خبر ویژه

چه تعداد از دانش‌آموزان در کشور غربالگری اجتماعی شده اند؟

غربالگری اجتماعی دانش آموزان آنقدر مهم است که می توان آن را نقشه راه اجرای تمام برنامه‌ها دانست چرا که با پایش آسیب‌های روانی و اجتماعی، می توان برنامه‌هایی برای پیشگیری از آن ها اجرا کرد.

مدرسه آنلاین – معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: غربالگری اجتماعی پنج میلیون دانش‌آموز مقاطع سوم، ششم، هفتم، هشتم و دهم در نقاط مختلف کشور انجام شد.

اصغر باقرزاده پیش از ظهر چهارشنبه در آئین بهره‌برداری از خانه یاریگران استان مرکزی در اراک، افزود: غربالگری پنج میلیون دانش آموز بر اساس ۱۳ مقیاس آسیب اجتماعی انجام شد.

وی با بیان اینکه تربیت تنها بر عهده نهاد آموزش و پرورش نیست، ادامه داد: دیگر واحدها و دستگاه‌ها نیز این نهاد را در امر سنگین تربیت پشتیبانی کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: هدف از آموزش نماد به مدیران مدارس کشور به منظور جلوگیری از بروز و گسترش آسیب‌های اجتماعی است و خانواده‌ها نیز به این حوزه ورود کردند تا از بروز آسیب‌ها از جمله تهدیدات فضای مجازی برای کودکان و دانش‌آموزان جلوگیری شود.

باقرزاده، بهره‌گیری از راه‌های پیشگیری از جمله راه اندازی خانه یاریگران زندگی را راهکاری برای جلوگیری از بسیاری آسیب‌ها عنوان کرد.

وی تصریح کرد: محور کار مراقبت، فعال سازی دانش‌آموزان است و آموزش و پرورش باید دانش‌آموزانی را که از لحاظ آسیب‌های اجتماعی در معرض تهدید خطر قرار دارند را شناسایی و برای مصونیت آنها برنامه‌ریزی کند.

باقرزاده گفت: در خانه‌های یاری‌گران زندگی این آموزش‌ها به خانواده‌ها، دانش‌آموزان و مربیان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ایجاد ۳۲ خانه یاری‌گران زندگی در مرحله اول با مشارکت ستاد مبارزه موادمخدر و معاونت اجتماعی و سیاسی استانداری استان‌های کشور، افزود: در تمام مراکز استان‌ها این خانه‌ها فعال هستند، است و به تدریج در مناطق و نواحی گسترش پیدا می‌کند.

آسیب‌های اجتماعی جامعه را تهدید می‌کند

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آئین گفت: آموزش و پرورش دارای اهمیت ویژه ای است و هیچ وزارتخانه‌ای این اهمیت را در حوزه امنیتی و اجتماعی ندارد.

محمد امین باقری تاکید کرد: آموزش و پرورش در دولت سیزدهم به جایگاه و اهمیت خود بازگشته است.

وی با اشاره به کاهش سن اعتیاد در کشور، بیان کرد: آسیب‌های اجتماعی و به ویژه اعتیاد دانش‌آموزان، جامعه را تهدید می‌کند.

افتتاح بزرگ‌ترین مرکز خانه باری گران زندگی

رییس اداره امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان مرکزی نیز گفت: بزرگترین مرکز خانه یاری‌گران زندگی با هدف مهارت افزایی برای دانش‌آموزان، خانواده‌ها و فرهنگیان و پیشگیری از اعتیاد در این استان افتتاح شده است.

حجت الاسلام محسن منصوری، مساحت این مرکز را ۲ هزار متر مربع بیان کرد.

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا