جدیدترین اخبار

در جستجوی مارسل پروست به کتابفروشی‌ها رسید

بررسی زندگی بسیاری از انسان‌های موفق در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان نشان می‌دهد که این افراد بیشتر از بقیه انسان ها اهل مطالعه و خواندن کتاب بوده‌اند.

مدرسه آنلاین– نظر به اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی در این بخش و به صورت مرتب تلاش می‌شود تا به معرفی کتاب‌های برتر به ویژه تازه‌های حوزه نشر پرداخته شود.

کتاب «در جستجوی مارسل پروست» اثر آندره موروا در حوزۀ ادبیات داستانی منتشر شده است. این کتاب را ملک‌مهدی میرفندرسکی ترجمه کرده و کتابسرای میردشتی در 370 صفحه منتشر کرده است.

در معرفی این اثر آمده است: «داستان دربارۀ نویسندۀ بزرگ فرانسوی در قرن نوزدهم و اوایل بیستم است که سا‌ل‌های عمرش را با کوشش و پایداری از خودگذشتگی و فداکاری بسیار سپری کرد که تحمل آن چندان آسان نیست تا به هدف خویشتن که جست‌و‌جوی زمان از دست رفته باشد، دست یابد. عمری را سپری کرد تا به ما نشان دهد و ثابت کند که زمان همیشه پایدار است (همیشه هست) و فنا‌ناپذیر. هیچ‌گاه از بین نمی‌رود. زمان در حالات گوناگون گذر می‌کند و بارها و بارها باز می‌گردد. ولی به نوع و شکل دیگری، با احساس تازه و متفاوت از لحظه‌های گذشته. زمان اصل این داستان است.
آنده موروآ، نویسنده و پژوهشگر نامی فرانسوی، لحظه‌های شکل‌گیری این داستان مارسل پروست را برایمان با سبک نوشتاری وی، بازگو می‌کند و دکتر ملک‌مهدی میرفندرسکی،‌ با کوشش فراوان این کتاب را ترجمه نموده تا علاقمندان آثار ادبیات فرانسه و خوانندگان مشتاق زبان فارسی، آنرا بهتر و آسان‌تر درک کنند.»

آندره موروا که نام اصلی او «امیل سالومون هرزوگ بود، اصالت یهودی داشت. او در سال ۱۸۸۵ در شهر البوف متولد شد و پس از پایان تحصیلاتش، برای ده سال مسئولیت نظارت بر کارخانه نساجی خانوادگی را عهده‌دار شد. او در طول جنگ جهانی اول به ارتش فرانسه پیوست و از طرف ارتش فرانسه به سمت رابط و مترجم در بین نیروهای فرانسه و انگلیس انتخاب شد. داستان‌نویسی را بر اساس تجربیاتش در جنگ با نوشتن کتاب «سکوت سرهنگ برامبل» شروع کرد. استقبال از این اثر سبب شد آثار دیگرش نیز پرخواننده باشد. آثار تاریخی موروا با بهره‌مندی از منابع مستند، برخی از نقطه‌های تاریک تاریخ را روشنی بخشیده‌است. او آثاری در شرح حال عده‌ای از نویسندگان و شاعران انگلستان نیز دارد که سبب شهرت او در کشورهای انگلیسی زبان شده‌است. موروا از سال ۱۹۳۸ که به عضویت فرهنگستان فرانسه پذیرفته شد تا هنگام مرگ در ۱۹۶۷، همواره یکی از شخصیت‌های درجه اول ادبیات این کشور به‌شمار می‌رفت.

 

کتاب «در جستجوی مارسل پروست» را می‌توانید از اینجا تهیه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا