جدیدترین اخبار

تصاویری زیبا و دیدنی از مدرسه قصه‌های مجید

  به مدرسه قصه‌های مجید آمده‌ایم، بنای در حال احتضاری که شاید حال و روزش بسان حکایت درون پوراحمد باشد پیش از مرگش! آمده‌ایم که به او بگوییم خالق سریال قصه‌های مجید را یادت هست؟ رفت.

مدرسه آنلاین-به نقل از همشهری آنلاین- اینجا مدرسه آلیانس است، همان مدرسه اتحاد، یا مدرسه فرانسوی‌ها، مدرسه یهودیان، مدرسه قصه‌های مجید، مدرسه شهید حلبیان یا هر نام دیگری که بر آن بنهند و آن را به همان بخوانند. هرچند که برای من و بسیاری از ما، این مدرسه، مدرسه قصه‌های مجید است و خاطره‌هایش با مجید و قصه‌هایش عجین‌. خاطره‌هایی شیرین و تلخ، اما نه به تلخی و دهشتناکیِ رفتن پوراحمد!

به مدرسه مجید نگاه می‌کنیم، این‌بار عمیق‌تر. بنای جنوبی آن دوطبقه دارد و ایوانش با ۱۴ ستون و سرستون گچی تزئین شده و بنای شمالی نیز دقیقاً قرنیه همین بنا است، اما بنای یک‌طبقه‌ی میانی آن که پیش‌تر دارای دوطبقه بود ایوانی دارد با ۶ ستون سنگی قاجاری که با حجاری‌های حاج محمد هاشم حجار تزئین شده‌اند. مدرسه‌ای ثبت‌شده در فهرست میراث ملی که از سال ۱۳۹۷ تعطیل شد و مدت‌هاست به حال خود رها شده و در حال احتضار است.

وقت گله نیست، اما به مدرسه قصه‌های مجید آمده‌ایم که به او بگوییم کیومرث پوراحمد را یادت هست؟ رفت.

نوشته های مشابه

‫13 دیدگاه ها

  1. یادش بخیر واقعا …چه دوران خوب وخوش وباصفایی بود .روز به روز بدترشد واقعا چرا به این روز افتادیم ..جز حسرت چیزی واسه آدم نمی مونه

  2. چرا مسئولین این شهر سهل انگارهستن آخه واقعا حیف نیست بنای به این زیبایی مرمت وبازسازی نشه آخرش چی میشه میکوبند برج مسیازن ولی فکر نمیکنن این بنا برای کلی آدم ارزش داره وخاطره ست.حالا اگه یک سکه قدیمی یا سنگ نوشته داشته باشن با کلی وسواس توی موزه جا میدن😔

  3. مدارسی که قبلا افتتاح شده بودند از لحاظ وسعت و و امکانان با مدارسی که الان افتتاح میشن قابل مقایسه نیستند واقعا باید خجالت کشید که حتی نمی تونند حفظ و نگهداری کنن

  4. واقعا چرا این بنا رسیدگی نمیشه صاحب نداره .ای وای چه دوره شد.یاداون دوران بخیر.کلان همه چیز عوض شد.خدارحم کنه فقط به بنده اش .قدر این بناها .قدراین آدمهاروبدونیدکه نمیدونی.

  5. مگه میشه تاریخ راجراحی کرد. مگرمیشه پدرومادرونیاکان را ویران کردودوباره ساخت. مگرمیشه خاطرات خوب ودوست داشتنی را ویران کرد. البته میشه. اگربی ریشه باشی. اگرریشه داشته باشی. برای خشت خشت. تمام اثارگذشته ازپدرانومادران این سرزمین ارزش قایل بود.چون جان ازشون حفاظت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا