چیست؟چیستان

گل پامچال رو اینطوری نگه دار که برای عید تر و تازه و خوشگل بمونه

خیلی از ما ایرانی‌ها دوست داریم علاوه بر سبزه، گل‌های نوروزی هم در برای عید در خانه‌هایمان داشته باشیم تا برگی از بهار را نوروزمان نشان دهیم. گل پامچال یکی از گل‌های زیبا برای عید است که جلوۀ خاصی به خانه و سفرۀ هفت‌سین می‌دهد.

مدرسه آنلاین – گل پامچال یکی از گل‌های رنگارنگ و زیبایی است که قبل از فرارسیدن عید نوروز و در ماه اسفند در خیابان‌ها و گلفروشی‌ها می‌بینیم. اگر گل پامچال را از گلدان به باغچه انتقال دهید سال بعد هم گل می‌دهد.

معرفی گل پامچال

پامچال نام سرده‌ای از گیاهان است که شامل حداقل ۵۰۰ گونه و تعداد بیشماری ارقام دورگه می‌شود. بیشتر این گونه‌ها و ارقام از گیاهان پایا و چندساله‌‌‌‌ای هستند که عمر کوتاهی دارند. اگر شرایط مناسبی برای پامچال‌ها فراهم شود، می‌توانند تا ۵ سال زنده بمانند.

گونه‌هایی که برای گُل‌کاری کاشته می‌شوند، معمولاً از نظر شکل ظاهری بسیار به یکدیگر شبیه هستند و همگی آن‌ها با نام پامچال شناخته می‌شوند. پامچال‌ها رزت‌های کوچکی از برگ‌هایی به رنگ سبز تیره و ساقه‌هایی محکم دارند و در فصل بهار چتری از گل‌های رنگارنگ روی این برگ‌ها و ساقه‌ها را می‌پوشاند.

گل‌های گیاه پامچال از نظر شکل و رنگ تنوع بسیار زیادی دارند. بعضی از گونه‌ها در انتهای ساقه‌های خود گل‌های خوشه‌ای دارند و در بعضی دیگر از گونه‌ها هر ساقه به یک گل ختم می‌شود. در مناطقی که آب‌وهوا برای پامچال مناسب‌تر است، این گیاه می‌تواند یک گیاه همیشه‌سبز باشد.

نگهداری از گیاه پامچال در فضای باز

گیاه پامچال در مکان‌های نیمه‌سایه رشد می‌کند. اگر تعداد زیادی از آن‌ها را در باغچه و در سایه‌ی یک درخت بکارید، باغچه‌ی خود را به خوبی تزئین کرده‌اید. البته گیاه پامچال اگر در یک مکان کاملاً آفتاب‌گیر کاشته شود می‌تواند این شرایط را تحمل کند اما برای حفظ خنکی و رطوبت به آبیاری پی‌درپی نیاز دارد.

اگر رنگ یا مدل خاصی از گل پامچال مورد نظر شما است، برای اطمینان از اینکه گیاهی که انتخاب کرده‌اید همان گل را بدهد پامچالی را خریداری کنید که در حال گل‌دهی باشد. بعد از اینکه پامچال‌ها را خریداری کردید و آن‌ها را در باغچه کاشتید، گل‌دهی برای چندین هفته ادامه خواهد داشت.

بعد از اینکه پامچال‌ها با شرایط جدید سازگار شدند، به مراقبت‌های کمی نیاز دارند. در نگهداری از پامچال رعایت دو نکته کافی است؛ آبیاری منظم و فراهم کردن مکانی نیمه‌سایه برای گیاه. اگر پامچال را در مکانی مناسب بکارید که در ساعت‌های گرم روز در سایه قرار بگیرد، در نگهداری از آن با مشکلی مواجه نخواهید شد. پامچال حتی در زمستان هم به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز ندارد. البته اگر آن‌ها را به عنوان گیاه چندساله پرورش می‌دهید، هر از چند گاهی لازم است تا گیاهان در حال رشد را به روش تقسیم تکثیر کنید.

نوشته های مشابه

نگهداری گل پامچال در آپارتمان

اگر می‌خواهید از گل پامچال در فضای بسته مانند آپارتمان نگهداری کنید، باید از نظر نور، آب و تغذیه شرایط مناسبی برای این گیاه فراهم کنید. پامچال برای زنده ماندن در فضای بسته به نور زیاد اما غیر مستقیم، آبیاری منظم و کوددهی فوری بعد از کاشت نیاز دارد. اگر گل‌های پژمرده را از پامچال جدا کنید، مدت گل‌دهی گیاه طولانی‌تر هم می‌شود. پامچال‌هایی که در گلدان و در فضای بسته از آن‌ها نگهداری می‌شود به خاک مخلوط گلدان سبک و غنی نیاز دارند که زهکشی خوبی داشته باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا