جدیدترین اخبار

دانش آموزان ممتاز بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد

کنکور و ورود به دانشگاه از دغدغه‌های همیشگی دانش‌آموزان بوده و هست. بسیاری از دانش‌آموزان هدفمند، دوست دارند در رشتۀ مورد علاقۀ خود پذیرفته شوند و بتوانند در شغلی که دلشان می‌خواهد کار کنند.

مدرسه آنلاین_ معلمی و تعلیم و تربیتِ دانش‌آموزان از شغل‌هایی است که همواره از ابتدای تاریخ بشری، عده‌ای به آن علاقه‌مند بوده‌اند. خیلی از دانش‌آموزان تمایل دارند در رشته‌ای که دوست دارند درس بخوانند و بعد از فارغ‌التحصیلی آموخته‌ها و دانش خود را به دیگران یاد بدهند. سرپرست آموزش و پرورش به دانش‌آموزان ممتاز و علاقه‌مند به معلمی خبرهای خوشی داده است.

به گزارش فردا سرپرست آموزش و پرورش گفت: کنکور اختصاصی تربیت معلم برای جذب دانشجو معلم را از سال آینده اجرا خواهیم کرد. دانش‌آموزان ممتاز در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، هنری، تربیتی و قرآنی بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در دیدار شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور با مقام معظم رهبری که در اولین روز هفته بزرگداشت مقام معلم صورت گرفت، گزارشی از اقدامات سرآمد و تحولی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱ و برنامه‌های پیش رو در محضر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ارائه داد.

صحرایی با اشارۀ اینکه تربیت معلم، سازندۀ معلم به عنوان اصلی‌ترین عامل تحول در آموزش و پرورش است، گفت: یک «کشاورز خوب» برای آینده «مزرعه خود»، از «بهترین بذر»ی که در اختیار دارد، استفاده می‌کند. باید بهترین دانش آموزان و دانشجویان ما به دانشگاه‌های تربیت معلم بیایند. برای تربیت معلمان آیندۀ کشور یک برنامه راهبردی داریم. معلم قوی ضامن ایران قوی است. به فضل الهی از سال آینده، کنکور اختصاصی تربیت معلم خواهیم داشت؛ زمینۀ جذب بدون کنکور دانش آموزان و دانشجویان نخبه و سرآمد، خصوصاً در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و قرآنی را فراهم آورده‌ایم و یک نظام گزینشی ویژه، مبتنی بر استعدادیابی را پیاده خواهیم کرد.

وی ادامه داد: کسانی باید به دانشگاه‌های تربیت معلم بیایند که علاوه بر نمرۀ علمی بالا، خلق وخو؛ عِرق و علاقه و «ذات و زیّ» معلمی داشته باشند. با تعیین مدارس وابسته دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی، «آموزش‌های علمی و عملیِ» معلمی را به هم پیوند خواهیم زد. دروس کارورزی و کارآموزی به میزان حداقل ۲۰ واحد افزایش خواهیم داد و برای شکل‌دهی هویت معلمی برنامة منظم و منسجمی طراحی و پیاده‌سازی خواهیم کرد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تضمین کیفیت آموزش و تعلیم تربیت عمومی را در گرو توانمندسازی معلمان فعلی دانست و گفت: با تأسیس مرکز ملی توانمندسازی سرمایه انسانی وزارت آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان، دوره‌های آموزشی حین خدمت را متناسب با نیازهای روز معلمان و محصلان طراحی و اجرا خواهیم کرد.

صحرایی با بیان اینکه به عنوان کسی که از معلمی روستا تا استادی دانشگاه را تجربه کرده‌ام، میدان اصلی تحول را «مدرسه» می‌دانم و معتقدم همه باید به «مدرسه» بازگردیم. باید هر مدرسه را یک «امیدخانه» و «مهارت‌سرا» کنیم، اظهار کرد: عمیقاً بر این باور هستیم که مدیران مدارس «راهبران ارشد تحول» هستند. رشتۀ تربیت مدیر آموزشگاهی و پردیس تربیت مدیر مدرسه دایر خواهیم کرد و در آنجا حلقه‌های علمی و جوامع آموزشی برای تربیت «مدیر تراز» را شکل خواهیم داد. مصوبۀ این اقدام نیز از شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفته شده است.

وی «خانواده» را یکی از ارکان اصلی در تربیت عنوان کرد و گفت: خانواده در کنار «مسجد و مدرسه» باید در شکل‌گیری هویت فرزندان ما نقش‌آفرینی جدی داشته باشد. پیوند میان این سه رکن مستلزم همراهی و همکاری همه متولیان امر است. این موضوع در دستور جدی کار وزارتخانه قرار خواهد گرفت.


نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. چه فایده دانش آموز ممتاز و دانشجو ربته الف بودم ولی نتونستم تو آزمون قبول بشم .کاش برا دهه شصتی و دهه هفتادی هم این قانون بود که ممتاز رو بگیرن .

    1. معلوم نیست میخان چی کار کنن این همه دهه شصت و هفتادی منتظر استخدامی.بعد اینا بدون کنکور بیان که صدتا یکی پایبند ارزشهان.میخان

  2. این برنامه ها برای فرار از کمبود نیرو در آموزش و پرورش هست چه فایده وقتی تو جامعه امروزی برای معلم ارزشی قایل نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا