خبر ویژه

شهریه عجیب مدارس دولتی و غیردولتی ۵۰ سال قبل+ عکس

به تازگی روزنامه اطلاعات در خبری به شهریه مدارس دولتی و غیر دولتی در 50 سال قبل اشاره کرده است.

مدرسه آنلاین- روزنامه اطلاعات ۲۱ تیر ۱۳۵۲ از مشخص شدن شهریه مدارس ملی (غیر دولتی) خبرداد.

بر اساس این گزارش  متوسط شهریه مدارس غیر دولتی در سال تحصیلی ۵۲-۵۳ با ۱۰ درصد افزایش نسبت به سال قبل برای همه مقاطع بین ۲۰۰ تا ۲ هزار و صدتومان برآورد شد. مناطق شهری، خدمات تحصیلی، آموزش زبان، برنامه‌های فوق برنامه، حمل ونقل و پذیرایی از موادر تاثیر گذار روی شهریه مدارس و دبیرستان‌ها بود.

در همین سال تحصیلی شهریه دریافتی در مدارس دولتی به این شرح بوده: دبستان مجانی، مدرسه راهنمایی ۱۲۰ تومان، دبیرستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان. بیمه حوادث در مراکز آموزشی دولتی در این سال تحصیلی برای هر نفر دانش‌آموز ۱۲ تومان اعلام شد.

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

    1. حقوق یک معلم در ماه آن موقع۳۰۰۰تومان بود واگر همین معلم در مناطق محروم مثل هرمزگان تدریس میکرد تا۱۲۰۰۰ تومن هم می گرفت وحقوق یک پزشک عمومی در هزیستی در سال۱۳۵۰ حدود۶۰۰۰ هزار تومان بود واگر همان پزشک در شرکت نفت استخدام بود۱۸۰۰۰ تومان در ماه میگرفت بدون در نظر گرفتن حق مناطق محروم

      1. چرا دروغ می گی ؟ در ضمن ناشناس در مورد سطح زندگی کلی مردم گفته که البته معمها هم اوضاع خوبی نداشتند . تو بهتر می دونی یا مردم اون موقع مخصوصا نویسندگانی که آن زمان از قضا بعضیهایشان معلم هم بودند . کتاب مدیر مدرسه و امثال آن گواه آنست که تو دروغ می گویی . شما از عصبانیت مردم بابت شرایط افتضاح اداره کشور در این دوران استفاده می کنید تا مثلا پهلوی را تطهیر کنید .

  1. این را هم بنویسید که از سال 54 آموزش رایگان جزو اصول انقلاب سفید شد و مدارس ملی ( غیر انتفاعی امروز) منحل و آموزش از ابتدایی تا پایان دبیرستان رایگان شد. واقعیت ها مخفی نکنید!

    1. این را هم می نویسیم که آمار ثبت نام کودکان بویژه دخترها ، افتضاح بود و عملا عموم مردم روی خوشی به مدرسه نشان نمی دادند . نهضت سواد آموزی بعد انقلاب بی دلیل بوجود نیامد هر چند بعدها آنگونه که باید وظیفه اش را انجام نداد .

  2. خواهشا دروغ نگین من ۴۰ سال پیش درس خواندم مد سه دولتی .یک ریال پول نمی‌گرفتند هیچ دفتر .مداد .کتاب وخیلی چیزها هم رایگان بود

  3. روزنامه فوق فاقد عنوان و تاریخ می باشد …پس در خصوص سندیت آن تشکیک وجود دارد

  4. ما که هیچوقت شهریه پرداخت نکردیم فقط یه تعهد از ما میگرفتند به عنوان تعهد خدمت به دولت پس ار خاتمه تحصیل. وسلام

  5. کتابهای صمد بهرنگی رو بخوان . مستند به تو راجع به فاجعه ی آموزش و پرورش ، می گوید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا