلی جدید آماده افتتاح است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان هم با تاکید بر اهمیت جنبه تولیدی هنرستان‌ها برای افزایش انگیزه دانش آموزان در رشته‌های مختلف مهارتی، گفت: فعالیت هنرستان‌ها در استان به جایی رسیده که می‌توانند تولیدات خود را صادر کنند و هم اکنون تولیدات یکی از هنرستان‌ها به کشورهایی مانند دانمارک و سوئد صادر می‌شود.

سیدرضا نظری افزود: صادرات همراه با ارزآوری است و بخشی از فروش تولیدات سهم دانش‌آموزان برای افزایش انگیزه آنان در مسیر درس خواندن و مهارت آموزی می‌شود و در کنار آن به زودی حداقل پوشاک مدارس در هنرستان‌ها تولید خواهد شد.

وی گفت: تلاش داریم یک هنرستان در جوار مرز ایران با کشور ترکمنستان ایجاد شود تا در مسیر دیپلماسی مهارتی، مهارت‌های ناب بومی شده جوانان این استان را به دنیا تقدیم کنیم.

آیین بهره‌برداری از هنرستان ۱۲ کلاسه تمام خیرساز بنام زنده‌یاد «احمد محمدی» با حضور «حمیدرضا خان‌محمدی» معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و برخی مدیران استان گلستان در گنبدکاووس برگزار شد.

عملیات اجرایی هنرستان زنده‌یاد احمد محمدی با زیربنای ۲ هزار و ۱۷۰ مترمربع در سه طبقه از سال ۱۳۹۹ آغاز شده و برای ساخت، تجهیز و راه‌اندازی آن مبلغ ۲۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

قرار است از این آموزشگاه که برای تحصیل دانش آموزان دختر در رشته‌های فنی و کاردانش احداث شده، به عنوان هنرستان تخصصی رشته خیاطی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین قرار است باحضور معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور عملیات اجرایی پروژه احداث آموزشگاه دانش آموزان اوتیسم شرق استان گلستان در این شهرستان آغاز شود.

شهرستان ۴۱۱ هزار نفری گنبدکاووس حدود ۹۶ هزار دانش آموز از پیش دبستانی تا متوسطه دور دوم دارد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. با‌هم‌رقصیدن‌با‌عث‌شدابی‌همدلی‌میشود‌ای‌جانم‌حال‌پیر‌شصد‌ساله‌شانزده‌ساله‌کردید‌بر‌جد‌و‌آبادتان‌صلوات🤝🏻🤝😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا