جدیدترین اخبارمدرسه

آیا می دانید در اسپانیا چند دانش آموز بزرگسال وجود دارد؟

طبق آمار وزارت آموزش و پرورش اسپانیا، حدود 200000 دانش آموز آموزش بزرگسال در این کشور وجود دارد. امسال یونسکو از 140 کشور تعهد دریافت کرده است که حق آموزش مادام العمر را به واقعیت تبدیل کند.

مدرسه آنلاین- هیچ وقت برای یادگیری دیر نیست. این عبارتی است که ماری کروز آلونسو در زندگی روزمره خود به کار می برد. او در 92 سالگی هنوز از یک دفترچه و خودکار برای یادداشت برداری در کلاس های بزرگسالان که چهار روز در هفته شرکت می کند، استفاده می کند.

ماری کروز آلونسو همچنان مشتاقانه منتظر حضور در کلاس هر هفته است. او نمونه ای از آموزش بزرگسالان است که یونسکو نیز آن را ترویج می کند.

آلونسو هیچ‌وقت دست از یادگیری بر نمیدارد. او سال های پیش این تصمیم را گرفت و در این باره به یورونیوز می گوید: “می‌خواستم یاد بگیرم چون چیزی نمی‌دانستم. در روستای من، وقتی کوچک بودم، جنگ بود و تقریباً مدرسه ای وجود نداشت. وقتی ازدواج کردم، خودم را وقف درس خواندن کردم.» 

او دانش آموز یکی از هفتاد مرکز آموزش بزرگسالان در مادرید است. دوستان و معلمانش او را تحسین می کنند. لوئیس کابالرو یکی از آنهاست که می گوید: “من او را به عنوان یک پدیده به خصوص در ریاضیات می بینم. او ریاضیات را بسیار دوست دارد، ضرب را خیلی خوب انجام می دهد. او جدول ضرب را بهتر از من می داند.”

در کلاس درس زبان و علوم را نیز یاد می گیرند. همچنین در روزهای خاص، مانند روز تولد جشن می گیرند و سورپرایزهایی در این روز وجود دارد. 

200000 دانش آموز آموزش بزرگسالان در اسپانیا

در گرینلند، مسابقات ملی سالمندان را از طریق ورزش گرد هم می آورد. طبق آمار وزارت آموزش و پرورش، حدود 200000 دانش آموز آموزش بزرگسالان در اسپانیا وجود دارد. حدود 10 درصد آنها بالای 64 سال سن دارند و بیشتر آنها زن هستند.

معلمان می گویند این کلاس ها علاوه بر تقویت چابکی ذهنی سالمندان، برای تعدادی از دانش آموزان که بسیاری از آنها احساس تنهایی می کنند نیز مفید است.



نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا