خبر ویژه

ترفند استادانه مسولان برای کاهش ظرفیت پزشکی در کنکور

 با اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی مقرر شده است تا به صورت سالانه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی کشور به میزان 20 درصد افزایش یابد، اما بررسی ها نشان می دهد که این امر در کنکور سال جاری اجرا نشده است.

مدرسه آنلاین- نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روزهای ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار شد و تعداد یک میلیون و  ۱۱۹ هزار و ۴۳۶ نفر در مجموع در این آزمون شرکت کردند، پرجمعیت‌ترین گروه آزمایشی این آزمون گروه علوم تجربی با ۴۸۵ هزار و ۳۵ نفر داوطلب بود که ۶۶ درصد شرکت‌کنندگان کنکور ۱۴۰۲ را در بر می‌گرفت، این داوطلبان این روزها منتظر اعلام نتایج و انتخاب رشته تحصیلی هستند.

همانطور که اشاره شد مستند به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1400 باید تا سال 1404 هر سال ظرفیت پذیرش پزشکی 20 درصد افزایش می یافت.

با اینکه براساس ماده واحده شورای عالی انقلاب فرهنگی، پذیرش دانشجوی علوم پزشکی در کنکور ۱۴۰۲ باید به ۱۱ هزار و ۵۲۰ نفر برسد، اما بررسی ها حکایت از پذیرش حدود ۱۰ هزار نفری دانشجوی پزشکی در سال جاری دارد.

کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در دانشگاه‌های کشور در حالی است که چندی قبل سازمان برنامه و بودجه کل کشور اعلام کرده بود که با تخصیص یک هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان اعتبارات فضای آموزشی و کمک آموزشی در بخش سلامت، ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی در سال ۱۴۰۲ افزایش خواهد داشت.

بالاخره ظرفیت پزشکی در سال جاری کاهش یافته یا افزایش؟

یکی از دبیران آموزش و پرورش که همچنین در حوزه مشاوره کنکور فعالیت می کند در این رابطه استوری های جالبی دارد که در ادامه تصاویر آن آمده است.

 

این مشاور کنکوری ادعا می کند در سال جاری و به صورت عملی 20 درصد ظرفیت اسمی افزایش یافته است، اما چون مأخذ و مرجع اصلی افزایش درصد یعنی ظرفیت اولیه کم شده است، لذا در عمل شمار پذیرفته شدگان کمتر شده است.

او ادامه داده است همچنین ظرفیت های پردیس و خودگردان نیز که پذیرفته شدگان آن تعهد خدمتی نداشتند حذف شده و این نیز در تغییر آمار دقیق پذیرفته شدگان امسال موثر بوده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. عزیزم ما مشکل استاد داریم . حتی همین مقدار فعلی دانشجو هم توسط سیستم آموزش پزشکی جوابگو نیست . نکنه می خواهید فله ای پزشک تربیت شود . اما راهکار . زمانی از هند و پاکستان و بنگلادش و … پزشک می اوردیم حالا استاد بیاورند و مردم با پول خودشان فرزندانشان را بفرستند به دانشگاه . اصلا سالی پانثدمیلیون هم بگیرند ( البته کنار دانشگاه دولتی ) . رجوع کنید به آمار خواهید دید چه حجم عظیمی پول از کشور توسط دانشجوهای عمدتا پزشکب خارج می شود انهم اغلب دانشگاه های بی کیفیت و شرایط فاجعه بار فرهنگی و … بیخ گوشمان در ترکیه و خنده دار تر از آن قبرس . افتضاح ترین شرایط تحصیل رو مردم پذیرفته اند . خب در داخل انجامش دهید . اگر ماری در آستین و شیطنتی در مغز ندارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا